• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Corona

Oj oj... skrev på inbjudningskuverten ikväll men nu är det lite tjafs med vilka som ska bjudas och inte så jag har tappat sugen lite. Men det gäller väl att hitta den igen för nu börjar det ju närma sig. 2 månader kvar nästa måndag!

• Tindragull

Nämen! Man sk inte börja tjafsa om sånt nu!
    Det närmar sig verkligen med stormsteg!
    Vi hade OSA igår och har fått JA av alla. Utom två som inte har svarat alls... Trots att vi träffade dem förra helgen och ändå pratade om bröllopet... :-S

Corona skrev 2009-03-02 22:21:58 följande:
    Oj oj... skrev på inbjudningskuverten ikväll men nu är det lite tjafs med vilka som ska bjudas och inte så jag har tappat sugen lite. Men det gäller väl att hitta den igen för nu börjar det ju närma sig. 2 månader kvar nästa måndag!
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-02 22:51:08 följande:
    Nämen! Man sk inte börja tjafsa om sånt nu! Det närmar sig verkligen med stormsteg!Vi hade OSA igår och har fått JA av alla. Utom två som inte har svarat alls... Trots att vi träffade dem förra helgen och ändå pratade om bröllopet... :-S
    Vad kul att alla (nästan?) ska komma men nyfiken, varför osa så tidigt?

Vi har det mesta färdigt, bara småsaker & detaljer kvar. Väldigt skönt att allt har fixat sig och att vi slipper stressa nu i slutet.
  • Tindragull

För att jag gör allt själv och vill ha gott om tid på mig så att sista veckorna inte blir magkatarrs-stress...

Fick en inbjudan till bröllop igår. Bröllopet är 19/9 och OSA 19/4... Så där låg jag i lä!

Tror egentligen att de två som inte svarat vill & ska komma, men att de inte fattat att "att prata om bröllopet med andra" inte betyder att man har OSA:t... :-O

Vad skönt att ni har det mesta färdigt! Själv satt jag med layouten till vigselbladen i förrgår kväll. Kan inte bestämma mig om jag ska ha psalmtexterna i bladet eller inte... Lutar åt att jag ska ha det, men det blir lite småtrångt...

• Corona

Säg det till familjen som plötsligt börjar lägga sig i...

Tindragull skrev 2009-03-02 22:51:08 följande:
    Nämen! Man sk inte börja tjafsa om sånt nu!
  • Tindragull

Men fy vad jobbigt!
    Fast det är NI som ska gifta er...inte familjen... Svärmor reagerade på att vi bjudit m2b:s ena kusin, men inte hans andra, alltså brodern till den bjudna kusinen, men d sa jag bara att vi tänker då inte bjuda folk som vi stött på typ två ggr under de 5½ åren vi varit tillsammans...
    Svärmor tyckte nog inte att det var rätt, men det är VI som bestämmer vilka som ska på vårt bröllop & inte...

Corona skrev 2009-03-03 07:46:31 följande:
    Säg det till familjen som plötsligt börjar lägga sig i...
  • Corona

Normalt skulle jag hålla med men det är lite extra känsligt för i det här fallet är det min syster (!!!) jag inte vill bjuda. Kan väl utan att gå in på detaljer kalla det dysfunktionell familj med många skilsmässor och halvsyskon och folk som inte drar jämnt...

Det var problem med bjudandet på min m2bs sida också men det är en helt annan historia. Där kan man snacka om att föräldrarna talar om vilka han ska bjuda oavsett kontakt

• Tindragull

Uj, vad jobbigt!
    Hoppas ni får till det bra tillslut!

• Corona

Tack Tindragull Det är uppklarat nu, skööönt.

• anja1661

hej här e en till!

nu börjar det verkligen närma sig för oss!!

allt e klart...nästan. det enda som e kvar att fixa är mina underkläder och lite andra små grejer bara, såsom strumpbyxor till dottern och så...

det e bara typ 12 stycken som osat... osa datumet är inte förens 10 april men ändå! varför väntar alla med att svara tills sista sekund?? jag hade svarat direkt. det gjorde jag till brorsans bröllop...

jag har haft min konsultation oxå! jag e sååå nöjd! min uppsättning är helt underbar och det ser ut som att jag har massor av hår trots att det egentligen är tunt!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2