• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85

sarahkka: Vi har lite samma läge faktiskt... Det är frisör, florist, fotograf typ kvar... Klänning letar jag redan nu om än inte med någon frenesi eller intensitet, men den ska beställas i höst, o ringen har jag redan sett ut, den ska beställas i december/januari/februari nån gång.. Har inte exakt koll på hur lång tid den skulle ta att tillverka, men blir där nånstans i alla fall.
    Köper material till inbjudningskorten nu.. funderar över hur festprogram och placeringskort ska se ut, om vi ska ha festprogramen som placeringskort med menyn i oxå eller hur vi ska göra med det...
    Väntar på september med mycket känner jag... framför allt klänningen jag har att koncentrera mig på nu, då det är den jag måste bestämt innan oktober typ... Menyn ska provsmakas i september oxå...

• Fenixx

oh vad roligt med provsmakning i sept!

jag hoppas komma i mer form till september då första måttprovningen sker för klänningen.

• pandis81

hej tjejer..

jag har varit borta sen i onsdags och jag ska vara ärlig för jag orkar inte alls läsa i fatt vad ni har skrivit.. Men är det något viktigt så får ni säga till igen.
    Missmijah jag såg din klänning och den var väldigt vacker. Du kommer att bli så oerhört fin i den.

• MV85

Fenixx: Ja, det ser jag verkligen fram mot! Glad att vi har en kock som vill ha provsmakningen av menyn så långt innan, o inte bara nån månad innan eller nått... Hade fått lite panik av det tror jag!

• Zavannah

Idag har vi preliminärbokat lokal Jag vet hur den ser ut, men jag ska åka ut till veckan o kika på den ordentligt, med "bröllopsglasögonen" på

Och nästa vecka ska jag åka ner till min darling o då ska vi kika på en vigselring som vi har sett i en katalog. Det ska bli spännande att se om den är lika fin i verkligheten.

Så nu börjar planeringen ta fart här.

En sak som jag funderar mkt på är transport från kyrkan, alltså för mig och ♥ - hur gör ni? Vi har ett par kilometers väg mellan kyrka o festlokal.
    Jag har alltid haft en dröm om att åka häst o vagn - men det känns ändå väldigt onödigt att lägga 3500 kr på en sån grej.

• MV85

Zavannah: Vi har budgeterat 4000 för transport - kommer ha limousine... Om det blir den kyrkan vi funderar på nu så kommer vi ha ca 4 mil mellan kyrka och festlokal... Så transporten måste vi ha oavsett vilken sort det blir

• Zavannah

MV85: Okej Jaa vi kikade oxå lite på limousine. Jag mailade ett ställe igår som hade både häst o vagn, o limo. Det hade varit kul att ha nåt sånt faktiskt.

Jag har för mig att jag har läst att du är från Uddevalla, o vi kommer att åka från stan ut till Gustafsberg. Och där vid hästepallarna eller vad det heter ( ) så är det ju såååå vacker utsikt o det hade varit underbart att stanna till där när man är alldeles nygift

• MV85

Zavannah: Stämmer bra det! Vilka har du hittat som har limo här omkring? Jag har letat, men det enda stället jag hittade till o skickade mail till har inte svarat - efter snart 3 månader!
    Vi ska vara på Svarta Örn mitt inne i stan Så det är kyrkan som ligger "fel" mitt ute i ingenstans för oss... hehehe

• sarahkka76

MV85: ja, då har ni också en del till efter sommaren. Vad ska vi sysselsätta oss med tills dess
    Vi får inte provsmaka maten alls. De som har gården har sin egen catering och det är ett familjeföretag så de kan inte göra mat bara för att man ska smaka. Men vi har pratat om det med dem och nämnt att min sambo är utbildad kock och därav är han väldigt kräsen. Men enligt dem så skulle vi bli mycket nöjda. Har hört från andra som haft bröllop där att maten är mycket god så jag får gå på det.

zavannah: grattis till bokningen Vad roligt att börja titta på ring! Vi ska ha vigsel och fest på samma gård men hade också en tanke om att anlända i häst och vagn. Men som du säger så är det mkt pengar för att gästerna ska bara se vad man anländer i.

• MV85

sarahkka76: Ja, vad ska man göra ända fram tills dess? hehehe jag vet inte... Kanske börja öva brudvalsen... kolla att inbjudningarna inte väger för mycket för att gå under ett frimärke, komma på hur fan man ska få på texten på inbjudningarna.. Testa om korten går genom skrivaren, eller om man måste göra klipp och klistra på den, alternativt vad det kostar att lämna på tryckeri eller köpa stämpel med texten på...
    O så prova klänningar så klart

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6