• maj2010

Bröllop 2010 nr 6

Ja, man gifter ju sig förhoppningsvis bara en gång i livet, så då kan man lika gärna göra det ordentligt! Och jag vill ha min familj och mina vänner där, och se alldeles fantastisk ut, och se min sambo lika uppklädd, och fira vår kärlek så det står härliga till! Och det är ju inte det att vi inte har råd...

• maj2010

Vad härligt att saker faller på plats, Pandis!

Själv ska jag boka fotograf idag. Har mailat med honom och han är ledig på vårt datum, så det är väl bäst att boka innan någon annan gör det. Måste bara kolla med min sambo först Jag tenderar att glömma att vi är två som ska gifta oss, haha...

• maj2010
    molnis skrev 2009-05-19 14:23:40 följande:
    Ska försöka maila några st fotografer i helgen. Vem är det ni hittat? =) Tänkte om du hade några tips på någon i gbg-området!
    Vi ska ha Peter Olsson (photprint.se). Fick tips av en bekant som har bokat honom för sitt bröllop i höst. Hon har tagit porträtt hos honom tidigare och sa att han är fantastiskt lyhörd och kreativ. Ska bli spännande att få se bilderna från deras bröllop sen.
  • maj2010

Det händer mycket här i tråden nu - kul att läsa!

Idag sitter jag ensam hemma och surar. Sambon är ute med kompisar. Jag hade också tänkt följa med, men just idag funkar jag inte så bra bland folk. Har precis fått mens och har ont och är ledsen. Just den här gången har jag haft riktigt hemsk pms. Arg, gråtfärdig, rastlös och irriterad om vartannat. Just nu vill jag bara gråta. Det känns så orättvist! Jäkla hormoner! Jag är ju inte sån här egentligen!

Ska nog ta och krypa ner under en filt i soffan och se Sex and the city-filmen ännu ett varv...

• maj2010

Wow, grattis till klänningsköpet! Jag gillade den andra klänningen i ditt galleri, vad är det för märke & modell på den?

Tråkigt med jobbet, Mijah! Hoppas att du hittar nytt snart! Jag tror förresten att jag har sett dig på jobbet nån gång. Jag jobbar i Partille och har vägarna förbi där ibland.

• maj2010

Tjohoo! Nu är lokalen definitivt bokad! Sambon pratade med krögaren idag. Han sa att han inte kommer att ta kontakt förrän efter nyår för att diskutera meny med mera. Men vi får gärna höra av oss under hösten om vi har frågor eller önskemål.

Det börjar kännas på riktigt nu... :)

• maj2010

Jag tycker du ska ta de mått du har idag. Det är ju klänningen som ska passa dig och inte tvärtom. Och jag tror det är lättare att ta in än att lägga ut klänningen om det skulle behövas.

• maj2010

*nynnar* Fetknoppar är vi allihopa, allihopa, allihopa...

Man känner sig i alla fall sån när man inser att man ska i en (troligtvis tight och axelbandslös) brudklänning...

• maj2010

För min del handlar det inte så mycket om vilken storlek jag har på kläderna. Det är mer formen på kroppen som stör mig. Har slappat till mig och lagt på mig några kilo sen jag bytte från ett jobb där jag gick mycket till kontorsjobb och dessutom blev sambo. Det mesta har satt sig på magen. Stor rumpa och breda lår har jag alltid haft, men inte putmage. Behöver träna mer... Nu blir det cykling till och från jobbet (ca 9,5 km per väg) några gånger i veckan i alla fall.

• maj2010

Vilka fina skor! Och de funkar ju även till annat än brudklänning sen. Själv är jag inne på att inte ha vita skor, utan gröna eller rosa (kolla galleriet). Frågan är om det skulle se riktigt klokt ut... Men man kanske ska köpa klänning först

• maj2010

Hej tjejer! Här pratas det tårta ser jag... Den har jag inte skänkt en tanke än. Men nåt chokladigt får det nog bli, varken jag eller sambon är särskilt förtjusta i grädde eller mousse.

Fick en trevlig överraskning när jag kom hem idag, vi hade fått inbjudan till min kusins bröllop i september! Jag visste inte att det var bröllop på gång redan i år, så det var kul!
    Men nu har jag ett dilemma, det här gör ju att jag vill bjuda henne på vårt bröllop... vad gör jag då med de 7 andra kusinerna?

• maj2010

Jag har ända fram tills nyss varit bombsäker på att jag vill ta sambons efternamn, men nu har jag plötsligt börjat tveka. Jag vill att vi ska heta samma och jag är förbaskat trött på att bokstavera mitt finska efternamn, men ändå...

Bergström är så... svenskt och vanligt. Det finns ca 28000 andra som heter så, varav 60 med samma förnamn som jag, bara i Sverige. Behålla mitt namn vill jag inte heller, så mycket gillar jag det inte. Och dubbelnamn är uteslutet, det skulle bli lååångt

Sambon blir lite ledsen när jag pratar om mina namnfunderingar, men det är ju lätt för honom som absolut inte kan tänka sig att byta...

• maj2010

Sorry, 21000 skulle det stå, men det är fortfarande många.
    Tröttsamt att bli utslängd från BT hela tiden, hoppas verkligen de får ordning på det här snart...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6