Inlägg från: giz83 |Visa alla inlägg
  • giz83

Augusti 2010...

giz83 7:e augusti
    Waldekranz 7:e Augusti
    Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug

• giz83

evepeve
    va konstigt! för vi kunde prel boka...och såå ska de kontakta oss om det är någon annan som är intresserad av det datumet. och det var helt ok...
    sen när vi väl kommer att boka så måste vi betala en deposition på 1000 kr...

låter jätte skumt att man inte kan prel boka...tror att jag har hakat upp mig på det där....hihi

men fråga snäll då...om ni kan få göra det...

• giz83

TILL TS!!
    kan inte du lägga upp den där listan så kan man se redan i trådstarten vilka som gifter sig när!!
    vore skoj...o så kan du bara uppdatera när du ser att någon lagt till sitt namn!

• giz83

bettertogether
    va kul...jag ska ha en näbb som kommer vara runt den tiden...min m2b:s kusin...ska bli skoj, hon och vår son ska gå tillsammans...de kommer att vara såååå söta...hihi

och sen är det ju alltid skönt att ha en vän som har varit med om samma sak och vet hur det känns...=)

• giz83

energy
    blev utan??? hur lyckas man med det?

nej det kommer deffenitivt inte att se konstigt ut

• giz83

energy--> men fy va elakt av prästen! hur kan man göra så? hade han bråttom hem eller nått?

men va kul att ni kan få göra om det igen då...=)
    och se till att inte ha samma präst igen då...hahha

sindri--> ja jag kan hålla med energy...börja med festhäftena...eller om du ska göra nått annat själv...som lite dekorationer som inte kommer hamna ivägen eller störa er vardag...men jag håller med dig om att det är lite trist när det inte finns saker man kan pyssla me...men om ni ska göra er tårta själv så kan du ju alltid öva att göra dekorationerna som ska vara på...=)

det ska jag göra...o vill du ha tips så gå in på brollopstorget.se/Forum-1-15/m3401375.html den här tråden så kan du få en massa bra tips o trix om hur man ska göra vissa saker

• giz83
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    jag har sån tur att min morbror är musikproducent, så han har kontaktat en av sina gamla bandmedlemmar som ska göra lite covers åt oss...=) och då helt gratis (eller ja han vill väl ha en drink eller två o lite mat)
    och sen ska min kusin o morbror sjunga lite också...så det kommer bli jätte skoj
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-22 20:52:02 följande:
    Prästen var full... Nej den här gången gör vi det i Stockholm i Sofia kyrka. Inte i dalarna, som sist.
    nej men är det sant??
    hur i hela helvete (ursäkta alla för språket men det känns som om det är befogat just nu) kan man vara så jääävla korkad att man är full när man ska viga nån?!!

asså jag kan bara inte fatta!!!
  • giz83
    JimLin skrev 2009-05-23 08:35:28 följande:
    Min systers kompis som är fotograf kunde fotografera på bröllopet och därmed tjänar vi en massa pengar. Det blir deras bröllopspresent till oss. Helt perfekt! Ni som valt tärnor etc. ska ni hyra deras kläder? jag funderar på att köpa finare klänningar på en "vanlig" klädaffär... Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna
    ja det där med fotograf är verkligen nått man vill ska vara bra...=)
    jag har också tur när det gäller det där...jag har många underbara släktingar som är jätteduktiga på att fotografera så min morbror o mamma ska få vara huvudfotografer, sen får vi fylla på med resten...hihi

mina tärnor ska få köpa sina egna kläder, för vi har inte råd att köpa det åt de. men jag har sagt att det enda krav jag har är att det finns en röd tråd i våra kläder så man kan förstå att de tillhör brudföljet. de får ha klänning eller byxor om de vill, mig gör det inget. så länge de inte har vitt och de finns vid min sida som stöd och är nervlugnande medicin för mig...hihi
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-23 09:18:36 följande:
    Dj in a box är som en dj, men utan människan. Du skapar dina egna låtlistor och det finns kodlås på den också så att ingen gäst försöker leka dj. www.djinabox.se Billigt och säkert!
    men guud va smart det där lät...;0)
    o va bra att det fanns ett kodlås på så man inte mitt i en dans blir avbruten av nått helt annat och tappar sugen...=)

men för egen del måste jag få säga att jag vill hellre ha live musik än nått som är inspelat eller liknande...det har jag alltid drömt om att vi ska ha.

och så vill jag ju bara säga att jag vill också att det ska vara augusti 2010 snart...men först vill jag ha allt fixat, så det inte blir nått strul. hehe
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-24 07:41:13 följande:
    Känns nästan lika säkert som en full präst.
    hahaha...ja...man får väl hoppas att det inte blir en vänner-ross. hahaha...där m2b säger fel bruds namn...hahaha
  • giz83

bettertogether--> hahahaha...ja det är svårt när man fastnar ordentligt...=)

jag har också drömt en del sånna drömmar...skit jobbit...man vill verkligen att tiden ska gå fortare...=)

• giz83

energy---> ja jag har hittat min klänning...kolla i mitt galleri får du se...men jag ska ha den me gröna broderier o grönt band (mossgrönt) och så ska jag lägga till halvmåneformade axelband och hjärtformat över bysten
    kolla på bilden så förstår du...=)

• giz83

jimlin--> jätte vacker klänning och då båda klänningarna.

om du vill få den upp sydd i kina kan jag rekommendera dressway.org de har gjort en jätte fin middagsklänning till en vän till mig och hon var jätte nöjd med den...de ska även göra ALLA deras kläder hennes brudklänning, hans kostym och alla barnens kläder...sen har hon jätte fina ringar och annat skoj...

kolla på hennes sida så får ni en idé av vad som gäller.
    och hon ska också göra min klänning...=)

och om hon inte har en klänning som du tycker är fin så kan du skicka en bild på den du vill ha så syr de upp den åt dig.

jag hoppas att det här inte ses som reklam på ett sätt som skulle kunna gynna mig eller nån jag känner, för det är det inte. men jag har bara hört bra om henne.
    så moderatorer om jag gjort fel så säg till...=)

• giz83

JimLin--> jag har två böcker som jag inte använder...där det står en del skoj skrock o tips o traditioner....du kan få köpa de av mig om du vill....250:- för båda + porto

• giz83

energy--->för mig är du alltid välkommen här på augustitråden! {#lang_emotions_sunny}

men varför bytte ni datum? hängde inte riktigt med i ditt inlägg! eller har jag missat nått?

jag vet ju att du haft struligt, men ja, ville inte missförstå....{#lang_emotions_embarassed}

och du behöver inte säga nått om du inte känner att du vill.

men kul att du stannar kvar här hos oss...{#lang_emotions_laughing} tråkit när folk bara försvinner...

*kärleken är evig*
  • giz83

JimLin--> va skönt!! jag sitter me min sista tenta just nu...så det känns underbart att kunna få göra klart den. och sen ha sommaren över till annat...wiiii

va skönt att ha det stora klart...vi har också fixat det stora...=)

band komemr jag att få av min morbror som är musikproducent, så det är såå skoj...en av hans gamla bandmedlemmar kommer att sjunga o spela för oss...jag är sååå glad över det!

*kärleken är evig*
Svar på tråden Augusti 2010...