• SweetSun

16 maj 2009!

Nu har jag sett alla datum i maj utom just den 16:e tror jag!

Hur mycket har ni kvar? Vad är klart? Är vi nervösa än?

• Svar på tråden 16 maj 2009!
  • T hjärta H

Känns som vi har allt för mycket kvar... Han har inte fixat sin kostym, min klänning behövs nog finjusteras, vi har inte bestämt in- och utgångslåt, inte pratat med prästen, har inte bestämt allt med cateringen, inte beställt tårta... Finns rätt mycket som är påbörjat men inte avslutat.

Sitter nu och väntar på svaren om folk kommer eller inte, ingen har tackat nej än... Är väldigt nyfiken på vilka som tackar jag...

Är så uppe i allt så jag har nog inte blivit nervös än

• SweetSun

skönt att höra att fler än vi har lite kvar

Vi har inte haft vigselsamtal med vf än, min klänning ska lämnas in til sömmerska och sys in, alla har inte osat än men verkar få ett bortfall uppå 10 pers det är mycket när det bara är 44 bjudna..

ringarna ska lämnas in för puts och gravyr...

sen tror jag et mesta är klart.. men man kommer på nytt hela tiden som ska fixas..

Nervös har jag varit sen han friade, men det ökar dag för dag

• Mandy OS

Vi har det mesta klart, oj oj oj vad mycket det har varit att tänka på. Efersom jag är den som vill göra allt själv så har det både varit kanonkul och lite jobbigt emellanåt men nu börjar allt bli klart, bara lite småsaker kvar. Men de är alla påbörjade.
    Nervös....hmmm...jo kanske om jag tänker på det men annars är det lungt just nu värre blir det ju närmare det går skulle jag tro.

• Helen och Johan

Jag börjar bli lite nervös (det är ju mindre än en månad kvar nu!) och är tyvärr ganska stressad över allting just nu. Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag är stressad för även om vi har ganska mycket kvar att göra så har vi ändå bra koll på vad det är som ska göras.

Hur går det för er andra?

• SweetSun

jag är superstressad! Har en del kvar att göra, men koll på vad som ska göras så det borde inte vara nåt problem! Drömmer en massa konstiga drömmar om bröllopet också..

• EmMa09

Hej hej! Som sagt, nu är det mindre än en månad kvar!!
    Satt idag med vigselprogrammen, de är inte färdiga än men det blir de i veckan!! sedan så ska vi trycka ut festprogrammen (ligger färdiga i datorn), sy in tärnklänningarna, klippa bordslöparna och fixa lite smått o gott! Men jag är stressad, vill ha ALLT färdigt nu!!!

• SweetSun

jag ska lämna in klänningen till sömemrskan imorgon, lämna in ringarna för put, gravyr och en minskning, köpa linser 8vill slippa brillorna den dagen) och så ska jag köpa lite sidenband som jag ska ha i midjan, och några småband till brudbuketten..

sen ska man ju ha vigselsamtal, träffa fotografen och bestämma det sista med catering *PUH*

• EmMa09

Vi ska träffa fotografen på torsdag, för att prata igenom alla detaljer. Ska ut till stället vi ska fotas på när M2B kommer hem idag och reka! Nästa vecka ska vi till kyrkan och "öva"

• Linn74

Jag hakar också på här!

Har haft en rejäl planeringssvacka där i princip inget har hänt, men till sist fick jag energi att ta tag i de sista detaljerna.

Ringen är klar och väntar på att hämtas
    Brudbukett och dekorationsblommor beställda (idag)
    Tårtan beställd
    Menyn klar
    Festhäften klara och utskrivna
    Bordsplaceringar klara
    Fotografen träffad
    Möhippa och svensexa avklarade
    Klänningen måttprovad och skall vara färdigjusterad den 8 maj
    M2B och BM har fått tag i kläder och skor
    Ska på konsultation inför sminkning och håruppsättning på måndag

Allt är faktiskt klart förutom att vi ska bestämma vad vi ska dansa till (måste man dansa VALS!?!). Det lutar åt att det blir "vår" låt - som INTE går i 3/4 takt...

Sen måste jag pyssla ihop en CD med vigselmusiken och en med blandad musik att sätta på när bandet tar paus.

Mitt största problem just nu är vad jag ska ta mig till när allt är klart. Men det blir väl ett senare problem...

En fråga:
    Hur ser erat schema ut för den 16 maj? Jag har lite problem att få ihop det rent praktiskt med vissa detaljer (Vem hämtar tårtan och när? Vem hämtar brudbuketten och när? Hur får jag buketten på lördagen ifall den hämtas av någon annan? Jag måste ju ha den när jag anländer till vigselplatsen...)

SweetSun: Vilken florist har du valt?

Svar på tråden 16 maj 2009!