Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del3

Jag kommer nog att ha vita eller champagnefärgade skor, men inte traditionella bröllopskor för det. kommer att köra på hööööga klackar. Eftersom jag troligtvis kommer att bli trött i fötterna safear jag upp med ett par söta vita ballerinaskor att ta på mig på nattkröken.
    Jag har inte handlat några skor än, men så ser planen ut iaf.

• TesshjärtaFred

Men ta det lugnt tjejer! Det är ju över fyra månader kvar (i mitt fall exakt fyra månader). Ni hinner!

• TesshjärtaFred

Samma här, får också bara upp den här tråden i ett nytt fönster.

• TesshjärtaFred

Jag satt i går och skrev adresser på 49 kuvert. Är helt trött i händerna, trots att jag har som yrke att skriva.
    Drar till Amsterdam i dag så jag hinner inte fixa det sista, men förhoppningsvis får vi iväg dem innan söndag då jag drar till Moskva. Mycket annat som händer, så det blir inte så mycket tid över till bröllopsfix just nu. Tur att det är långt kvar.

Vi har lite trubbel just nu då vi förmodligen måste tänka om angående maten. Vi hade redan bestämt oss för att anlita en kvinna, men ett annat par som hade henne i helgen var väldigt missnöjda, så nu måste vi hitta en ny cateringfirma. Trist, men egentligen bättre att få veta innan än att vara den som varnar andra, så som jag ser det.

• TesshjärtaFred

smink och hår har jag också bokat. Jag betalar 2500, men då kommer tjejen, som är utbildad makeupartist och jobbar på MAC, till mig på slottet där vi ska vara som ligger långt ute på vischan. Det ingår också ett provtillfälle där hon gör både smink och hår så att jag ska känna mig trygg och nöjd. Känns kanon.

• TesshjärtaFred

Vi önskar oss pengar till bröllopsresan, men också lite prylar eftersom alla kanske inte vill ge pengar.
    Vi kommer att önska oss sådant som vi kanske inte köper själva, som lite porslin, en spa-vistelse, goda viner etc.

• TesshjärtaFred

Tips till er som tycker att det är svårt med planeringen: BT har en planeringsguide.

Nu har våra inbjudningskort kommit fram till sina mottagare. Jag har fått ta emot några glada tillrop och tack för inbjudan.
    Annars händer det inte så mycket. Jag är i Moskva i 7 nätter, åker hem på söndag morgon så det är lugnt på planeringsfronten.
    Men jag ska ta mått och beställa min klänning i slutet av månaden, det ska bli kul.

• TesshjärtaFred
    Sanniis skrev 2009-05-15 16:31:46 följande:
    I helgen när vi var i Göteborg köpte jag mina bröllopsskor. Det var inte alls tänkt att jag skulle kolla på skor än, men så gick jag bokstavligt talat rakt in i dem och blev alldeles kär De är såå fina och jag är supernöjd!
    De är jättefina de där skorna. De har jag också funderat på att köpa.
  • TesshjärtaFred
    MyochErlend skrev 2009-05-16 07:49:06 följande:
    inbjudningarna är lite sena.. men jag ska få ut allt till nästa vecka ( det har jag sagt 4 helger på rad nu) Annars så tror jag vi har hittat vår catering firma...Ønskelisterna børjar bli färdiga...Vi ska ha övning med bröllopsmusikerna (inför vigseln) på torsdag...I helgen är det fullt upp...Eurovision Song contest ikvälll och för ett freak som mig så är det MYCKET viktigt och kräver sina förberedelser ..Imorgon är det 17 maj.. med allt vad det innebär här i Oslo...Frukost hemma hos en vänninna kl 10, Se tåget...vinka på kungafamiljen, äta glass på Aker brygge och allmänt känna sig norsk och vara glad....(vinner Alexander rybakk ikväll så LOVAR jag dig att firandet startar tidigt ikväll) :D
    Dessutom är ju kvällen före 17 mai alltid en klassisk festkväll. så var det iaf när jag bodde i Norge.

