Inlägg från: Lady o Lufsen |Visa alla inlägg
  • Lady o Lufsen

Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!

----

• Lady o Lufsen

Mäh???
    Varför funkar inte mina inlägg?

• Lady o Lufsen

Provar igen...vill ge en ros till dig Celeste som startade denna tråd
    -----

• Lady o Lufsen

Ger även en liljekonvalj till "tooticki" här inne som jag tycker är så himla klok och sympatisk i det hon skriver!

• Lady o Lufsen

Du är så dj....a duktig!!!

Vill bara säga att mina fingrar är så långt ifrån gröna som dom kan bli och att vi på mitt jobb (där blommors liv verkligen inte är en prioriteringsfråga, men gärna ska de finnas)har orkidéer som ALDRIG sköts, sällan vattnas men står visserligen i ett fönster- dom blommar OM och OM igen med världens vackraste blommor men rötterna vandrar snart ner i golvet?

Har många gånger förundrats över deras överlevnadsinstinkt- hur är det möjligt? Dom är så miss-skötta så att det är skamligt!

Vill tillägga att jag slutar där i helgen så blommornas fortsatta liv hänger inte på mig

passionsblomman skrev 2009-03-11 22:12:45 följande:
    DET är plättlätt: doppa den i en hink/vasken med rumsvarmt vatten och låt rinna av ordentligt innan den sätts tillbaka i ytterkrukan. Beroende på hur torrt och varmt u bor gör du det var 10:e till var 14 : e dag (jag brukar slarva och göra det var tredje vecka sådär, och det går så bra så...)De flesta som har ihjäl sina orkidéer är sådana som vattnar för mycket.Ställ orkidén ljust, men inte i direkt sol. Norrfönster är perfekta!Orkidénäring i vattnet varannan vattning är godis!När orkidékomposten börjar bli jordliknande, byter du till ny, det ska vara Orkidé kompost, för vanlig jord kvävs den i.Vill man pyssla extra om sin orkidé är blomsprutans mjuka dusch bra!Nu pratar jag lite allmänt, och kanske främst Phalaenopsis, för det finns ju MASSOR av orkidéeroch de har olika skötselbehov.Im yours skrev 2009-03-11 22:02:21 följande:
  • Lady o Lufsen

Aha...det är så alltså??
    Jag har fått för mig att just Orkidéer är väldigt krävande och kinkiga...det var därför jag var så imponerad och förundrad över deras överlevnadsinstinkt
    Vad snällt av dom att skänka sina ägare- trots miss-skötsel och missär- sån stor glädje!!

passionsblomman skrev 2009-03-11 22:20:39 följande:
    GISSA tre gånger varför folk i blomsterbranschen sällan har krukväxter...förutom orkidéer och Suckulenter... De är så snälla och bara lever och lever...(pyssla får man nog av i blomsterbutiken, så hemma ids man inte)Lady o Lufsen skrev 2009-03-11 22:17:23 följande:
  • Lady o Lufsen
    passionsblomman skrev 2009-03-11 22:26:49 följande:
    Ja, så är det! Världens överdådiga blomma, och så behöver man knappt vattna den! Lady o Lufsen skrev 2009-03-11 22:24:56 följande:
    En krukväxt för mig alltså
    Nää...jag kan inte ha krukväxter eller blommor tyvärr Mina katter äter upp dom.

Gillar annars både krukväxter men framför allt snittblommor!! Skulle gladeligen ha jämt men men...

Ranunkel är min favvo
  • Lady o Lufsen

Im yours skrev 2009-04-01 11:06:18 följande:

Jag skulle vilja ge LadyLufsen en stor härlig blombukett. Mb2 akut-opererades förra veckan. Inatt satt jag, och googlade på diagnosen. Och hittade en länk hit till BT, skriven för rätt länge sedan. Efter att ha läst den kändes allt mycket, mycket bättre Jag vet inte hur det gick till, men ........... Jag har sett att TS fortf finns kvar här på BT. Så tonvis med kramar från mig, åsså blommorna förstås.Ha en underbar dag!!!!/// Liz
    Men??
    Vad glad jag blir!!!
    Tack snälla, den ska pryda mitt påskbord!
  • Lady o Lufsen

Den största tänkbara bukett vill jag ge till min man som jag älskar över allt annat men just nu för att han kom hem med en flaska Baileys till mig
    Mumma- nu dricker jag kaffe och Baileys för fullt

• Lady o Lufsen

...och så vill jag ge Tussilago till Passionsblomma som inte kan ett dugg om blommor- det är synd om henne hon borde kunna lite mer....

• Lady o Lufsen
    Tindragull skrev 2009-04-19 18:03:24 följande:
    *asg* Ja, stackarn! Lady o Lufsen skrev 2009-04-19 17:32:52 följande:
    men om du och jag är riktigt snälla så borde vi ju upplysa henne om vad just "Tussilago"/Hästhov är för sorts blomma.....
  • Lady o Lufsen

...njaeeeej, det är inte små pojkar som kommer upp ur jorden med guld-lockigt hår och crepp-kragar, utan det är blommor Passionsblomma, blommor....gula söta, små blommor...ingen direkt lukt och utan crepe-papper....BLOMMOR, helt enkelt!

• Lady o Lufsen

Vill ge bort en stor, doftande, vacker bukett med de största liljekonvaljerna man kan tänka sig till den person här på BT som borde få pris för sin idé om favours till sina gäster!

Emelieca- var så god och njut!

I salute you!!!

Svar på tråden Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!