Inlägg från: GiJa |Visa alla inlägg
  • GiJa

Håller sig pioner?

Har tänkt mig en pionbukett när jag gifter mig om drygt 3 veckor, har hittat lite bilder på nätet med olilka rosa toner men är det ngn som har bilder vore jag glad och säkert fler här i tråden glada att se dem. Tänker mig att ha lite starkare rosa färg för att buketten inte ska flyta ihop med min klänning (finns i mitt galleri) så kom gärna med lite smaktips. Även jag älskar ranunkler så jag kan också tänka mig att blanda pioner och ranunkler, dock ska jag bara ha en liten bukett, vi gifter oss i Rådhuset i Köpenhamn och dagen efter åker vi på 2 veckors bröllopsresa, dessutom är det bara jag och blivande maken vid vår vigsel.

• GiJa

Luucie, jag har pratat med en florist om att beställa så jag ska ta tag i det till veckan, hon trodde inte det skulle vara nga problem däremot att jag får vara beredd på att de kommer att kosta en hel del styck men jag är inställd på det, ska dessutom inte ha så många pioner i buketten. Tack ändå för omtanken!

• GiJa

Passionsblomma...
    Har varit på en blomsteraffär idag som återigen ska kolla upp pioner till min bukett så nu har jag surfat runt för att kolla olika sorter och tänkte att du som proffs hade lite nice tips. På denna sajt fann jag många sorter, tänker mig rosa, dubbla som passar min färg på klänningen (se galleriet) men kanske också en sort som är rosa men med starka rosa stripes i. Har bara tänkt mig 5-6 st pioner...

Några jag fastnade för är:
    Pink parfait
    Mons. Jules Elie
    Edens perfume
    Carnation bouquet

http://www.paeoneksperten.dk/index.php?cPath=21

• GiJa

Tack passionsblomma,
    när jag var hos floristen igår så skulle hon kolla upp vilka sorter som leverantören kan få tag på så jag har sagt att det är rosa jag vill ha men tack ändå för din kunskap, jag svävade lätt ut igår när jag hittade alla fantastiska olika sorter...

• GiJa

Nu har jag beställt mina pioner...vad de är vackra!!! Älskar verkligen pioner och blomsteraffären kan beställa hem tills jag ska ha min bukett, affären hade faktiskt några rosa pioner när jag var där så jag kunde kolla att färgen stämmer med min rosa klänning och det kommer bli perfekt, är så jättenöjd.

• GiJa

Här i Kalmar är priset mellan 40-150 kr/styck och på blomsteraffären som jag beställde gällde det lägre priset..så jag är nöjd!

• GiJa

Red Scarlet,
    jag tycker du ska välja en annan florist om den du pratat med inte s a s talar samma språk som du för det är viktigt att det fungerar bra tycker jag. Buketten du länkade till var jättefin, det var ju pioner i den... Om du ända måste vända dig till samma florist kan du väl försöka ta med dig bilder så hon förstår hur du menar eller har du redan gjort det? Lycka till iaf!

Svar på tråden Håller sig pioner?