passionsblomman skrev 2009-04-04 18:13:17 följande:
mmm, jag tror att det kan vara svårt att få tag i dem då faktiskt, det står i min lilla "blombibel" att de finns året runt men inte juni-juli, och augusti får man nog kolla upp lite extra iallafall, då de normalt inte brukar dyka upp i butik förrän framemot november december.Men kolla upp ska man ju såklart, det kan mycket väl gå.Normalpriserna på aneoner växlar beroende på kvalité 8storlek och längd) mellan sådär 15-25 kr från de mindre till de maffigaste. 18-20 är rätt vanligt (nu uttalar jag mig i Stockholmspriser, som är det jag är van vid)Kan täka mig att du får räkna upp priset med en femma/st om de ska specialbeställas hem till ngt särskilt.Vad slutpriset blir bestäms ju då av hur många blommor det behövs i buketten. Ett 20-tal är rätt vanligt i brudbuketter, om det är brud vi talar om nu. Lite arbete också kanske om det är band som ska lindasoch sånt, ja då hamnar du mellan 600-800 någonstans, beroende på hur dyra blommona blir.J D skrev 2009-04-04 16:53:34 följande:
Tack!
Ja, jag läste också det där om juni-juli och blev orolig, stöter på patrull varenda gång jag hittar en blomma jag gillar känns det som (vilket inte är sant men jag har svårt att komma över pionsäsongsförlusten ).
Oj, vad billigt! Bra att du anger Sthlm-priser, jag bor i Gbg så det lär inte skilja så mkt . Och ja, det är brudbukett och jag är ganska liten så fler än 20 bör nog bli för mkt.
Återigen, tack så mkt- nu ska jag bara försöka få tag i ngn bra florist här som kan hjälpa mig att fixa fram dem i augusti .