• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

japp, 2månader!! wwwiiie!

jag ska göra mitt yttersta för att tappa lite kilon nu innan!
    jag satsar nog på att äta vanlig mat, skippa sötsaker i veckorna, och träna lite wii fit.....vill inte banta.
    kanske kan jag bli av med 4-5kilo tills bröllopet....

• Tindragull

Jag bantar inte... Jag har bara bytt mat! Och jag äter mer nu än jag gör i normala fall!
    Wii fit hade jag också velat ha, men det finns inte pengar till det nu...

anja1661 skrev 2009-03-09 19:05:12 följande:
    japp, 2månader!! wwwiiie! jag ska göra mitt yttersta för att tappa lite kilon nu innan!jag satsar nog på att äta vanlig mat, skippa sötsaker i veckorna, och träna lite wii fit.....vill inte banta.kanske kan jag bli av med 4-5kilo tills bröllopet....
  • Corona

Precis som du säger Tindragull, några av de "viktigaste" gästerna skulle inte ha kunnat komma om vi inte accepterade barn. Då vill vi heller inte formulera något om det i inbjudan, för det blir "varför får DERAS barn komma men inte MINA?"... men vi hade hoppats att folk generellt skulle tänka ett steg längre (vuxenfest med alkohol som fortsätter efter barnens sovtid!) och adresserade kuverten till de två vuxna, inte till familjen. Hade hoppats att folk iom detta åtminstone skulle fråga om barnen var bjudna så att man hade kunnat föra en dialog om det, men tvärtom förusätter alla att barnen ska med.

Tindragull skrev 2009-03-08 23:44:05 följande:
    Vad trist... Gissar att du egentligen bara hade velat ha med de barn som var absolut nödvändigt pga brist på barnvakt & så?Kan du inte prata med de som tänkt ta med barn att du helst ser att de försöker fixa barnvakt?
    [/citat]
    anja1661 skrev 2009-03-08 21:15:04 följande:
    [citat]
    hur menar du?har ni bjudit barn men du vill inte ha de med?? jag fattar inte....(?)
  • Corona

"Bantningstips" tjejer... magsjuka Fy vad mina senaste inlägg här är gnälliga, men men. Snart ska det väl vara full fart igen Får se det positiva i att jag nu garanterat kommer i klänningen ifall jag ser till att inte gå upp igen, hihi!

• Tindragull

Nämen!
    Om jag hade fått en inbjudan till mig och sambon så hade jag absolut inte trott att det var ok att ta med barnen. De som står på kuvertet är ju de som är inbjudna...

Fast jag vet en del som inte tänker som jag och därför undanbad vi oss barn på festen i inbjudan.

Corona skrev 2009-03-10 20:14:28 följande:
    Precis som du säger Tindragull, några av de "viktigaste" gästerna skulle inte ha kunnat komma om vi inte accepterade barn. Då vill vi heller inte formulera något om det i inbjudan, för det blir "varför får DERAS barn komma men inte MINA?"... men vi hade hoppats att folk generellt skulle tänka ett steg längre (vuxenfest med alkohol som fortsätter efter barnens sovtid!) och adresserade kuverten till de två vuxna, inte till familjen. Hade hoppats att folk iom detta åtminstone skulle fråga om barnen var bjudna så att man hade kunnat föra en dialog om det, men tvärtom förusätter alla att barnen ska med.
  • Tindragull

Urk... Den bantningsmetoden är inget för mig!
    Hoppas du kryar på dig snart!

Corona skrev 2009-03-10 20:16:36 följande:
    "Bantningstips" tjejer... magsjuka Fy vad mina senaste inlägg här är gnälliga, men men. Snart ska det väl vara full fart igen Får se det positiva i att jag nu garanterat kommer i klänningen ifall jag ser till att inte gå upp igen, hihi!
  • Villnu

Ja trodde oxå det va de på kuvertet som bara va bjudna men just nu känns det som vårat beslut vilka vi har bjudit ifrågasätts av alla... Känns väl bara så men man blir lite trött ibland. Annars tror jag allt är under kontroll :)

• anotherjennie

Hej hej!
    Vi gifter oss åxå den 9 Maj... Jag som trodde vi var unika med det datumet... haha!

• anja1661

ja vet hur det känns....jag bjöd min kusin ensam då han precis gjort slut med sin sambo/fästmö. när inbjudningskortet nått honom så hojtar han att räkna med två från sundsvall!!! va?? vi visste inte ens att han hade en ny tjej och vi e inte helt hundra på att vi vill ha med henne men vad gör man? det e bara att bjuda och se glad ut...

vi skrev i inbjudan: bröllopet är barnfritt med undantag för brudföljets egna barn.

• Villnu

Ja typ samma problem här men vi sa till att vi vill hålla oss till familjen (föräldrar + syskon) Men när vi sa det skulle inte m2b syster å 4 barn inte komma... vet inte om det berodde på det helt men men..

anja1661 skrev 2009-03-10 20:48:26 följande:
    ja vet hur det känns....jag bjöd min kusin ensam då han precis gjort slut med sin sambo/fästmö. när inbjudningskortet nått honom så hojtar han att räkna med två från sundsvall!!! va?? vi visste inte ens att han hade en ny tjej och vi e inte helt hundra på att vi vill ha med henne men vad gör man? det e bara att bjuda och se glad ut...vi skrev i inbjudan: bröllopet är barnfritt med undantag för brudföljets egna barn.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2