• SweetSun

16 maj 2009!

Nu har jag sett alla datum i maj utom just den 16:e tror jag!

Hur mycket har ni kvar? Vad är klart? Är vi nervösa än?

• Svar på tråden 16 maj 2009!
  • SweetSun

jag ska göra hår och smink på studio kalufs

som jag skrev får vi inte hotellrummet förren 14 så det går ju inte

• Linn74

Herregud, vad tänker jag med...

Hmm... Hoppasd det löser sig!

• Allimac

Kan ni inte kolla omd et går att få tillgång till rummet tidigare! Vi får checka in kl 9.00 & göra oss iordning där, frisör & smink kommer dit! Perfect!

Kom på i sista minuten.. klädställning & galgar! Eftersom vi är i ett gammalt stall som är iordninggjort vid ett slott så finns ingen garderob..!!

• SweetSun

vi har frågat om rummet men de kan inget lova förren på samma morgon då de vet om nån haft rummet eller ej...

• Linn74

Nu händer det grejer....

De ringde först från bageriet som skall göra våran tårta, och frågade om det gick bra med 4 tårtor istället för 3. Jag struntar fullkomligt i om det är 3 eller 4, bara det räcker till alla.

Men sedan hade hon lite andra frågor, och då framkom det att hon som tog min beställning hade missförstått mig ganska grovt. Istället för färska rosor hade hon skrivit klungor med marsipanrosor, och sedan att det skulle vara mörk choklad utanpå (katastrof - det ska ju vara VIT choklad och _EN_ FÄRSK ros på varje tårta... Shit, gissa om jag är glad att hon ringde...

Strax därefter ringde makeup-artisten som vi bokat in oss hos. Hon skulle jobba ensam på lördag och för att hinna med både brud och tärna ville hon börja klockan 8 stället för 9.30. OK för mig där med, bara vi blir klara i tid

*PUST*

• Skåne09

Sista minuten grejer är ju onekligen det som påminner en om att man lever. har lagat mat hela dagen idag, blir en del till 80 pers.

Dessutom ser det molnigt ut nu... åh så länge det inte regnar!

Dags att hämta m2b på flyget.

• Linn74

Jaha, en dag kvar...
    Hur ser fredagen ut för er???

Jag ska vara på salongen kl. 11 för manikyr och provsminkning. Manikyr ingår även i tärn-kitet, så syrran kommer också dit.

M2b's uppgifter är att skriva klart talet, hämta tårta och blommor och kläder till sig själv och BM.

Klockan 17 träffas vi för vigsel-övning med VF och brudföljet, och skall dekorera borden och sätta upp bordsplaceringar etc.

Sedan åker jag med syrran hem till henne och spenderar natten där. Så detta är sista natten vi sover tillsammans som ogifta. Har just firat med jordgubbar och champagne

Lycka till allihop!

• EmMa09

Vaknade som vanligt alldeles för tidigt, har gjort det de senaste 2 veckorna nu.. Men idag så ska vi i alla fall till festlokalen och duka och göra fint där, köra ner all alkohol m.m, det kommer nog att ta nästan hela dagen att fixa allt!
    Sedan ska ska jag lämna in klänningen, slöja och skor till frissan.
    Handla lite god frukost som vi kan ha imorgon och på söndag!
    Och ikväll så ska vi försöka somna tidigt..undra hur det går..
    Lycka till allihop!!

• Linn74

Nu ska jag iväg på provsminkning, kommer inte hem igen förrän jag är gift

Lycka till allihop så ses vi när vi är fruar!

• SweetSun

idag har vi pyntat och ställt iordning!
    Häktiskt och stressigt, men endå härligt!

Jag fick byta om hos frissan by the way

Nu återkommer jag inte förren jag är fru

Svar på tråden 16 maj 2009!