Inlägg från: Linn74 |Visa alla inlägg
  • Linn74

16 maj 2009!

Jag hakar också på här!

Har haft en rejäl planeringssvacka där i princip inget har hänt, men till sist fick jag energi att ta tag i de sista detaljerna.

Ringen är klar och väntar på att hämtas
    Brudbukett och dekorationsblommor beställda (idag)
    Tårtan beställd
    Menyn klar
    Festhäften klara och utskrivna
    Bordsplaceringar klara
    Fotografen träffad
    Möhippa och svensexa avklarade
    Klänningen måttprovad och skall vara färdigjusterad den 8 maj
    M2B och BM har fått tag i kläder och skor
    Ska på konsultation inför sminkning och håruppsättning på måndag

Allt är faktiskt klart förutom att vi ska bestämma vad vi ska dansa till (måste man dansa VALS!?!). Det lutar åt att det blir "vår" låt - som INTE går i 3/4 takt...

Sen måste jag pyssla ihop en CD med vigselmusiken och en med blandad musik att sätta på när bandet tar paus.

Mitt största problem just nu är vad jag ska ta mig till när allt är klart. Men det blir väl ett senare problem...

En fråga:
    Hur ser erat schema ut för den 16 maj? Jag har lite problem att få ihop det rent praktiskt med vissa detaljer (Vem hämtar tårtan och när? Vem hämtar brudbuketten och när? Hur får jag buketten på lördagen ifall den hämtas av någon annan? Jag måste ju ha den när jag anländer till vigselplatsen...)

SweetSun: Vilken florist har du valt?

• Linn74

Jag drömde mardröm om buketten i natt (det var nog därför jag hade så bråttom att fixa den idag). Känns mycket bättre nu

SweetSun skrev 2009-04-19 21:12:25 följande:
    jag är superstressad! Har en del kvar att göra, men koll på vad som ska göras så det borde inte vara nåt problem! Drömmer en massa konstiga drömmar om bröllopet också..
  • Linn74

Nu är vi helt klara med allt!! Eller förresten, måste bränna ut musiken på CD, SEN är allt klart!! Gud så skönt... Nu lutar vi oss tillbaka i 2 veckor!

• Linn74

EN vecka kvar! Hur känns det, börjar ni bli nervösa??? För mig känns det fortfarande väääldigt overkligt... Men man lär väl inse faktum snart....

Det mesta har fallit på plats och det är bara lite småpyssel kvar; fylla favouraskarna (med godis som vi inte köpt än) och knyta ihop dem med guldtråd. Och bränna skiva med vigselmusiken vi skall ha.

Hur går det för er??

• Linn74

INgen idé att stressa upp sig över prognoserna. De kommer hinna ändra sig 10 ggr till innan lördag

Dessutom vet jag med bestämdhet att det kommer bli sol, för det har jag beställt!

SweetSun skrev 2009-05-11 16:02:13 följande:
    såg nu att de ändrat från 20 grader å sol till 13 å regn..knepigt.. men jag bryr mig inget förren dagen innan.
  • Linn74

Kul! Ja, nu börjar det närma sig... Jag ser nog också mest fram emot festen. Eller middagen snarare. Det kommer bli helt fantastiskt kul alltihop!!

gusdanima skrev 2009-05-11 18:39:34 följande:
    Hej hej! Hittade oxå hit! Gifter mig också på lördag, söder om göteborg! nu börjar man bli lite nervig, bara det inte är något man har glömt...Men kul ska det bli, eller hur?!? Längtar till själva festen drar igång ocg man kan slappna av ifrån alla förberedelser =)
  • Linn74

Vi har kommit på att tiderna i schemat på inlagan och tiderna på det "program" vi kommer hänga upp i lokalen inte stämmer överens och ingen av dem är rätt så vi får göra om allihop

• Linn74

Var ska du göra iordning dig?? De flesta som har bruduppsättningar har OK på att det går bra att byta om där. Annars kanske du kan checka in där ni ska sova och byta om på rummet innan ni åker till vigselplatsen?

SweetSun skrev 2009-05-12 17:53:35 följande:
    Jag har bara ett frågetecken som är ett dilemma nu, och det är att jag inte har nånstans att byta om efter frissan! Jag hoppas på hos frissan, det ska jag ringa om imorgon, för hotellrummet får vi inte förren 14 och det är lite sent för det då, eftersom vi ska fotas 1230...
  • Linn74

Herregud, vad tänker jag med...

Hmm... Hoppasd det löser sig!

• Linn74

Nu händer det grejer....

De ringde först från bageriet som skall göra våran tårta, och frågade om det gick bra med 4 tårtor istället för 3. Jag struntar fullkomligt i om det är 3 eller 4, bara det räcker till alla.

Men sedan hade hon lite andra frågor, och då framkom det att hon som tog min beställning hade missförstått mig ganska grovt. Istället för färska rosor hade hon skrivit klungor med marsipanrosor, och sedan att det skulle vara mörk choklad utanpå (katastrof - det ska ju vara VIT choklad och _EN_ FÄRSK ros på varje tårta... Shit, gissa om jag är glad att hon ringde...

Strax därefter ringde makeup-artisten som vi bokat in oss hos. Hon skulle jobba ensam på lördag och för att hinna med både brud och tärna ville hon börja klockan 8 stället för 9.30. OK för mig där med, bara vi blir klara i tid

*PUST*

• Linn74

Jaha, en dag kvar...
    Hur ser fredagen ut för er???

Jag ska vara på salongen kl. 11 för manikyr och provsminkning. Manikyr ingår även i tärn-kitet, så syrran kommer också dit.

M2b's uppgifter är att skriva klart talet, hämta tårta och blommor och kläder till sig själv och BM.

Klockan 17 träffas vi för vigsel-övning med VF och brudföljet, och skall dekorera borden och sätta upp bordsplaceringar etc.

Sedan åker jag med syrran hem till henne och spenderar natten där. Så detta är sista natten vi sover tillsammans som ogifta. Har just firat med jordgubbar och champagne

Lycka till allihop!

• Linn74

Nu ska jag iväg på provsminkning, kommer inte hem igen förrän jag är gift

Lycka till allihop så ses vi när vi är fruar!

• Linn74

Vad fina ni var allihop!! Känns konstigt att det är "över" nu. Har också lagt ut lite bilder.

Nästan alla hade kamera med sig, men själva hade vi såklart ingen. Det tar nog ett tag att samla ihop allas bilder... Funderar på att skicka med en tom CD-skiva med tackkortet... Eller är det "ofint" att göra så?

• Linn74

Vi har varit i Prag, och till hösten åker vi iväg någonstans, har dock inte bestämt vart...

Svar på tråden 16 maj 2009!