• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Corona

Tusen tack för tipset om denna sida Elsi. Vilken kanonsajt!

elsi skrev 2009-03-14 16:34:10 följande:
    våran cake topper är i min galleri, "Lift me up" heter det från www. somethingblue.dk
  • MissieA

Igår beställde vi blommor, är så nöjd att det itne är sant vi får jättemycket för enn bra pris. För 2000 får vi: en jättefin brudbukett, corsage till m2b, tärnbukett, corsage till bestman, bordslasse (eller vad det heter haha), 27 x minibuketter till borden.

Och så ska vi boka bröllopsresan idag sooo happy. Köpte mina smycken + tiara idag med så nu har vi inte alls mycket kvar.

Hur går det för er andra?

• Tindragull

WOW!
    Det var inte illa! Var har du beställt blommor så billigt?
    För oss går det bra. Vi har hört oss för lite runtomkring angående blommor för att hitta billigt och bra.
    Just nu står det melaln en kompis kompis eller en florist en bit bort. Båda ungefär lika billiga...

Det mesta är fixat eller beställt här... Längtar till dagen D nu! Och så längtar jag som sjutton till att min och dotterns klänningar kommer... Ska bli så kul att få prova!

MissieA skrev 2009-03-14 18:12:29 följande:
    Igår beställde vi blommor, är så nöjd att det itne är sant vi får jättemycket för enn bra pris. För 2000 får vi: en jättefin brudbukett, corsage till m2b, tärnbukett, corsage till bestman, bordslasse (eller vad det heter haha), 27 x minibuketter till borden. Och så ska vi boka bröllopsresan idag sooo happy. Köpte mina smycken + tiara idag med så nu har vi inte alls mycket kvar.Hur går det för er andra?
  • anja1661

här väntar vi mest ut tiden...
    men det e inte länge kvar nu!!

måste bara inhandla underkläderna...hmm...måste hitta typ hållin trosor eller gördel eller något för min putmage...jaja twilfit ahr väl en del bra.

kram på er!!

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-14 22:52:03 följande:
    WOW!Det var inte illa! Var har du beställt blommor så billigt?För oss går det bra. Vi har hört oss för lite runtomkring angående blommor för att hitta billigt och bra.Just nu står det melaln en kompis kompis eller en florist en bit bort. Båda ungefär lika billiga... Det mesta är fixat eller beställt här... Längtar till dagen D nu! Och så längtar jag som sjutton till att min och dotterns klänningar kommer... Ska bli så kul att få prova!
    Vi har beställt dem på Gödastorps Grönt utanför Falkenberg, men svågern & svägerskan kör alla blommor till oss tidigt på morgonen. Floristerna är jätteduktiga och super trevliga, jag blev helt chockad när jag såg priserna.

Hur mycket vill kompisen ha? När får du klänningen?

anja1661: jag måste också köpa underkläder, jag har redan en korsett men vill köpa några finare till bröllopsnatten jag måste ha strumpbyxor också får köpa några finare. Vad ska ni har för strumpbyxor?
  • Tindragull

Hihi... just Gödastorp är det stället som vi också kollat priser på! De har outstanding priser!
    Tror kompisen ligger ett antal hundralappar över gödastorp... Kul att höra att de är duktiga! Blev rent chockad när sambon hade ringt dit och han sa att de tar 25:- för en coursage. Har inte hittat nån annan som gör det under 80:- ! Vi ksa åka dit en dag denna veckan och kolla lite & visa bild/förklara hurdan bukett jag vill ha.
    Få man vara så nyfiken och fråga vad du ska ha för bukett?

Jag velar mellan enbart vita liljor med en krage av ormbunke eller en bukett med gröna rosor och tre vita liljor. Tror det blir det senare för det blir enklare att gå i samma stil i coursage och näbb-bukett då...

Klänningen är beräknad att skickas från Kina den 24:e och sen ska det ta ca 5 dagar innanjag har den här...

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-14 23:46:39 följande:
    Hihi... just Gödastorp är det stället som vi också kollat priser på! De har outstanding priser!Tror kompisen ligger ett antal hundralappar över gödastorp... Kul att höra att de är duktiga! Blev rent chockad när sambon hade ringt dit och han sa att de tar 25:- för en coursage. Har inte hittat nån annan som gör det under 80:- ! Vi ksa åka dit en dag denna veckan och kolla lite & visa bild/förklara hurdan bukett jag vill ha. Få man vara så nyfiken och fråga vad du ska ha för bukett?Jag velar mellan enbart vita liljor med en krage av ormbunke eller en bukett med gröna rosor och tre vita liljor. Tror det blir det senare för det blir enklare att gå i samma stil i coursage och näbb-bukett då...Klänningen är beräknad att skickas från Kina den 24:e och sen ska det ta ca 5 dagar innanjag har den här...
    Hehehe men vad kul,, för de talade om för oss att det var ett till bröllop den 9 maj så det kanske var er de menade. De har jättebra utbud och de är hur trevliga som helst, (svågern & svägerskan beställde sina blommor hos dem med och de blev jättefina). Du kan se en bild på min bukett i mitt galleri fast rosorna ska vara ljusorange och de sa att den kommer kosta ca 600 kr, helt otroligt tycker jag. Sedan har de också jättemånga bilder på bukett osv som ni kan kolla på. Den lät jättefin med gröna rosor och liljor.
  • Tindragull

Ja, det var kanske oss de menade! Eller så har de TRE bröllop att göra blommor till den dagen....
    Vad häftigt med orange rosor!
    Vi fick 600:- som pris på min bukett också! De ställen vi kollat runt på har velat ha 100-1500 för samma bukett...
    Ska bli kul att kolla på lite bilder också... Inspiration är ju aldrig fel... (fast då kanske jag kommer på ännu fler alternativ )

MissieA skrev 2009-03-15 01:59:12 följande:
    Hehehe men vad kul,, för de talade om för oss att det var ett till bröllop den 9 maj så det kanske var er de menade. De har jättebra utbud och de är hur trevliga som helst, (svågern & svägerskan beställde sina blommor hos dem med och de blev jättefina). Du kan se en bild på min bukett i mitt galleri fast rosorna ska vara ljusorange och de sa att den kommer kosta ca 600 kr, helt otroligt tycker jag. Sedan har de också jättemånga bilder på bukett osv som ni kan kolla på. Den lät jättefin med gröna rosor och liljor.
  • elsi

han har bokade bröllopsresan. det bli en överraskning!! jag vet inte vart vi ska
    Någon som ska till pernillas brudbutik den 29?

• Tindragull

Vad spännande!!! Får du inte ens veta lite??
    När får du reda på vart ni ska? Samma dag som ni åker eller?
    Var ligger pernillas brudbutik?

elsi skrev 2009-03-15 22:33:39 följande:
    han har bokade bröllopsresan. det bli en överraskning!! jag vet inte vart vi ska Någon som ska till pernillas brudbutik den 29?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2