Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del3

Igia skrev 2009-03-17 22:45:33 följande:
    Från vem har du beställt smyckena?
    En tjej som heter Linda. Man hittar henne på via hennes blogg, dreamsofpearls.blogspot.com/.

My Erlend, jag förstår att det känns tråkigt med toastmasterparet. Jag har lite samma problem, eller liknande iaf. Min älskade bror, som jag älskar mest av allt i hela världen, och hans fru ska få sitt andra barn. De har fått preldatum till 7 september, vi gifter oss den 5:e. Så de kanske inte kan komma på vårt bröllop. Troligtvis kan inte hon komma, men han ska försöka in i det längsta. Men fatta, han är en av de absolut viktigaste gästerna för mig. Det känns otroligt jobbigt.
  • TesshjärtaFred

Vi började med inbjudningarna härom kvällen. ska fortsätta en annan kväll när orken kommer, och jag är ledig. Sitter på jobbet nu, lite svårt att fixa då.

Vi har bestämt träff med vår VF samtidigt som vi ska åka till slottet och kolla igen i slutet av april. Det ska bli trevligt att träffa henne. Vi har också bestämt oss för vilken version av vigselakten vi vill ha. Vi tog den långa, för den korta var typ bara tager du, tager du, så nu är det klart.

• TesshjärtaFred

Vi gifter oss på Rockelstad slott i Södermanland. Jag är från Södermanland och vi ville ha ett ställe där vi både kunde ha vigsel och fest och att gästerna kunde sova över. Slottet ligger jättefint vid sjön Båven och ger en fantastiskt fin inramning till vår dag. Om vi skulle haft kyrklig vigsel kunde vi nog tagit en festlokal typ var som helst, men eftersom vi ska vara på samma ställe hela dagen var det viktigt att det var en fin och mysig plats.

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort i slutet på maj och ha osa sista juli.

Klädkod kavaj: som tjej ska man ha klänning, kjol eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel, men inte aftonflott som till "mörk kostym". Kjol eller klänning skall inte vara golvlång.

• TesshjärtaFred

I dag fick jag smyckena som jag har beställt! Det gick på typ en vecka, eller mindre faktiskt. De är verkligen jättefina!
    Jag ska plåta dem när jag får tillfälle och lägga upp bilder. Just nu ligger de gömda hemma eftersom det ska bli en överraskning till blivande maken.

• TesshjärtaFred

Välkommen tillbaka Tösabita.

Vi har 97 på gästlistan, men vi har inte skickat ut inbjudningarna än så vi får se hur många det blir till slut. Och hur många som tackar ja.
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i slutet av maj och ha osa sista juli. Gifter oss 5 september.

• TesshjärtaFred
    Rebellen75 skrev 2009-03-31 21:13:14 följande:
    Har lagt in bilder på våra inbjudningskort. Vad tycker ni? Blev de bra? Kommer bara ha dem där ett litet tag. Gubben min vill helst inte bli kändis
    Hittade inga bilder på inbjudningskort.
  • TesshjärtaFred

Jag är ganska bra på viner. =) Men det är ju så individiuellt. Men det är jättelätt att gå in på systemets hemsida och kolla vad som passar till vad. Lamm kan ju ha ganska kraftig smak så jag skulle gå på ett vin som inte är för lätt. Typ Merlot eller Tempranillo-druvor går bort för de är för mesiga.
    Shirazviner är smakrika, men kan lätt bli för tunga (alla kanske inte gillar tunga viner) så jag skulle i så fall välja ett vin som är en blanding mellan shiraz och tex Cabernet Sauvignon.
    Men som sagt, Systembolaget är duktiga på att ge råd.

• TesshjärtaFred

Trudilutt: Vet inte om du hinner se detta innan det är för sent, men jag gillar Bröllopsbutiken på St.Eriksgatan, helt nära St.Eriksplans tunnelbana. De har stort sortiment och är väldigt kunniga och hjälpsamma. De har klänningar i de flesta prisklasser, dock kanske lite åt det dyrare hållet. Annars har du Lily brud och fest som ligger på Karlbergsvägen, ner mot odenplan som också ska vara bra. De har Lily och Nixa, dvs lite billigare.

Hoppas att ni alla har haft en bra påsk. Här i sthlm har det varit 15-16 grader och strålande sol varje dag, så det har varit fantastiskt. Synd bara att vi har varit inne nästan hela tiden och renoverat sovrummet. Men fint blev det!

På bröllopsfronten rullar det på i sakta mak. Vi har blivit med toastmaster och fotograf, vilket är jätteskönt. I helgen gjorde vi även lite på inbjudningskorten och i morgonkväll ska vi ha bröllopsmöte så då kommer nog lite mer att lossna.

• TesshjärtaFred

Hjälp vad snabba ni är! Vi gifter oss också femte men är långt ifrån klara med våra inbjudningar. Men vi har bestämt att de ska vara ute i mitten av maj typ. Lägger upp när de är klara.

Annars, vi hade en lång sittning i går där vi bestämde massa saker och gick igenom mycket. Vi ska träffa vår vigselförättare nästa söndag så vi pratade om vigseln och sånt. Känns spännande när det helt plötsligt blir så verkligt, som det blir när man bestämmer massa saker om själva akten. Just nu funderar vi på om vi ska ha egna löften. Jag är för eftersom jag gillar att man gör det lite mer personligt, men sambon velar lite eftersom han tror att han kommer att drabbas av tunghäfta.

• TesshjärtaFred

Just det, jag har börjat projekt viktnedgång också. Första veckan minskade jag ett av de tolv trivselkilona som ska bort. Det går framåt.

Svar på tråden September 2009 del3