• FruFräken

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Nu hittade jag er!

Har haft en konstig vecka med stressmage och dunderförkyld dotter, men nu är vi på rätt köl igen. Idag blir det lugnt och soft, sushilunch med en väninna och sedan helrenovering av mig ikväll, dvs toning av håret, raka benen och lägga ansiktsmask. Mannen och jag ska på fest med coctailtema-stuk tillsammans på lördag, utan den lilla, och då vill jag ge en annan illusion än den trötta småbarnsmamma jag är. Få se om jag lyckas i mitt uppsåt

Ååååh, evig vinter. När kommer våren??? Är så less på att forcera snövallar och huttra i mössa. Men vårfåglarna sjunger i alla fall. Det är på rätt väg.

/FruFräken (optimistkonsult)

• FruFräken

Izunia - jag är också ett stort fan av vagnen. Jätteenkelt att rulla dottern i och hon gillar fortfarande att somna i vagnen (så länge den rullar!) trots att hon är 13 månader nu. Så länge hon gillar vagnen är jag glad och nöjd, för det blir TUNGT att bära, bära, bära....

Mille M - vilken superhärlig helg!! Och oh, högklackat. Det är inte ofta jag har det. Även före bebis var jag mer av en ballerinastyle-tjej. Mycket på grund av att jag blev lång fort - och sen visserligen stannade i växten en liten bit under 1,70 dvs jag är ingen jättekvinna. Men den långa mellanstadietjejen i mig vågar inte riktigt sträcka på sig i högklackat, och så blir min annars rätt snygga hållning kass istället. Suck. För egentligen är ju klackar det bästa man kan hitta på för sin hållning och därmed snygghet.

Idag: vår! Snödroppar i rabatterna, vårfåglar som kvittrar och sol som värmer genom den fortfarande kyliga luften. Härligt!

• FruFräken

Vädermässigt bakslag, snö och nollgradigt och suck. Dotterns små vänner är för förkylda för att åka och bada i varmbassäng, så idag blir det promenader på egen hand och lek hemma efter en supersocial helg späckad med middagar, vänner och vin. Min nya favorit är Pinot Noir (old news, jag vet, men jag var ju gravid när druvan hade sin storhetstid).
    Hur blir er måndag?

/FruFräken

• FruFräken

Förhoppningsis - fy vad surt att kravet kommer såhär i efterhand... då finns ju inte pengarna kvar!! Håller med om att taket för vad man får tjäna som student är orimligt. Lånet ska ju ändå betalas tillbaka. Och om jag minns rätt så får man ändå inga studiemedel om man inte tar tillräckligt med akademiska poäng (tex om studierna blivit lidande av för mycket jobb vid sidan av!). Så systemet blir ju självreglerande på så sätt.

Grönt i inredning - I like! Fast i mjuka nyanser, tack. Vi har äppelgrönt kakel i köket, och jag blir fortfarande - tre år efter renoveringen - glad av att se det varje morgon. Det är en härlig, Granny Smith-äppelgrön nyans. Annars är inredningen typiskt svenskt ljus, grå, vit och stillsam. Med lite inslag av ek.

• FruFräken

Gemma - grattis till dagisplats!!!! Wow, vad skönt att det är löst. Jag håller tummarna för att vi får en bra plats till dottern i augusti som vi har önskat. När går ert flyttlass av er själva? För egen del blir det om bara en ynklig liten vecka, så då antar jag att man blir internetlös några dagar i samband med att allt ska komma på plats.

Ikväll: våfflor!!! Jag är barnsligt förtjust och maken likaså Dottern får smaka och lär också bli förtjust. Fast hon gillar å andra sidan i princip allt som vi matar henne med

• FruFräken

Mille M - vilket härligt upplägg för musiken på bröllopet! Fint med levande musik, hoppas att ni hittar ett bra band. När är det dags för bröllop?

Vi är också mitt i flyttartagen. Från nästa vecka är det Limhamn som gäller istället för Mellansverige. Och även om omställningen är betydligt mindre än från Kina (!) så känns det ändå ordentligt pirrigt att lämna det gamla fina, invanda och bege sig iväg. Så nu: alldeles snart internetlös tills vi har installerat oss i södern.

