• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

ja , jag tänkte på hennes storlek, den passade verkligen perfekt.
    men inspirationen var härlig tycker jag, det var ändå en ganska tråkig lokal.

jag sitter och tittar på ringar och hittade i en bröllopstidning indo nordic, någon som hört talas om de?
    indonordic.se
    e hade riktigt billiga ringar, läste lite om stenarna och så det verkade som de flesta "affärer" hade samma kvalité , någon som har sett skillander på olika kvalité på diamanter?
    den här hette Wesselton SI..

• sarahkka76

FruH: kan inte du göra som jaa att föreslå att han ska gå in på sin internetbank och göra en permanent överföring på en viss summa till ert bröllopskonto (som du har)så han inte behöver tänka på det, och du är säker på att sparandet sker regelbundet?

Jag har varit på Indonordic flera ggr och tittat. Det beror på vad du är ute efter gällande din ring och vad du vill lägga pengar på gällande den. IndoNordic har bra priser men de har den sämsta kvaliten på diamanterna som går att få tag på. Men om det inte är något viktigt för dig så kan du komma billigt undan.
    Här kan du läsa lite om diamanter. Kan vara bra att veta vad man köper. www.diamantia.com

Vilka av de här två skulle ni ha anlitat?
    www.bildkar.se/
    eller
    www.vi-foto.se/brollop.html

Man får mer bilder på den senare men kvaliteten i färg och komposition är bra mkt bättre i den första. Så det lutar år Bildkär. Men vad skulle ni gjort?

• FruHögstadius

jag behöver inte ha någon superkvalité och jag tittade på schalins ringar och det var samma som dessa, men jag är mest rädd att de ska vara "fula", såg andra sidor där det var "p1-3" , men jag fattar inte vad allt betyder, vaddå för inneslutningar?,

jag var nyss inne på vi.foto och tittade, jag tyckte att bådas bilder såg fina ut, men jag skulle gå på kvalité och sen be släktingar ta massor med bilder, för att få några perfekta och sedan massor av släkt och vänner som kasnke också är duktiga på att fotografera. så det första tror jag

• makupala

jätte fina ringar! såg många jag själv skulle kunna tänka mig..

men har redan hittat den vigselring jag kommer köpa (bild finns i galleriet) den är i samma serie som våra förlovningsringar o kommer passa perfekt..

FruHögstadius skrev 2009-03-16 19:11:59 följande:
    ja , jag tänkte på hennes storlek, den passade verkligen perfekt. men inspirationen var härlig tycker jag, det var ändå en ganska tråkig lokal.jag sitter och tittar på ringar och hittade i en bröllopstidning indo nordic, någon som hört talas om de?indonordic.see hade riktigt billiga ringar, läste lite om stenarna och så det verkade som de flesta "affärer" hade samma kvalité , någon som har sett skillander på olika kvalité på diamanter?den här hette Wesselton SI..
  • sarahkka76

FruH. inneslutningar är små prickar, defekter i stenen och de går inte att se med blotta ögat bara med lupp. Så det är inget jag skulle bry mig om. Om du vill att stenen ska glittra så mkt som möjligt är det slipning du ska titta på, och sen färgen för man vill inte ha en sten dom gulnar eller ändrar färg på ett annat sätt med åren.
    Om du vill skicka mig länkarna till ringarna så kan jag berätta vad det står. Huvudsaken tycker jag är inte vad du väljer, du väljer det som känns rätt för dig, utan att du vet vad du köper och är nöjd med det.

Jag jag håller med. Vi ska ha två gäster som är fotointresserade som ska fota resten av bröllopet så vi behöver bara en timme. Tack för din åsikt

• Bettertogether

Bildkär hade ju fantastiskt fina foton!! :D Jag skulle helt klart gå på kvalitén! Är det hela-dagen-fotograferin det gäller?

• sarahkka76
    Bettertogether skrev 2009-03-16 20:04:41 följande:
    Bildkär hade ju fantastiskt fina foton!! :D Jag skulle helt klart gå på kvalitén! Är det hela-dagen-fotograferin det gäller?
    Ja, det tycker jag med. När det är konsultation, 1h porträtt i valfri miljö och 40 högupplösta bilder på CD.
  • FruHögstadius

indonordic2.addcms2.se/eShop/Guld/ringar/Alliansringar/article104.aspx jag gillade den här ringen, fast jag skulle vilja ha den i rött guld, men det gick itne att välja,..
    men skulle den bli aktuell så skulle jag maila och fråga vad den skulle kosta. i tidningen fanns den med rött guld..

jag fattade det att diamenten är vit och med små inneslutningar..
    alt. den här indonordic2.addcms2.se/eShop/Guld/ringar/Alliansringar/article97.aspx

fast i rött guld..

• makupala

fick förresten hem mina placeringskort idag, sååå fina!!

• sarahkka76

makpala: vad kul! har du lagt upp ngn bild?

FruH: de var jätte fina, särskilt den första. SI betyder små innesluningar och är bättre är de som börjar med P. SI är det bästa du får i en affär men som sagt så tycker jag inte att det är ngt att bry sig om. Har du möjlighet att åka dit och titta?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6