Dagens ros!!! Ge en virtuell blomma!
----
----
----
Mäh???
Varför funkar inte mina inlägg?
Provar igen...vill ge en ros till dig Celeste som startade denna tråd
-----
Ger även en liljekonvalj till "tooticki" här inne som jag tycker är så himla klok och sympatisk i det hon skriver!
Du är så dj....a duktig!!!
Vill bara säga att mina fingrar är så långt ifrån gröna som dom kan bli och att vi på mitt jobb (där blommors liv verkligen inte är en prioriteringsfråga, men gärna ska de finnas)har orkidéer som ALDRIG sköts, sällan vattnas men står visserligen i ett fönster- dom blommar OM och OM igen med världens vackraste blommor men rötterna vandrar snart ner i golvet?
Har många gånger förundrats över deras överlevnadsinstinkt- hur är det möjligt? Dom är så miss-skötta så att det är skamligt!
Vill tillägga att jag slutar där i helgen så blommornas fortsatta liv hänger inte på mig
Aha...det är så alltså??
Jag har fått för mig att just Orkidéer är väldigt krävande och kinkiga...det var därför jag var så imponerad och förundrad över deras överlevnadsinstinkt
Vad snällt av dom att skänka sina ägare- trots miss-skötsel och missär- sån stor glädje!!
Im yours skrev 2009-04-01 11:06:18 följande:
Den största tänkbara bukett vill jag ge till min man som jag älskar över allt annat men just nu för att han kom hem med en flaska Baileys till mig
Mumma- nu dricker jag kaffe och Baileys för fullt
...och så vill jag ge Tussilago till Passionsblomma som inte kan ett dugg om blommor- det är synd om henne hon borde kunna lite mer....
...njaeeeej, det är inte små pojkar som kommer upp ur jorden med guld-lockigt hår och crepp-kragar, utan det är blommor Passionsblomma, blommor....gula söta, små blommor...ingen direkt lukt och utan crepe-papper....BLOMMOR, helt enkelt!
Vill ge bort en stor, doftande, vacker bukett med de största liljekonvaljerna man kan tänka sig till den person här på BT som borde få pris för sin idé om favours till sina gäster!
Emelieca- var så god och njut!
I salute you!!!
www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3394060.html
...istället för allt annat "tjafs" som det läggs ut pengar på!