På återseende!
    //FruFräken

• FruFräken

Zua, GRATTIS till prinsen!!!! Nu börjar resan

Gemma - vi är också på plats nere i södern nu!!! Chockerande vackert här i Limhamn med de gamla husen och HAVET!!! Men med tanke på vilken omställning det var för oss att bara lämna Mellansverige och flytta hit så kan jag bara ana vilken kulturchock det blev för er att lämna Kina för detta.

Detta blir kort och lite ofokuserat tyvärr - vi har ännu inte internet i lägenheten så jag står in public och skriver med en liten otålig donna i vagnen...!Dags att gå ut i solen och hitta lekpark.

/FruFräken

• FruFräken

Lapinette - 40 flaskor!! Inte dåligt. Vad härligt med en Frankrike-tripp såhär på vårkanten/försommaren. Och... Hemnet är beroendeframkallande, även om man egentligen inte är på jakt efter nytt boende. Jag är särskilt svag för att kolla planlösningar, tycker det är fascinerande att se vad olika kvadratmetrar kan användas till.

Vi är installerade i Malmö nu och jag tar dottern med mig på långa promenader i vagnen för att lära mig att hitta i omgivningarna. Det är mannens jobb som har föranlett flytten ner hit, och så är mannen skåning från början även om det var en herrans massa år sedan han bodde här senast. För mig känns det väldigt exotiskt och ja, en smula som att vara på semester. Det blir nog vardag här också så småningom, när chocken över att vara på plats har lagt sig.

Önskar er en solig och skön tisdag!
    /FruFräken

• FruFräken

Mille M - wow, vilket maffigt halsband! Kan bli salig blandning tillsammans med väninnans tiara beroende på hur den ser ut. Spännande!!! Och oj, vad härligt att det är slutspurt till bröllopet nu. Vi hade en lugn smekmånad direkt efter bröllopet för att bara få kramas och vara tillsammans och prata igenom och smälta bröllopet, det var perfekt för oss. Sedan reste vi till Thailand tillsammans ungefär ett år efter bröllopet och hade en till smekmånad Fast jag skulle också rekommendera Amalfikusten, som vi också har varit på tillsammans, bara för att det är så andtagande vackert och liksom romantiskt utan att anstränga sig. Jag var gravid när vi var där, dvs drack inga goda viner mer än att jag smakade en munfull av mannens glas, men det var verkligen fantastiskt fint och dessutom mycket att göra, se och uppleva (Pompeji, Vesuvius, Neapel i närheten, hyra bil/vespa och köra längs kusten eller ta en båttur långs Amalfikusten och bara titta på hur fint det är, Capri.... hur mycket som helst). Om jag hade bokat bröllopsresa idag hade det lätt blivit någonstans på Amalfikusten.

Lapinette - jag är mammaledig till efter sommaren, sedan ska jag antingen jobba från Köpenhamn eller hemifrån för samma företag som jag varit anställd hos innan. Fast just nu är 14-månadersdottern mitt heltidsjobb

Gemma - lycka till med flytten! Och så ses vi i Limhamn när du och monstret är på plats och känner er redo att möta mig och lilla fröken fräken, det blir toppen.

• FruFräken

Mille M - extra julgransvarning med det pråliga kinesiska halsbandet Om sydamerikanska väninnan är en god vän så vet hon ju lite hur du är, och vad som är DU och då är ju sannolikheten större att hon väljer något som är just DU, så att säga. Fast jag fnissar ändå lite åt dina inlägg, för jag såg verkligen till att ha helkoll på smycken osv runt bröllopet och hade fått spader om jag inte vetat i god tid innan att halsband, örhängen och armband matchade med tiara/slöja/hårsmycke.

Förhoppningsis - usch vad obehagligt. Instämmer med övriga och hoppas att detta är av övergående natur.

Här skiner solen och det är ju fredag, hurra! Dottern tittade bestämt på mig strax efter lunch och sa "Gung-aa! Gung-aa" så vi kom nyss tillbaka från en eftermiddag i lekparken. Rätt härligt, men nu har vi SAND överallt

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna