• MV85

Storlekar

Är det bara jag som är fruktansvärt trött på att alla dessa underbara finklänningar man hittar överallt bara finns i väldigt begränsade storlekar?

Jag har varit med om sidor på nätet där inget säljs över storlek 40, eller varför inte påminna om de "underbara" sidorna där en XL är storlek 38??

Marelyn Monroe hade storlek 42 (!) Varför i hela fridens namn kan inte dagens kvinnor få ha det?!

För att inte tala om när man ska köpa brudklänning o har över storlek 42... oj oj oj... Direkta kommentarer från försäljare om att man borde banta inför bröllopet, eller kommentarer om att de inte tar hem klänningar som är "så stora" är inte ovanligt...

Är det bara jag som är less på denna hysteri från klädindustrin, eller är det fler?

• Svar på tråden Storlekar
  • MV85

bongen80, beror på var i sverige du bor, men ja det finns mycket kompetenta säljare av äkta korsetter i sverige. Finns även flera ställen som måttsyr efter ens figur.
    Annars så håller jag med om det med underkläder... Förstår inte vad en mycket mycket smal människa har att hålla in.. Har en kompis som har rutor på magen utan att träna så smal är hon, vad ska hon köpa korsett för? Men det är likförbannat bara sådana det finns att köpa i den vanliga handeln...

• MV85

Korsetter säljs inte i bhstorlekar!!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Jag vet inte hur många gånger jag förklarat det på den här sidan redan, men en korsett säljs inte efter de storlekarna, en korsett säljs i midjemåttsstorlekar!
    Annars är det inte en korsett! Då är det en korslett eller torslett, det är INTE samma sak!!!!!!!

• MV85

ptimulakarlsson: Det beror ju på vilken kroppsform man har...
    jag kan t.ex inte använda gravidkläder då jag har problem nog att få "vanliga" kläder att sitta som de ska över magen... Jag har helt enkelt för liten mage kontra hur stora lår och höfter jag har...
    Så köper jag gravidkläder blir det bara ännu mer fel eftersom de har ännu mer plats för en mage jag inte har...

Svar på tråden Storlekar