Inlägg från: giz83 |Visa alla inlägg
  • giz83

Augusti 2010...

sundance--> hmmm det där lät knepigt...=)
    du får nog jobba lite på att övertala honom till att ha det på arabstuteriet...det låter helmysigt...=)

• giz83

sundance--> ja araber är verkligen vackra...=) min mamma hade en arab för ett tag sen, han fick fång som inte gick att bota + nått annat i sina leder (tror jag att det var) så hon var tvungen att avliva honom, men har var hur stilig som helst.
    nu har hon en anna häst, som jag inte kommer ihåg rasen på men han heter bobbo och är jätte söt...=)

jag har faktiskt fått underbar hjälp av en bröllopskonsult (HELT GRATIS) med att hitta lokal, så hon och hennes kollegor håller på att leta efter bra ställen för oss. med vår budget o så i tankarna...=)
    jätte smidigt...hihi

• giz83

sundance--> ska jag vara helt ärlig så var det hon som kontaktade mig via någon som sett att jag sökte lokal på hittalokal.se (tror den heter så)
    och hon hjälper mig gratis och bokar t o m åt oss! eller prel bokar och återkommer med förslagen sen när de inte hittar fler...=) och så får vi välja vad vi tycker är bäst för oss och vår plånbok.
    det hon tar betalt för är om de ska vara med och fixa med dekorationerna och sånt...och vara med under hela planeringen så att säga.

jätte smidigt, men jag var tvungen att lova att inte leta själv, eftersom risken finns att vi dubbelbokar...men jätte smidigt faktiskt.

men din sambo verkar inte riktigt ha fattat galoppen riktigt med det där...hihi
    du får nog ta med honom ut, och visa att man kan ju faktiskt inte som du säger, bara gå å ringa på för att fråga om ni får gifta er där.

Moderatorer där ute...ska skriva en länk till sundance, men jag vill inte att det ska verka som reklam, för det är det inte. hoppas ni inte blir arga.

www.jsp.nu

• giz83
    sindri skrev 2009-05-05 20:36:36 följande:
    vi har varit och tagit mått på min och tärnornas klänningar så nu e de bara att vänt ja e jätte nöjd en brudklänning och under kjol plus två tärn klänningar kostade 7800 de tycker ja e ett riktigt fynd de är så spännande att se klänningen live sen hi hi.
    det är vad jag kallar klipp!!! vart hittade du denna underbara butik?? hihi
    super bra pris!!!
  • giz83

jag kan också tycka att att det är lite tidigt, men jag hade också resonerat så som sindri.
    vi måste också dela upp betalningarna som ska gå till bröllopet.
    men sen är jag så rädd för att inte hinna beställa klänningen i tid, och har också en till sak som ska räknas in....jag ska gå ner en massa i kilo för att överhuvudtaget kunna vara nöjd med att våga beställa klänningen...

• giz83
    zorken19 skrev 2009-05-09 15:38:07 följande:
    Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :) Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!
    vi ska ha grönt, vitt och orange/peach...
    ett tips på lila är att ha en mörkare lila och då bara som en detalj, inte för mycket av det goda så att säga...=)
  • giz83

Bettertogether--> din morbror har sååå rätt!!! vår lokal som vi ska vara i blev uppbokad hela augusti bara några dagar efter att jag bokat...så det är fullt ös under augusti....=)

zorken19--> jo men så är det verkligen...=)
    det tog ett tag innan jag verkligen bestämde mig. och då hoppade jag fram o tillbaka mellan den jag valde och rött, vanilj och grönt...
    men jag är glad att jag valde det jag valde...=)
    det är mer vi och m2b har t o m godkänt det...hihi

• giz83

cire--> ja men så kände jag också...att det är så poppis på vissa ställen...men skoj...det betyder ju att de är vana vid bröllop och att de vet vad som förväntas av dem...=)

vi har bara preliminärbokat än så länge, men om de hör av sig och säger att det är någon som är intresserad av det datumet så kommer vi att boka på en gng!!!

• giz83

Bettertogether---> men vad skönt att det löste sig med kyrkan iaf...=) det är en befrielse när man har det fixat...=)

man har en sak som man kan stryka från listan...hihi...alltid skönt när man är klar med sånt..=)
    och sen när det blir mer och mer saker som man kan stryka på listan så känns det bara som om tiden flyger...=)

jag har än så länge bara vigselförrättare och lokal spikat...
    sen är det bara ideér och sånt som är på gång...

Svar på tråden Augusti 2010...