Inlägg från: Luucie |Visa alla inlägg
  • Luucie

Håller sig pioner?

Matina skrev 2009-03-06 21:48:57 följande:
    Jag ska också ha rosa pioner o ranunkel . Funderar på att ha pioner till bordsdekoration också. Någon som vet på ett ungefär hur mycket pionerna kostar styck i slutet av juni? Funderar på att köpa vita vaser o sätta en pion+något mer. Äääälskar denna vackra blomma!Ranunklar är också väldigt fina. Ser ut som små minipioner
    Jag vet inte vad de kostar då...men jag räknar med att få betala 50 kr st i maj.
  • Luucie
    GiJa skrev 2009-03-07 19:00:15 följande:
    Har tänkt mig en pionbukett när jag gifter mig om drygt 3 veckor, har hittat lite bilder på nätet med olilka rosa toner men är det ngn som har bilder vore jag glad och säkert fler här i tråden glada att se dem. Tänker mig att ha lite starkare rosa färg för att buketten inte ska flyta ihop med min klänning (finns i mitt galleri) så kom gärna med lite smaktips. Även jag älskar ranunkler så jag kan också tänka mig att blanda pioner och ranunkler, dock ska jag bara ha en liten bukett, vi gifter oss i Rådhuset i Köpenhamn och dagen efter åker vi på 2 veckors bröllopsresa, dessutom är det bara jag och blivande maken vid vår vigsel.
    Passionsblomma, rätta mig om jag har fel men det är väl inte säsong nu för pioner..så går det ens att få tag på? Och med så kort varsel som tre veckor...om det överhuvutaget går att få pioner så måste det ju var en beställningsvara..eller?

Vill inte förstöra dina planer men kanske ska du tänka om..

Så en fråga från mig till P-blomman: Hur många pioner behöver man ungefär till en bukett i den här storleken?
    www.italianlakeswedding.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/peony-bouquet.jpg

Jag ska ha några "svarta" kallor också. Men inte de gröna bladen.
  • Luucie
    GiJa skrev 2009-03-08 16:40:29 följande:
    Luucie, jag har pratat med en florist om att beställa så jag ska ta tag i det till veckan, hon trodde inte det skulle vara nga problem däremot att jag får vara beredd på att de kommer att kosta en hel del styck men jag är inställd på det, ska dessutom inte ha så många pioner i buketten. Tack ändå för omtanken!
    Vad bra att du tänkt på det!
    Hoppas att det går jättebra, pioner är ju det vackraste som finns
    Och lycka till med resten också..inte långt kvar nu!! Härligt!
  • Luucie

Alltså näe..hur ska man kunna välja av all de där??!!!!
    Jag trodde inte att det fanns så många sorter?!
    Men gud vad fina de är allihop

Svar på tråden Håller sig pioner?