Karibien Kryssning.. .....någon mer?
Vi kommer att åka på kryssning på vår bröllopsresa och har även varit iväg tidigare på kryssningar i Väst Indien. Det är helt underbart, men naturligtvis beror det på vad för person man är och vad man vill ha ut av sin semester.
Vi har unnat oss hytt med balkong, så härligt på morgonen att bara dra bort gardinerna och titta ut över ett glittrande hav. Dock tror jag att alla hytter håller lika bra standard, visserligen skulle jag nog undvika att bo på våning två men mest för känslans skull.
Vi har åkt med Royal Caribbean och med båten som är störst (Independence of the seas). Där finns flera polområden, bla en för bara vuxna och där ordnade de garanterat inga "bomben tävlingar" ;) Tyckte att det var lite för tråkigt och stillsamt där. Min sambo älskade FlowRidern (surfmaskin) och ville knappt gå iland och har ni barn så är barnområdet jätte bra på den båten till skillnad från de mindre båtarna.
Favoritöarna är St Marteen, St Thomas och Puerto Rico. Till skillnad från någon här tidigare gillar jag även Haiti (Labadee) även om man vet att allt är tillrättalagt så får man en härlig dag att sola och slappa på stranden. Dock håller det på att bli lite för utbyggt och exploaterat, tyvärr. Första gången vi var där var det så mysigt.
Ett ställe jag får rysningar av är Jamaica. Ska man gå iland där så behöver man ha en arrangerad utflykt annars kan man lika bra stanna på båten enligt mig.