• måjs

Vart på aruba ska man bo?

Tycker ni? Kom gärna med tips och info..

• Svar på tråden Vart på aruba ska man bo?
  • lottis77

Eagle Beach var fint när vi var där för några år sedan men jag vet ju inte hur det är nu. Bucciti Resort skulle jag gärna bo på om vi åker dit igen, vilket jag hoppas att vi gör!

• Joji

Jag kan dela upp det i olika rekommendationer.

När det gäller område, säger jag Low rise framför High Rise, alla gånger. I High rise är det packat med folk, jättenära mellan solstolarna, mycket liv och rörelse, enorma höga hotell. I Low Rise är det lååångt mellan parasollerna, mycket finare strand och lägre, mindre hotell. (beror så klart på vad man vill ha...)

När det då gäller hotell i Low Rise har jag bara bott på Bucuti Beach och det var helt fantastiskt! Hotell, restaurang och pool i stort sett mitt på stranden.

Ännu så länge är Bucuti och Eagle Beach vår underbara bild av paradiset. Tror inte vi hade känt så kring Aruba om vi bott vid High Rise dock...

• AJG

Vi bodde på Westin Aruba i "high rise" och hade det fantastiskt!!! Hotellet hade egen strand där man kunde äta middag i sanden i solnedgången. Och eftersom stranden tillhörde hotellet så var det lagom med folk där. Fin snorkling precis vid stranden! Och bra mat! Hotellet ser inte så kul ut utifrån kanske, men rummen var det toppklass på! Lycka till!

• Joji

Aha - just det: om hotellet har egen strand blir det så klart säkert annorlunda i High rise!

• Emelieca

Vad menas med high rise och low rise? Vi ska till aruba i noveber och ska på bo tamarijn, vad är det där?

• Joji

Om du läser mitt svar ovan, så ser du vad det betyder...

• Joji

Tamarijn ligger i Low rise förresten! Det låg nära vårt hotell -Bucuti Beach.

• Cackis

Vi ska också bo på Bucuti Beach, i maj-juni. Vi har valt deras "honeymoon-paket" och bor i deras nyaste sviter. Skönt med barnfritt hotell också, är ju 18-års gräns

• Saltakatten

Har själv bott vid High Rise Area vid två tillfällen och jag känner inte igen att det skulle vara packat med folk. Det beror självklart på när man åker också. Har aldrig varit där vid högsäsong (vinter). Har varit där i september vilket var väldigt lugnt och skönt och i april vilket var lite mer "mellansäsong".

Alla stränder på Aruba är allmänna, dvs inget hotell har rätt att spärra av "sin" del av stranden men de har rätt att sätta upp egna parasoll/palapas och ha solstolar som självklart bara deras gäster får använda. Vi gick ganska långt längs stranden och såg hur det såg ut vid många olika hotell. Det fanns hotell som hade sina palapas väldigt tight, och till stor del var det all-inclusivehotellen. Själva bodde vi på Radisson och de har jättefin strand.

Tror inte att det kan bli fel var ni än väljer att bo, Aruba är ju känt för sina fina stränder.

• Emelieca
    Joji skrev 2009-03-14 16:20:49 följande:
    Om du läser mitt svar ovan, så ser du vad det betyder...
    Jo det var det jag läste, jag undrade mest hur man visste vilka delar som var vad..
  • Joji
    Emelieca skrev 2009-03-14 17:55:11 följande:
    Jo det var det jag läste, jag undrade mest hur man visste vilka delar som var vad..
    Aha, då förstår jag!

Hotellen brukar ange vilken del de ligger i. Och ert hotell ligger som sagt i Low Rise!

Saltakatten - vi var där i Juli, och då var stranden i High Rise väldigt busy... Sedan så skiljer sig ju stämningen i allmänhet på Low Rise och High Rise: I High rise händer det mer.. Och det kan ju vara trevligt, absolut! Men stranden i Low Rise är mer "paradis", om du förstår vad jag menar...
  • Hawaiiii

Vilka resebyråer har ni rest med till Aruba? Ving har tydligen direktflyg dit. Har ni bokat charter när ni varit där?

• Cackis

Ving börjar inte med sin charter förrän till vintersäsong har jag för mig. Vi bokade själva. Är inte så mycket för charter Bokade flyg separat, och hotellet, Bucuti Beach, på deras egen sajt. Bekräftelsen kom omgående. Längtar som en galning. Vi valde en extranatt, så det blir 9 dagar och 8 nätter på plats.

• lottis77

Kolla på vingflex och på Resfeber!

• Joji
    Cackis skrev 2009-04-25 18:39:17 följande:
    Ving börjar inte med sin charter förrän till vintersäsong har jag för mig. Vi bokade själva. Är inte så mycket för charter Bokade flyg separat, och hotellet, Bucuti Beach, på deras egen sajt. Bekräftelsen kom omgående. Längtar som en galning. Vi valde en extranatt, så det blir 9 dagar och 8 nätter på plats.
    Ni kommer få det heeeeelt undebart på Bucuti! Vi går fortfarande in på deras hemsida ibland och kollar på webkameran och längtar!
  • Cackis

Joji skrev 2009-04-25 19:05:14 följande:

Ni kommer få det heeeeelt undebart på Bucuti! Vi går fortfarande in på deras hemsida ibland och kollar på webkameran och längtar!
    Hihi!! Ja, jag är helt övertygad om att det blir toppen. Vi valde deras smekmånadspaket, så det kan ju knappast bli fel

Jag lovar att hälsa från dig!
Svar på tråden Vart på aruba ska man bo?