• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA

Heeej!

Hur ska du ha håret då? Jag blev lite orolig nu eftersom min frisör sa att man brukar ha konsultationen ca 2 veckor innan bröllopet eftersom man förstå då kan se hur det egentligen kommer bli.

Vi skickade ut inbjudningskorten förra veckan just på grund av att folk svarar sent och nu har ca 15 svarat.

• Tindragull

Strumpbyxor till dttern letar jag efter som en galning! Vill ha såna där tunna nylonstrumpbyxor ju eftersom det inte lär vara minusgrader den dagen, men jag hittar inga!!! Hittar bara leggings och hur snyggt blir det på en skala???
    Hur gammal är din dotter?

Underkläder till mig letar jag också efter, eller i alla fall trosor. Bh har jag köpt. Vill ha lite högre trosor (annars ramlar de av mig för jag har ingen rumpa), men inte tant-trosor och såklart i vit spets. Att det ska vara så svårt att hitta!?
    Kul att uppsättningen kändes bra! Själv har jag köpt lite löshår på tradera som jag och syrran ska sätta i. Jag har nämligen både tunnt och för kort hår...

anja1661 skrev 2009-03-03 20:10:32 följande:
    hej här e en till! nu börjar det verkligen närma sig för oss!!allt e klart...nästan. det enda som e kvar att fixa är mina underkläder och lite andra små grejer bara, såsom strumpbyxor till dottern och så...det e bara typ 12 stycken som osat... osa datumet är inte förens 10 april men ändå! varför väntar alla med att svara tills sista sekund?? jag hade svarat direkt. det gjorde jag till brorsans bröllop...jag har haft min konsultation oxå! jag e sååå nöjd! min uppsättning är helt underbar och det ser ut som att jag har massor av hår trots att det egentligen är tunt!
  • Tindragull

Idag OSA:de de sista två. Ett par och de hade båda räknat med att den andra hade gjort det.
    Så alla vi har bjudit kommer!

Dessutom fick jag idag höra att svärmor visst hade fler åsikter om vilka som borde bjudas... *suckar*
    Vi har valt att inte bjuda med barn, men det finns ett par undantag: Våra barn, min kusin (12 år), min lillebror (13 år) och våra barns ena kusin (3 år) Barnens kusin är bjuden för att vår dotter på 4½ ska ha nån att leka med. Men då tyckte svärmor att lillkusinens äldre halvsyskon borde blivit bjudna (det är alltså m2b:s brors styvbarn). Asch! Jag bjuder inte ens mina egna halvsyskon, så då bjuder jag väl inte en bunte tonåringar som jag stort sett aldrig träffar, bara för att de råkar vara halvsyskon till mina barns kusin. Skulle jag hålla på så hade jag fått bjuda typ 100 pers eller nåt!
    Men det är klart...hostar hon upp pengarna kan jag bjuda vem f*n hon nu har lust med... Vi har sakat bort många som vi ville bjuda pga ekonomin och så får man höra sån't! Blir bara förbannad....

• Corona

Tänk att det ska vara så svårt för folk att inte lägga sig i...

Idag har vi i alla fall äntligen postat våra inbjudningar och det känns jättebra!

• Tindragull

Ja, jag fattar inte det heller... Är det VÅRT bröllop eller vems är det liksom???
    Skönt att ha fått iväg inbjudningarna!

Corona skrev 2009-03-04 20:59:45 följande:
    Tänk att det ska vara så svårt för folk att inte lägga sig i...Idag har vi i alla fall äntligen postat våra inbjudningar och det känns jättebra!
  • Tindragull

Idag kom jag på att jag kan verkligen inte texta snyggt!
    Fick lite småpanik med tanke på placeringskorten... Det är fjärilar i apper så jag kan inte köra dem i skrivaren heller.... Klurade en liten stund och sen kom jag på det! Min moster är ju en fena på att texta snyggt! (hon har jobbat som dekoratör) Så jag ringde henne och frågade om hon kunde tänka sig att texta våra placeringskort och jodå, det gjorde hon gärna! Så nu är placeringskorten på väg till Jönköping!
    Litelustigt för där är även mina smycken som jag ska ha på dagen D. En kompis i Jönköping som gör dem åt mig...

Så nu hoppas jag att posten sköter sig bra för annars blir jag lite smått galen!

• MissieA

Kul att höra att det går bra för er

Corona: allt känns mycket bättre när inbjudningskorten skickas ut för då är det bestämt och även om folk försöker lägga sig i kan de inte förändra mycket. Nu har jag lärt mig att bara strunta i alla andras åsikter. Jag hade ALDRIG kunnat lägga mig i andras bröllopsplaner så förstår inte hur folk tänker.

Tindragull: det går säkert bra med posten hehe. Kul att din moster ställde upp.

Folk osar för fullt, men jag blir lite smått irriterad på att en del skickar sms osv. istället för ringer. Men det får man nog tåla.

• anja1661
    MissieA skrev 2009-03-03 21:16:07 följande:
    Heeej! Hur ska du ha håret då? Jag blev lite orolig nu eftersom min frisör sa att man brukar ha konsultationen ca 2 veckor innan bröllopet eftersom man förstå då kan se hur det egentligen kommer bli.Vi skickade ut inbjudningskorten förra veckan just på grund av att folk svarar sent och nu har ca 15 svarat.
    jag ska försöka få in en bild i helgen på håret...
    men det blir en jättefin uppsättning med hela håret...luggen kommer ligga mjukt till ena sidan.
    det lir nog lättare att förstå när man ser bilden! heheh...
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-03-03 23:09:28 följande:
    Strumpbyxor till dttern letar jag efter som en galning! Vill ha såna där tunna nylonstrumpbyxor ju eftersom det inte lär vara minusgrader den dagen, men jag hittar inga!!! Hittar bara leggings och hur snyggt blir det på en skala??? Hur gammal är din dotter?Underkläder till mig letar jag också efter, eller i alla fall trosor. Bh har jag köpt. Vill ha lite högre trosor (annars ramlar de av mig för jag har ingen rumpa), men inte tant-trosor och såklart i vit spets. Att det ska vara så svårt att hitta!? Kul att uppsättningen kändes bra! Själv har jag köpt lite löshår på tradera som jag och syrran ska sätta i. Jag har nämligen både tunnt och för kort hår...
    min dotter är 3.5år. vi har ett par vita tunna strumpbyxor med hjärtan på här hemma som e oanvända då de just e lite för tunna. antigen tar vi de eller så köper vi ett par liknande. jag tror att de e köpta på lindex eller nåt sånt.

jag ska köpa ett par klarblåa trosor (something blue) och ett par vita spets, plus bh och stay ups.

nån som vet var jag kan köpa en fin axelbandslös bh som inte behöver kosta skjortan?
  • Tindragull

Hittade en fin axelbandslös bh på Lindex. Den var billig och satt bra.
    Tycker de överlag har bra bh:ar och bra priser på Lindex.

Jag hoppas på att det kommer lite tunna strumpbyxor till dottern nu framåt våren. Annars vet i sjutton vad jag gör. Hon kan väl iofs gå utan om det är fint väder men...det finns det ju inga garantier för!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2