Inlägg från: vimsalabim |Visa alla inlägg
  • vimsalabim

Vad kostar ID mineral foundation m borste??

Det behöver inte bli så dyrt! Jag köpte nämligen ett ID bare minerals startkit på Åhléns för 995 kr för 2 veckor sen och där ingår 4 olika puder, 3 borstar och en creme. Ordinarie pris för detta är annars ca 2800kr?! Så det kan jag varmt rekommendera! Just nu håller jag själv på att lära mig att lägga denna nya typ av make-up och det går över förväntan :)

Lycka till!

• vimsalabim

Bria,

det är det stora kitet och samtidigt det mest prisvärda. Sen såg jag att det fanns ett mindre kit för runt 500-lappen tror jag, med en borste och något/några slags puder/rouge, jag tror det var "warmth" bland annat, och det kan ju säkert funka bra om man redan har köpt ID produkter sen tidigare och vill komplettera? Jag är helt novis på detta och fick jättebra hjälp av sminktjejerna på Åhléns, tack gode gud...

• vimsalabim

Idén med ett startkit är ju inte att man drar på för fullt med originalburkarna, tanken är väl snarare att man ska prova och se vad man tycker och hur det känns? Om jag hade valt originalstorlekarna på en foundation/concealer (du använder ju samma foundation för båda ändamålen, du byter ju bara borste) i färgen fairly light för 435:- och en all over face colour/blush t ex warmth för 375:- hade det totalt kostat mig 810:- och då har jag ingen borste. Eftersom deras originalborste kostar över 300 kr hade det kostat mig över 1000-lappen och även om jag hittat mig en billigare borste/borstar hade jag landat på samma summa som startkitet. Och nu fick jag dessutom med deras underlagscréme i den summan, vilket för mig känns viktigt eftersom jag känner att om jag ändå ska prova vill jag prova det ordentligt på en gång.

Och jag förstår givetvis ditt resonemang Taha :) Jag blev bara så glad när jag hittade startkitet eftersom det var exakt samma produkter som jag blivit rekommenderad till ett bättre pris även om det var mindre burkar. Jag provar mig gärna fram och förhoppningsvis fungerar det bra på min hy!

Taha, det verkar som om du använt ID ett tag, upplever du någon förändring i hyn jämfört med tidigare smink du använt?

Svar på tråden Vad kostar ID mineral foundation m borste??