• Fenixx

Bröllop 2010 nr 6

suzem>> låter jättemysigt.

yatzy86>> jo inbjudningar ska nog dem flesta av oss ha.
    våra kommer vi skicka ut 3 februari nästa år, då är det 5mån kvar tills vårat bröllop. just för gästerna ska hinna fixa kläder i temat och då många planerar semester tidigt på sina jobb.(bla vi själva)

• Fenixx
    MissMijah skrev 2009-05-13 21:31:41 följande:
    Ja våra skickades i mars. sista OSA är på fredag
    har dem flesta hört av sig om dem kommer eller ej?
  • Fenixx

lill larsson>> välkommen till oss.
    här på BT kommer du få massa bra tips och ideér från alla inlägg.

kyrka, festlokal och fotograf är några av dem större grejerna som är bra att kolla runt efter och boka så man vet att man får det ställe man vill ha. bor man i större städer eller det är ett populärt ställe/fotograf kan dem vara uppbokade 1år innan.

men först är det ju en fördel att hitta ett datum man vill ha.

• Fenixx

workoutgirl>> tack för tipset med mandelolja, är ju också en nagelbitare tyvärr.

lill larsson>> vi ska ha våran vigsel vid 14.00. pga av annat som ska passa in efteråt. men annars hade jag nog hellre haft vid 15-16, så man slipper stressa innan med frisör osv och vi ska även ta kort med fotografen innan.

• Fenixx

lill>> om du här på sidan väljer bröllopsämnen, så kan du därifrån välja kategori tex mat, brudklänningar osv, så kan du hitta massa tips och ideér. eller även söka gamla inlägg. man hittar mycket bra när man söker här.

på denna sida under photos finns mycket fina bilder som kan ge inspiration med allt.
    www.projectwedding.com/

annars med klänningar så gillar jag YALA i sverige. men beror ju på vilken stil man vill ha.
    www.yala.se/

även på tradera finns det en bröllopskategori som du kan se en del.

• Fenixx

visst är det en pirrig känsla när man fått tidpunkt för när man ska bli fru och man!

• Fenixx

MissM>> ja jag kan nog tänka mig att många tar för givet att man "fattar det".

får ju själv erkänna att vi inte har sagt till på dem bröllop vi gått på innan, men på bägge så har sambon varit bestman så då var det ganska självklart att vi kommer. men sa det muntligt iallafall.

men idag har jag precis tackat nej till ett bröllop vi var bjudna på senare i sommar då vi bägge tyvärr jobbar då och inte får ledigt. 2v innan OSA gick ut.

• Fenixx

MissM>> men visst är det trist när det är sån skillnad i ens krets när det gäller ha tid och lust osv...

har en nära vän som redan nu gör vinkar att hon och hennes sambo inte kommer komma på vårat, jättetrist då vi så gärna hade velat ha dem med.

• Fenixx

ja hyra är inte alltid så mycket billigare när man läst vad andra fått för pris-förslag. då kan man ofta få köpt en ny klänning för liknande pris.

• Fenixx

haha vilken kommentar av prästen!

maj2010>> vi ska ha Eva Quirbach. väldigt tillmötesgående och engagerad och hade så bra paket med både papperskort och på skiva som vi vill ha.
    quirbach.se/

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6