• MV85

Bröllop 2010 nr 6

workoutgirl skrev 2009-04-19 20:37:00 följande:
    Åh vad trist, det är inte kul att bråka. Hoppas ni blir sams igen snart
    Ge oss några dagar så brukar det vara glömt och förlåtet sen.... oftast... Men jo, vi kommer bli sams igen - bara en tidsfråga
  • MV85

rosesarered: Mnja... Ja och nej.. Utan att gå in på vad det gäller så.... Det är allvarligt nu, o kommer vara tills vi kommer förbi det stadiet vi just nu befinner oss i, men i längden kommer det inte vara nån fara...

• MV85

rosesarered: Jo, vi har haft ett par stormiga år vi med.. men vi tar oss alltid igenom det till sist..!
    Denna gång kommer vi komma igenom oxå, det är bara en tidsfråga... Men det gör det inte lättare alltid ändå.. För bara några timmar sedan var jag inte ens säker på att vi skulle ta oss igenom det, men det är jag nu.. Så... ja.. Det går frammåt...
    *kramas*

• MV85

Krystal: Grattis! Den är kanonfin!! Men förstår att den inte varit lätt att hitta då det verkligen inte är en vanlig brudkrona

• MV85

Oj! Bra gjort! Trodde du hade köpt den nånstans!

• MV85

Nu har jag fått beslutsångest... hehehe hjälp!
    Våra häften i kyrkan och i festlokalen ska ha vinröda omslag och vita blad invändigt... Ska vi då fästa ihop dem med vita satinband - vilket blir snyggast på utsidan, eller med röda - som blir snyggast på insidan...? iiiiiiiih.. "Dagens i-landsproblem"

• MV85

Funderar på nu om man skulle ta röda satinband, fästa det runt de inre bladen och så limma ihop omslaget med ett papper innanför o fästa bandet innanför detta... På så sätt blir det inget band alls på utsidan utan bara på insidan... hmmmm Förstår ni hur jag menar? Vad tror ni?
    Ev. då oxå ha ett vitt band på utsidan som jag fäst likadant mellan sidorna så det inte syns på insidan...

• MV85

Igår köpte jag organzapåsar på e-bay... fick en kanondeal 2ggr... ena gången vinröda med guld mönster på, och andra gången helvita... Blev dock "några" fler än jag/vi behöver... typ.. 130st fler.... *s*
    Men men... För sammanlagt ca 165:- fick jag 200(2*100) organzapåsar! Kunde inte bestämma mig för om jag ville ha de färgade, eller de vita så köpte båda o säljer dem jag inte ska ha när jag vet hur många och vilka det blir..

• MV85

Vi kommer ha mörk kostym. De allra flesta av våra gäster är liksom era i 25års åldern, men till skillnad från er har vi kanske 2 som inte äger en svart kostym...
    Den svarta kostymen är för männen omkring oss lika självklar i garderoben som en svart baskjol eller klänning är i de flesta tjejers.
    Större problem då för tjejerna som ska ha knälång kjol eller längre *flina* De flesta har bara kjolar som slutar ovanför knät, men allas kommentar är densamma - Tack för att vi inte ska ha balklänning på oss.

• MV85

Varför är det så omöjligt att hitta en snygg bolero eller liknande att täcka axlarna med i kyrkan?
    Jag vet, jag vet "man måste inte ha täckta axlar i kyrkan" men jo det måste jag enligt mig. Enligt mig har man inte bara axlar i kyrkan, så då tänker jag då inte börja med det på min bröllopsdag! Men jag hittar verkligen inte NÅN bolero jag gillar som passar så långt på året som 29 maj... Några tips?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6