Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del3

Jag tycker absolut att han kan ha frockcoat och du den klänningen som du har på bild. Tillsammans med skor, hår, smycket etc blir det ju en helhet som inte behöver vara mindre fin bara för att du inte har en lång traditionell bröllopsklänning. Jag känner flera stycken som gift sig i korta klänningar och deras män hade ex smoking.
    Man ska ha något man känner sig fin och bekväm i, inte utklädd.
    Om du känner för det kan du ju komplettera med en underkjol i tyll för att få lite vidd och ännu mer bröllopslik känsla, det är jättefint med kort klänning med tyll under, tycker jag.

• TesshjärtaFred

Ellie Lo skrev 2009-04-16 13:38:26 följande:

Tack TesshjärtaFred! Ska ni också gifta er 5 september? Hur är ert upplägg för dagen?
    Ja det stämmer. Vi har inte planerat dagen i detalj, men vi ska gifta oss borgerligt på ett slott i Södermanland. Vi kör vigsel, middag, fest och övernattning på samma ställe.
  • TesshjärtaFred
    Sanniis skrev 2009-04-17 22:46:02 följande:
    Woho, jag har hittat min klänning!!! Äntligen!Den klänning som jag väntat på i flera månader kom in nu i veckan och jag var och provade den idag. Den satt som en smäck och var så fin! Fast jag vill ändå gå ner några kilon, men då syr de in den åt mig för en billig peng. Känns så skönt att kunna bocka av klänning från listan. Nästa vecka ska m2b prova ut sina kläder som ska hyras. Det går framåt nu, hihi!Ha en härlig helg allesammans!
    Grattis! Så roligt att du hittat din klänning. Jag håller också på att gå ner i vikt. Ska beställa min klänning i slutet av maj, måttbeställd, och sen om den behövs sys in mer inför bröllopet (vilket jag hoppas på ) så gör de det gratis.
  • TesshjärtaFred

Smart idé, men jag och sambon vill göra dem tillsammans. Men om det skulle vara så att han lämnade mig med det själv (vilket aldrig skulle hända) så skulle jag nog ta hjälp av kompisarna.

• TesshjärtaFred

Jättefina! Wow vad imponerande!

• TesshjärtaFred

Hurra! I dag har det hänt grejer. Jag har bokat makeupartist och sambon har äntligen fått tummen ur och frågat bestman, som tackade ja, och samma kille om han kan tänka sig att spela gitarr under vigseln. Det kunde han så nu ska jag fråga en tjej om hon kan tänka sig att sjunga. Skönt när det rullar på lite.

• TesshjärtaFred

Jag har inte ens beställt min klänning än. Ska göra det i slutet av maj har jag bestämt med ateljén.

I går var vi och tittade på lokalen igen där vi ska vara. Eller ja, slottet är det faktiskt.
    Det var jättekul att komma tillbaka, vi har inte varit där på ett år.
    På kvällen träffade vi vår vigselförrättare också och det kändes verkligen toppenbra. Känns skönt att det klickade med henne. Hon hade helt rätt inställning och vill att vi ska få vår vigsel som vi vill ha den. Mycket skönt. I helgen ska vi förhoppningsvis göra klart inbjudningskorten så att vi kan skicka ut dem i början på nästa vecka. Vi kommer att ha osa 1 augusti eller något sånt.

• TesshjärtaFred

Roligt att ni är klara MyochErlend. Vi ska göra klart våra i helgen, för jag är ledig då. Sen åker jag till Moskva i en vecka så vi vill få ut dem innan jag åker.
    Hoppas att ni får en härlig valborgshelg allihop.

• TesshjärtaFred
    thildamy skrev 2009-04-30 17:38:43 följande:
    I DAG HAR VI BESTÄLLT RINGARNA!!!!Och ka´non pris fick vi!!! går att pruta hos juvelaren
    Åh så roligt. Hur ser de ut? Har du någon bild? Jag har haft min ring hemma sedan i februari. Ni kan ju gissa att jag har provat den några gånger...
  • TesshjärtaFred
    StillÅ skrev 2009-05-03 22:03:09 följande:
    Hej! Får man va med i tråden. Gifter oss den 5 september i år.Helt fantastiska!! Fyra månader kvar!!! Det närmar sig med stormsteg. Vi har stannat till i planeringen men nu måste vi komma gång igen. Ska ringa cateringstället imorgon...Ring har jag nog också bestämt mig för. En smal med stenar tätt runt i vitguld.En skön vecka önskar jag er!
    [/citat]

Välkommen! Samma datum som vi. Spännande!
    Trudilutt skrev 2009-05-04 07:54:51 följande:
    [citat]
    Välkommen StillÅ!Nu la vi våra inbjudningskort på lådan igår!! Va spännande!Jag har börjat kika lite på fotograf och har nog bestäm mig. Hon tar 5500 kr i startavgift för 1 timmesfotografering. Då får man 80-120 bilder på CD skiva och en förstoring. På detta ska vi välja tryckta tackkort, som är suuuperfiina! De kostar 2500 för 50 st med kuvert. Så summan är alltså 8 000 kr. Tycker ni det låter mycket eller lite? Prisvärt eller dyrt?Hur har ni andra gjort med fotograf?
    Personligen tycker jag att 8000 låter mycket eftersom ni bara får en timmes fotografering, men man ska ju känna sig bekväm med fotografen också. Svårt det där. Vi ska anlita en gammal skolkompis som är utbildad fotograf och har egen firma. Men hon tar bara 2500 och då är hon där flera timmar.
Svar på tråden September 2009 del3