mmm, jag tror att det kan vara svårt att få tag i dem då faktiskt, det står i min lilla "blombibel" att de finns året runt men inte juni-juli, och augusti får man nog kolla upp lite extra iallafall, då de normalt inte brukar dyka upp i butik förrän framemot november december.
Men kolla upp ska man ju såklart, det kan mycket väl gå.
Normalpriserna på aneoner växlar beroende på kvalité 8storlek och längd) mellan sådär 15-25 kr från de mindre till de maffigaste. 18-20 är rätt vanligt (nu uttalar jag mig i Stockholmspriser, som är det jag är van vid)
Kan täka mig att du får räkna upp priset med en femma/st om de ska specialbeställas hem till ngt särskilt.
Vad slutpriset blir bestäms ju då av hur många blommor det behövs i buketten. Ett 20-tal är rätt vanligt i brudbuketter, om det är brud vi talar om nu. Lite arbete också kanske om det är band som ska lindasoch sånt, ja då hamnar du mellan 600-800 någonstans, beroende på hur dyra blommona blir.
J D skrev 2009-04-04 16:53:34 följande:
Precis en sådan här tråd som jag letade efter! Passionsblomman- har du ngn uppfattning om ca pris för en bukett med (rosa) anemoner i augusti? Jag är medveten om att det är svårt att uttala sig om men tänkte bara kolla lite.