Emmox! Guuud! Vad duktig du är som bara luktade på godiset! Det brukar normalt gå bra att gå förbi godishyllan, särskillt om sambon är med. Då agerar han högljutt samvete åt mig. När jag är ensam i affäre är det värre. Ja, jag måste medge mitt snedsprång och erkänna att jag åt upp godiset :(
Sopp-"detox" som jag kallar det för är ett tips jag fått från min mamma, som hon i sin tur fått från sin vännina.
Det är ett recept på en slags grönsakssoppa som man gör storkok på. Ingen buljong och ingen potatis, men massa annat gott och den blir riktigt matig och går utmärkt att frysa i portioner. Den käkar man 5ggr per dag. Är det en hård arbets/träningsdag äter man soppan som den är (om man nödvändigt behöver tugga nåt kan man ta ett knäckebröd) alt om det är en lugn dag så äter man bara buljongen som "mellanmål". Till detta måste man naturligtvis dricka massor av vatten! Enligt mammas vännina får man dricka the och kaffe också. Jag kör grönt the, för det tycker jag känns bäst. (Suck, jag känner mig taggad att börja nu, men det känns dumt när jag ska åka iväg och träffa släkten. Blir så tråkigt för dem också.)
Sen så jag jag ju lagt om mina dagliga matrutiner också så det passar mig och så den nya vikten hålls. Jag går nästan överallt. Jag planerar en veckomeny och storhandlar eftersom jag helt enkelt inte klarar att gå i affärer utan att handla nåt (som ni märkt). Som belöning är det tillåtet att äta godis för 25kr veckan, som ska ätas mellan fredag-söndag (det blir minsann ingen denna helgen eftersom jag fuskat!). och så skippar jag i långt om möjligt pasta och mjöl. Dessa små förändringar har lett till -10 kg, så jag kan ju inte vara helt fel ute!
ops, det blev långt :/