Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

9 maj 2009 - brudar! del 2

Tindragull skrev 2009-03-02 22:51:08 följande:
    Nämen! Man sk inte börja tjafsa om sånt nu! Det närmar sig verkligen med stormsteg!Vi hade OSA igår och har fått JA av alla. Utom två som inte har svarat alls... Trots att vi träffade dem förra helgen och ändå pratade om bröllopet... :-S
    Vad kul att alla (nästan?) ska komma men nyfiken, varför osa så tidigt?

Vi har det mesta färdigt, bara småsaker & detaljer kvar. Väldigt skönt att allt har fixat sig och att vi slipper stressa nu i slutet.
  • MissieA

Heeej!

Hur ska du ha håret då? Jag blev lite orolig nu eftersom min frisör sa att man brukar ha konsultationen ca 2 veckor innan bröllopet eftersom man förstå då kan se hur det egentligen kommer bli.

Vi skickade ut inbjudningskorten förra veckan just på grund av att folk svarar sent och nu har ca 15 svarat.

• MissieA

Kul att höra att det går bra för er

Corona: allt känns mycket bättre när inbjudningskorten skickas ut för då är det bestämt och även om folk försöker lägga sig i kan de inte förändra mycket. Nu har jag lärt mig att bara strunta i alla andras åsikter. Jag hade ALDRIG kunnat lägga mig i andras bröllopsplaner så förstår inte hur folk tänker.

Tindragull: det går säkert bra med posten hehe. Kul att din moster ställde upp.

Folk osar för fullt, men jag blir lite smått irriterad på att en del skickar sms osv. istället för ringer. Men det får man nog tåla.

• MissieA
    Corona skrev 2009-03-05 22:08:27 följande:
    Idag har gästerna fått sina inbjudningskort och det har börjat komma gratulationer från de som inte visste sedan innan. Jag är i sjunde himlen, hihi!
    jag också vilken lycka!! Hehehe folk är ju såå underbara.
  • MissieA

Kul att det går bra för er alla vi ska inte ha något brudpar utan det blir levande rosor istället

Vi har köpt alkohol nu och imorgon ska blommorna beställas. Sen är det bara småsaker,, och nu osar folk för fullt snart är det dags tjejer.

• MissieA

ops sorry hehe. Men det blev en ganska hög kostnad faktiskt. Ni har säkert färre gäster så hoppas det inte blir allt för mycket

• MissieA

Igår beställde vi blommor, är så nöjd att det itne är sant vi får jättemycket för enn bra pris. För 2000 får vi: en jättefin brudbukett, corsage till m2b, tärnbukett, corsage till bestman, bordslasse (eller vad det heter haha), 27 x minibuketter till borden.

Och så ska vi boka bröllopsresan idag sooo happy. Köpte mina smycken + tiara idag med så nu har vi inte alls mycket kvar.

Hur går det för er andra?

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-14 22:52:03 följande:
    WOW!Det var inte illa! Var har du beställt blommor så billigt?För oss går det bra. Vi har hört oss för lite runtomkring angående blommor för att hitta billigt och bra.Just nu står det melaln en kompis kompis eller en florist en bit bort. Båda ungefär lika billiga... Det mesta är fixat eller beställt här... Längtar till dagen D nu! Och så längtar jag som sjutton till att min och dotterns klänningar kommer... Ska bli så kul att få prova!
    Vi har beställt dem på Gödastorps Grönt utanför Falkenberg, men svågern & svägerskan kör alla blommor till oss tidigt på morgonen. Floristerna är jätteduktiga och super trevliga, jag blev helt chockad när jag såg priserna.

Hur mycket vill kompisen ha? När får du klänningen?

anja1661: jag måste också köpa underkläder, jag har redan en korsett men vill köpa några finare till bröllopsnatten jag måste ha strumpbyxor också får köpa några finare. Vad ska ni har för strumpbyxor?
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-14 23:46:39 följande:
    Hihi... just Gödastorp är det stället som vi också kollat priser på! De har outstanding priser!Tror kompisen ligger ett antal hundralappar över gödastorp... Kul att höra att de är duktiga! Blev rent chockad när sambon hade ringt dit och han sa att de tar 25:- för en coursage. Har inte hittat nån annan som gör det under 80:- ! Vi ksa åka dit en dag denna veckan och kolla lite & visa bild/förklara hurdan bukett jag vill ha. Få man vara så nyfiken och fråga vad du ska ha för bukett?Jag velar mellan enbart vita liljor med en krage av ormbunke eller en bukett med gröna rosor och tre vita liljor. Tror det blir det senare för det blir enklare att gå i samma stil i coursage och näbb-bukett då...Klänningen är beräknad att skickas från Kina den 24:e och sen ska det ta ca 5 dagar innanjag har den här...
    Hehehe men vad kul,, för de talade om för oss att det var ett till bröllop den 9 maj så det kanske var er de menade. De har jättebra utbud och de är hur trevliga som helst, (svågern & svägerskan beställde sina blommor hos dem med och de blev jättefina). Du kan se en bild på min bukett i mitt galleri fast rosorna ska vara ljusorange och de sa att den kommer kosta ca 600 kr, helt otroligt tycker jag. Sedan har de också jättemånga bilder på bukett osv som ni kan kolla på. Den lät jättefin med gröna rosor och liljor.
  • MissieA

vad händer den 29 då?? & var ligger det?

Tindragull: de inspirerade mig men jag var ju säker på min bukett hehe. Men de tipsar och är supergulliga.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2