• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • chenda86

Idag har vi tittat på vår festlokal! SÅÅÅ FIIIN! Jag är kär! Sambon med!! Åh vad roligt nu har vi bokat den!

Jag tänkte kolla med er hur långt innan hade ni tänkt att skicka era inbjudningskort? Vi funderar på att skicka dom efter nyår och ha osa i feb (vi ska gifta oss i april...) Är det rimligt?

• MV85

Tycker jag låter helt rimligt!
    Vi ska skicka våra i januari-februari o ha osa i början på april... gifter oss slutet av maj..

• chenda86

Ja det låter ju också bra, vi vill gärna ha två månader så att man kan planera utefter hur många som verkligen kommer liksom, det mesta kommer visserligen att vara klart då men ändå :) Kanske är för långt med två månader från OSA till själva bröllopet?

MV85 skrev 2009-04-01 21:25:40 följande:
    Tycker jag låter helt rimligt!Vi ska skicka våra i januari-februari o ha osa i början på april... gifter oss slutet av maj..
  • MV85
    chenda86 skrev 2009-04-01 21:44:22 följande:
    Ja det låter ju också bra, vi vill gärna ha två månader så att man kan planera utefter hur många som verkligen kommer liksom, det mesta kommer visserligen att vara klart då men ändå :) Kanske är för långt med två månader från OSA till själva bröllopet?
    Vi ska ha det för att ha tid att jaga eftersläntrare o sedan för att cateringen ska veta i tid hur många det blir exakt.
  • chenda86

Ja precis, så tänker vi med... :) japp så får det bli!

• Fenixx

chenda>> vad roligt att ni bägge fastnade för festlokalen!
    ingen bild att visa?

vi kommer skicka våra inbjudningskort i början av februari och gifter oss i början av juli. pga av att det är semestertider och folk ska hinna skaffa/sy kläder i temat om dem vill.

• chenda86

Jag har inga bilder än men ni kan titta här: www.parclareine.se :) verkar verkligen jättebra! Allt ingår i priset och dom var så himla lugnande! "Det behöver ni inte tänka på! Detta är er dag, vi ordnar allt här!"

Känner många som har gift sig där och alla har vart supernöjda :)

• MV85
    chenda86 skrev 2009-04-01 22:42:40 följande:
    Allt ingår i priset och dom var så himla lugnande! "Det behöver ni inte tänka på! Detta är er dag, vi ordnar allt här!"
    Den där känslan från personalen är sååå skön! Det är samma här hos oss.. Vår kontakt ville ha ett möte med toastmastern för att DE ska synka ihop middagen, utan att vi ska behöva tänka på det över huvud taget... Vi behöver inte fundera på hur lång tid saker och ting ska ta eller nått!
    Hoppas ni ska bli riktigt nöjda
  • Krystal

Hm...har märkt att lördag den 10 juli 2010 år nog inte en sådan klok dag att ha bröllopet.
    För..det brukar vara en Taube festival här på ön och då brukar det komma myyyyyycket folk, färjan över brukar få köpa non stop. Och kön till färjan har det hänt flera gånger att den har gått förbi mina föräldrars hus (dom bor 1.1 km från färjan) av hemvändande besökare.

Den dan är det bäst att stanna hemma (sitta på altan och vinka till bussarna) Så, vi får nog flytta på datumet. Senare går som inte, eftersom vi hade tänkt ha festen med min sida av släkten när vi har "den åliga altan festen" hos mina föräldrar..
    Antingen till den 7 juli, som är då onsdagen innan, eller den 3 juli som blir lördagen veckan innan.
    Så..... 2010-07-03 eller 2010-07-07
    Vilket tror ni blir bäst?

• sarahkka76

Krystal: 07/07 lät lite roligare

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6