• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • elsi

jag tror att jag ska komma in till detta... på piano
    vad tycker ni?

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-17 23:46:02 följande:
    Gissa om jag hittar några vita nånstans nu???
    Jag såg offwhite idag på Åhlens så kolla där, de va inte dyrare än 100 kr, kommer tyvärr inte ihåg exakt. Men jag köpte mina idag stay-ups idag. Var köper ni era underkläder? Vill ha några extra fina, gärna i färg men hittade inget idag.
  • Corona

Oooh vad glad jag blir att det är fler som väljer 090509 av nördiga skäl Jag propsade på det datumet för att jag tyckte att det lät så snyggt, hihi! Ja inte bara därför, det är på dagen 8 år sedan vi sade till varandra att vi älskar varandra första gången men jag hade nog valt datumet oavsett. Sambon ville gärna vänta längre in på sommaren men "som tur är" för mig bokade vår kyrka inte in vigslar till pingst och festlokalen var upptagen till nationaldagen.

• anja1661

vi gillade hur det lär när vi sa: 090509!
    plus att vi träffades 5/9 så det känns lite kul att gifta sig den 9/5!, vi bara vänder lite på det!

japp, vi hade väl oxå ganska nödiga skäl till VARFÖR vi valde just detta datum!!!! hahaha!!!

• Tindragull

Hehehe... Skönt att höra att det är lite fler än jag som är lite nördig...

elsi: Vad avis jag blir!!! Hade gärna köpt skor där, men nu har jag redan beställt...

MissieA: På åhlens har jag inte ens kollat ju! Klantigt...

• 0509

Hej brudar, ytterligare en som ska gifta sig den 9/5. Vi valde datumet för att vi blev tillsammans 050905 och tyckte det var coolt(jag är datumfreak) att gifta oss 090509, ett plus i kanten är att det blir lättare för sambon att komma ihåg det viktiga datumet!

Är ni redan färdiga med all planering eller är något kvar? Mindre än 2 månader tills den stora dagen nu!

• Tindragull

Hej & välkommen!
    Haha era datum blir ju jättecoolt!
    Planeringen är stort sett klar. En del saker kvar att fixa bara...

0509 skrev 2009-03-18 20:52:13 följande:
    Hej brudar, ytterligare en som ska gifta sig den 9/5. Vi valde datumet för att vi blev tillsammans 050905 och tyckte det var coolt(jag är datumfreak) att gifta oss 090509, ett plus i kanten är att det blir lättare för sambon att komma ihåg det viktiga datumet! Är ni redan färdiga med all planering eller är något kvar? Mindre än 2 månader tills den stora dagen nu!
  • 0509

Tack
    Jag har blomfrågan kvar, samt dukningen.. Tappade liksom farten efter att resan blev bokad. Vi åker all inclusive till Mexico i 2 veckor den 12e, blir ett litet glapp, men vi får göra det bästa av situationen blir lite mys på hemmaplan med middagar och promenader i det förhoppningsvis fina vårvädret. Vilken tid på dagen gifter ni er? När ska ni fotograferas?

• ElinPierre

Vi gifter oss klockan 15 och fotograferas innan. Men vi har även lite tid efter då gästerna ska få slänga in sina gäster där de ska bo och så... Så det kanske blir lite mer foton då, om vi orkar och har lust ;o)

• MissieA
    0509 skrev 2009-03-18 21:03:19 följande:
    Tack Jag har blomfrågan kvar, samt dukningen.. Tappade liksom farten efter att resan blev bokad. Vi åker all inclusive till Mexico i 2 veckor den 12e, blir ett litet glapp, men vi får göra det bästa av situationen blir lite mys på hemmaplan med middagar och promenader i det förhoppningsvis fina vårvädret. Vilken tid på dagen gifter ni er? När ska ni fotograferas?
    Vi ska fotas ca 16.30 och gifter oss 18.00 men det blir en kortare borglig vigsel, fast gästerna börjar mingla redan 17.00 i lokalen

Hur lägger ni upp förmiddan & eftermiddan?? När börjar ni fixa håret osv.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2