Inlägg från: EmMa09 |Visa alla inlägg
  • EmMa09

16 maj 2009!

Hej hej! Som sagt, nu är det mindre än en månad kvar!!
    Satt idag med vigselprogrammen, de är inte färdiga än men det blir de i veckan!! sedan så ska vi trycka ut festprogrammen (ligger färdiga i datorn), sy in tärnklänningarna, klippa bordslöparna och fixa lite smått o gott! Men jag är stressad, vill ha ALLT färdigt nu!!!

• EmMa09

Vi ska träffa fotografen på torsdag, för att prata igenom alla detaljer. Ska ut till stället vi ska fotas på när M2B kommer hem idag och reka! Nästa vecka ska vi till kyrkan och "öva"

• EmMa09

oj, vad mycket ni har färdigt! Det mesta för oss är färdigt, men det känns hela tiden som om det dyker upp mer saker hela tiden! Vi har mycket småsaker kvar att göra, som att skriva ut det där j*kla festprogrammet, får det inte riktigt att funka...

Linn74 skrev 2009-04-23 14:23:45 följande:
    Jag drömde mardröm om buketten i natt (det var nog därför jag hade så bråttom att fixa den idag). Känns mycket bättre nu
  • EmMa09

Jag har börjat att bli nervös, vaknar på morgonen av att jag är nervös... Fast allt är fixat, eller allt som går att fixa innan nästa vecka! Men man är ju spänd och det pirrar i magen!

Det är rätt sjukt att det har gått så fort, och denna sista vecka kommer säkert at flyga iväg!! Lite synd också, vad ska man göra sen? Då är ju allt "avklarat"...syn att bröllopet bara varar i en dag.. Vi har visserligen resan att se fram emot som vi åker på i juli!

Linn74 skrev 2009-05-08 09:46:11 följande:
    EN vecka kvar! Hur känns det, börjar ni bli nervösa??? För mig känns det fortfarande väääldigt overkligt... Men man lär väl inse faktum snart....Det mesta har fallit på plats och det är bara lite småpyssel kvar; fylla favouraskarna (med godis som vi inte köpt än) och knyta ihop dem med guldtråd. Och bränna skiva med vigselmusiken vi skall ha.Hur går det för er??
  • EmMa09

Allt känns så bra nu! Allt är färdigt, har till och med pysslat med tack-korten nu!

Jag har också beställt bra väder! enligt yr.no så ska det bli kanon väder här (göteborg) på lördag!! Håller tummarna för att de har rätt!

• EmMa09

Vad skönt att stämma av det sista, det gjorde vi idag med vår toastmaster! Tycker själv att det bästa kommer nu; när allt är färdigt och vi går bara o väntar med spänning på den stora dagen!!

SweetSun skrev 2009-05-10 18:52:52 följande:
    ja i göteborg ser det bra ut! Jag går in och kollar där varje dag! Idag hade vi sambons familj här så vi fick stämma av det sista med deras uppgifter och så.
  • EmMa09

Ni kanske kan ta några foton i kyrkan eller så kanske de har ett församlingshem där fotografen kan ställa upp en portabel studio?? Det är i alla fall våran plan b. Men det går ju jätte bra att fotas utomhus, så länge det inte spöregnar, och det brukar det ju sällan göra i över en timma...
    Jag har beställt vackert väder hos oss, gör detsamma du med!

Gorby skrev 2009-05-11 21:37:27 följande:
    En fråga. Vilken "väder"sida tittar ni på? Har kollat Aftonbladet idag, det har blivit sämre väder nu...
  • EmMa09

Vilken bra idé!
    *vi höll på att glömma att köpa marschaller som vi ska ha utanför på kvällen!

Ska nu iväg o växla pengar hos forex! Sedan bär det av till svärföräldrarna för en sista check med dem!

• EmMa09

Vaknade som vanligt alldeles för tidigt, har gjort det de senaste 2 veckorna nu.. Men idag så ska vi i alla fall till festlokalen och duka och göra fint där, köra ner all alkohol m.m, det kommer nog att ta nästan hela dagen att fixa allt!
    Sedan ska ska jag lämna in klänningen, slöja och skor till frissan.
    Handla lite god frukost som vi kan ha imorgon och på söndag!
    Och ikväll så ska vi försöka somna tidigt..undra hur det går..
    Lycka till allihop!!

• EmMa09

Nu är även jag gift! Bilder finns i mitt galleri...

• EmMa09

Jag tycker inte alls att det är konstigt, finns ju många som lägger ut cdskivor på festen, så att skicka med dem med tackkortet är väl en kanonidé, då vet man att alla fått en skiva!
    Alla som jag pratat med har jag bett att få korten, men det tar nog ett tag att samla ihop dem. Vi hade dessutom med en fotograf under kvällen så vi väntar med spänning på alla hans bilder!

Ska ni alla iväg på någon resa? Eller det kanske redan är några som är iväg??
    Vi har vart i London denna vecka och ska i juli åka till västindien..längtar!

Svar på tråden 16 maj 2009!