Inlägg från: Corona |Visa alla inlägg
  • Corona

9 maj 2009 - brudar! del 2

Oj oj... skrev på inbjudningskuverten ikväll men nu är det lite tjafs med vilka som ska bjudas och inte så jag har tappat sugen lite. Men det gäller väl att hitta den igen för nu börjar det ju närma sig. 2 månader kvar nästa måndag!

• Corona

Säg det till familjen som plötsligt börjar lägga sig i...

Tindragull skrev 2009-03-02 22:51:08 följande:
    Nämen! Man sk inte börja tjafsa om sånt nu!
  • Corona

Normalt skulle jag hålla med men det är lite extra känsligt för i det här fallet är det min syster (!!!) jag inte vill bjuda. Kan väl utan att gå in på detaljer kalla det dysfunktionell familj med många skilsmässor och halvsyskon och folk som inte drar jämnt...

Det var problem med bjudandet på min m2bs sida också men det är en helt annan historia. Där kan man snacka om att föräldrarna talar om vilka han ska bjuda oavsett kontakt

• Corona

Tack Tindragull Det är uppklarat nu, skööönt.

• Corona

Tänk att det ska vara så svårt för folk att inte lägga sig i...

Idag har vi i alla fall äntligen postat våra inbjudningar och det känns jättebra!

• Corona

Idag har gästerna fått sina inbjudningskort och det har börjat komma gratulationer från de som inte visste sedan innan. Jag är i sjunde himlen, hihi!

• Corona

Å, nu är jag lite låg igen... vår bröllopsfest håller på att urarta till rena rama barnkalaset efter vad jag hört av de som tänker tacka ja.

Ska det vara så svårt för folk att tänka till ett steg längre angående att ta med barnen även om man inte totalförbjuder barn i inbjudan?

• Corona

Precis som du säger Tindragull, några av de "viktigaste" gästerna skulle inte ha kunnat komma om vi inte accepterade barn. Då vill vi heller inte formulera något om det i inbjudan, för det blir "varför får DERAS barn komma men inte MINA?"... men vi hade hoppats att folk generellt skulle tänka ett steg längre (vuxenfest med alkohol som fortsätter efter barnens sovtid!) och adresserade kuverten till de två vuxna, inte till familjen. Hade hoppats att folk iom detta åtminstone skulle fråga om barnen var bjudna så att man hade kunnat föra en dialog om det, men tvärtom förusätter alla att barnen ska med.

Tindragull skrev 2009-03-08 23:44:05 följande:
    Vad trist... Gissar att du egentligen bara hade velat ha med de barn som var absolut nödvändigt pga brist på barnvakt & så?Kan du inte prata med de som tänkt ta med barn att du helst ser att de försöker fixa barnvakt?
    [/citat]
    anja1661 skrev 2009-03-08 21:15:04 följande:
    [citat]
    hur menar du?har ni bjudit barn men du vill inte ha de med?? jag fattar inte....(?)
  • Corona

"Bantningstips" tjejer... magsjuka Fy vad mina senaste inlägg här är gnälliga, men men. Snart ska det väl vara full fart igen Får se det positiva i att jag nu garanterat kommer i klänningen ifall jag ser till att inte gå upp igen, hihi!

• Corona

Visst är det konstigt!?! Det heter alltid att "det är ert bröllop och ni bestämmer" men när det kommer till kritan är det otroligt mycket man faktiskt får ta hänsyn till.

Anja1661, jag tycker inte att en helt ny flickvän som ni inte ens har träffat är självklar på bröllopet om ni inte vill det. (Säger jag som själv inte kan säga nej...) För allt ni vet kan det ju vara en tillfällig flirt som är slut före 9/5. Även om man inte kan formulera ett nekande på det sättet

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2