Passion?
Hej skvaddro. Jag känner igen mig så tydligt i din beskrivning. Jag fyller dessutom 26 i år (även om det är ett tag kvar).
Jag slutade med P-piller i aug/sep ifjol. Så efter det har det varit kondom varje gång efter det. Vi köpte ett 10 pack som vi inte använt upp än...
Men just nu spelar det ingen roll. Vi har sex ibland och då är det väldigt trevligt. Jag insåg att en del av mitt problem är att jag trodde att man hade slut på passion och lust om man inte hade sex minst 1 ggr i veckan och försökte tvinga fram något som jag inte trodde på. Sedan jag ställde ner mina "krav" på passion så har den hittat tillbaka även om den inte alltid finns där. Framförallt så lade jag väldigt stor press på mig att när vi hade sex så skulle de vara bra, istället för att bara njuta utav det och låta det gå som de går.
Jag har också varit i den fasen att min sambo har känts mer som min bästa vän än som pojkvän/sambo. När jag pratade med honom om detta så kom det fram en massa missförstånd. Bland annat så hade han slutat att uppvakta lika mycket därför han hade fått för sig att jag inte ville så han väntade på att jag skulle göra något och jag väntade på honom.
Jag och min sambo har börjat att hitta tillbaka till passionen. Bland annat så tror jag att jag gick och dansade en gång i veckan med en annan kompis hjälpte därför att det blev ett avbrott i vardagen och på onsdagar fick han sitta och vänta/längta efter mig. Så du kanske skulle pröva att göra ett avbrott i vardagen?
Ursäkta det långa och något ostrukturerat svaret.