Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Ångra sig?

Kan du inte hålla dig till ditt förhållande ska du inte gifta dig. Det är inte fel (om än lite provocerande på BT ) att känna som du gör - men redo för äktenskap är du alldeles uppenbart inte!

Men att det skulle betyda att inte andra män är det eller män i allmänhet inte är skapta för monogami - den köper jag inte!

Kalle32 skrev 2009-03-05 19:11:08 följande:
    Alltså, jag har nog en helt för hög testosteronhalt för ett giftemål. Tjejen är bra, den bästa jag träffat. Men jag dör vid tanken att aldrig kunna sätta på någon annan tjej (läs väldigt många andra). Känns inte som att det ligger i en mans gener att gifta sig. Ändå ser jag vänner runt omkring som är nöjda med sin tjej och knappt bryr sig. Så va fan är den rätte? Känns som om att ni tjejer försöker lura oss killar att tro att man bara ska vara med en kvinna. Det borde i och för sig ligga i ERA gener. Eftersom att ni vill att mannen enbart ska ta hand om era barn.Äh, luktar blåsning, det är allt. WHAAAAT TTTHHHEEEE FUUUUUCCCK!
  • anne på grönkulla

Tja, jag känner många killar som är djupt lyckliga i sina monogama relationer - jag kan enklast gå till min egen man som är en utpräglad "one-woman-kind-of-man". Om han alltid varit det kan jag inte bedöma förstås, men efter 10 år snart så har han aldrig visat några andra tendenser. Om han ska betraktas som feminin eller inte vet jag förstås inte - för mig är den benämningen rätt ointressant.

Kalle32 skrev 2009-03-05 19:26:39 följande:
    Lite svar:anne på grönkulla skrev 2009-03-05 19:15:51 följande:
    Hmm, kanske men jag tror inte det. Har bara hört en kille säga samma sak som du. Och han var väldigt feminin.
    Jag tror helt enkelt inte du är färdig med dig själv. Eller så är det det du är - men i vilket fall ska du inte gifta dig. Nu. Är det en mognadsfråga så kan det komma senare - är det inte det bör du avstå. Lätt som en plätt!
  • anne på grönkulla

Jag tycker du fått ganska ärliga raka svar - vari "gullet" skulle bestå vet jag inte. Men är svar du inte vill höra ok? Du kan bara agera som den vuxen du är och ta ansvar för dina egna känslor och tankar. Är du inte mogen för äktenskap, gå inte in i det med öppna ögon då.

Kalle32 skrev 2009-03-06 15:44:50 följande:
    Du missförstådde mig nog. _Jag_ tycker inte att tjejen saknar något. Jag tycker att hon är "perfekt". Vad hon själv tycker att hon saknar eller ej, vet jag inte. Det var inte det jag svarade på.Mmm, jag inser också att det kan bli ensamt längre fram utan en fru.Anledningen till att jag skapade ett konto var för att tjejen inte vill nåt annat än att gifta sig, men jag var jävligt osäker. Så då tänkte jag att de skulle vara en bra ide att höra med andra som ska gifta sig om de också är osäkra som jag, men kör på ändå. Eller om de har hittat "den rätte" och helt säkra. Jag ville ha lite ärliga svar, jag kom inte hit för att sitta och gulla med er. Det faktum att jag gillar att byta tjej skrevs som svar på en fråga och var ganska fundamentalt för diskussionen/förståelsen varför jag är osäker.
  • anne på grönkulla

Att man kan tvivla ibland och att man inte alltid är så säker o kaxig o att relationer är svåra (vi har ju med människor att göra!!!) är det nog ingen som inte håller med om. Men som vuxen får man ju ta ansvar för de relationer man har. Är man inte mogen för det (och fantastiskt nog t o m har självinsikt nog att förstå det) så finns det ju ingen anledning att gå vidare till att binda sig JUST NU.

Svar på tråden Ångra sig?