Jag är förresten på plats i Moskva My!
  • TesshjärtaFred
    MyochErlend skrev 2009-05-18 23:56:52 följande:
    åhh. kommer du hit till oslo nästa år då ?? :D
    Japp, det gör jag. om det nu blir Oslo. Det är ju inte helt bestämt.
  • TesshjärtaFred
    Cookie27 skrev 2009-05-19 21:09:06 följande:
    Vi valde precis utgångsmusik, det blir Fields of gold - Eva Cassidy :)
    Den har vi funderat på att ha under vigseln. Min kille gillar originalversionen med Sting bäst, men jag är inne på covern precis som ni.
  • TesshjärtaFred

Vi kommer inte att ha något vigselprogram. På en sida i festprogrammet kommer vi att tacka de som har hjälpt till och där ta med vigselförrättare, solist etc. Men vi gifter oss borgligt och kommer inte att ha några psalmer.

• TesshjärtaFred

Roligt att gå på bröllop. Vi ska på ett den 1 augusti. Det ska bli mysigt eftersom det blir en månad före vårt och de ska också gifta sig borgerligt utomhus så det blir lite likt som vårt.

På onsdag ska jag åka till syatteljén där jag ska beställa min klänning för att ta mått och gå igenom hur jag vill ha den. Det ska bli spännande att äntligen få iväg beställningen!

Annars händer det inte så mycket. I helgen när vi var uppe i Söderhamn passade jag på att kolla på Dollarstore efter lite grejer (eftersom det inte finns i Sthlm) och hittade faktiskt lite dekorationer och ballonger och sånt. På onsdag ska jag äta lunch med en kompis och då fråga om hon har lust att sjunga under vigseln. Gitarrist har vi sedan tidigare klart med, så det vore skönt om hon tackade ja. Då ska vi bara bestämma oss helt för musiken så de kan börja öva sen.

Vad annars? Jo, vi har frågat ett par kompisar om de vill vara slottsvärdar och ta hand om gästerna när de kommer om de har några frågor, samt att ha kontakt med de som har slottet om det skulle komma upp några frågor på bröllopsdagen. Och de tackade ja.
    Så ja, det rullar på. Men vi har fortfarande massor kvar att göra!

• TesshjärtaFred

Nästa fredag är det bara tre månader kvar för oss som är först ut!

• TesshjärtaFred
    carolaj83 skrev 2009-05-27 09:35:48 följande:
    Trudilutt -4 månader ahhhh det är ju inte längevi har sista osa dagen på måndag och än är det en hel hög som vi inte hört ifrån, hur gör man om dom inte hör av sig? ringa upp o fråga? eller räkna bara med att dom inte kommer?vi har bokat ett band, wieeeee vi som hade budgett på 18 000:- nu är vi uppe i 30 000:- sen tillkommer maten på 10 000:- som våra föräldrar står för, puh
    Jag kommer att typ sms:a eller maila de som inte har hört av sig när osadatum har gått ut. Man måste ju veta liksom.

I dag har jag beställt min klänning! Den jag har på mig i galleriet, under starka bilder.
  • TesshjärtaFred

Tack tack. Jag har beställt den från Matildas fest i Sundbyberg. Den sys upp i Kina med syateljen som mellanhand. Om det behövs göras några ändringar så ingår det i priset, vilket är skönt.

Den kommer inte att se ut exakt som på bilderna. Jag ska inte ha något släp och rosetten kommer att vara champagnefärgad, som jag sedan matchar med skor, väska och blommor.

• TesshjärtaFred

Vi har inte beställt blommor än men jag tänkte kolla med lite olika butiker snart. Jag kommer att ha en bukett med champagnefärgade rosor och murgröna. Ganska enkelt med andra ord.
    Mina tärnor kommer inte ha några buketter, eventuellt får de en varsin ros, och vi kommer inte att dekorera med blommor. Eventuellt köper vi rosor från hötorget och har stora buketter i vaser.

Hindersprövning tänkte jag skicka in nästa vecka. Namnbyte gör vi inte förrän efter bröllopet eftersom vi ska ta ett nytt namn. Om vi vill ansöka innan bröllopet måste båda ansöka och då kostar det dubbelt så mycket. Alternativet är att bara sambon ansöker om namnet och att jag tar det i samband med bröllopet, men då har endast han rätten till namnet. Om han skulle gå bort eller om vi skulle skilja oss har jag inte rätt att heta det. Vilket ju är keff.
    Om vi DÄREMOT ansöker om namnet gemensamt efter bröllopet kostar det "bara" 1500 och båda har rätt till namnet.
    Krångligt, ja.

Ska alla här ta sin blivande makes namn?
    Om vi inte får ta det namnet vi har tänkt kanske vi behåller våra i stället.

Svar på tråden September 2009 del3