• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Gemma

hej novia72, på en barnklädesmarknad i Shanghai (en mindre). De tycks vara äkta, jag synade dem noga i sömmarna.

• Gemma

Visste inte att de fanns i Stockholm... Har bara handlat här och i Frankrike, men de har ju en webshop: www.jacadi.fr

• ShangChina

Gemma, ser att du ska flytta hem till Sverige! Kommer att sakna dina inlägg härifrån Shanghai, de är väldigt upplyftande att läsa!! Hoppas du kommer att beskriva ert nya liv hemma i Sverige på samma målande sätt Lycka till!!

• Gemma

ShangChina: Tack sötis, och jag kommer absolut rapportera om små män som bågnar under jättestora berg av frigolit fastsurrade på deras cyklar... när jag stöter på dem i Limhamn. Promise.

Farligt när man är reklammänniska och söker ny familj åt sin ayi... är väl typ tio kvinnor som är som galna nu, verkligen slåss om henne trots att de faktiskt aldrig har träffat henne. Vi har redan matchat ihop henne med en rar engelsk familj så från och med den 10 april är jag garanterat ayi-lös... vilket motiverar mig ännu mer att mana på mannen så att hans sekreterare kan boka vår ENKELRESA till Sverige.

Idag åkte jag lyxåk (väninnans driver) genom ösregnet till den sunkiga barnklädesmarknaden, den stora, för att köpa stora lass bobux-skor för 50 kronor styck. Så nu kan monstret hålla sig med flera roliga par tills hon fyller fyra ungefär. När jag kom hem satt hon bara i en lycklig hög på golvet i ett berg av skor och sa "mjaaa!" och "woh! woh!" omväxlande, när hon hittade de olika djuren. Nu ska jag bara shoppa den långa listan grejer till vänner och släktingar också. Plus kanske nåt litet till mig själv. I eftermiddag ska jag lämpa av monstret till en väninna och uträtta lite ärenden, hämta upp några specialbeställda cashmereplagg bland annat. Ikväll blir det hämtmat hos manhattanväninnan med våra döttrar.

Hur har ni det då?

• Gemma

Man undrar nästan... har de månne gått och startat en ny tråd på annat håll?

Koko?

(koko?)

• Mlle M

Jag är ocksa HäR nu Gemma!!! ha, ha, ännu ett underfundigt namn!!

Sitter och surfar runt efter en lämplig var-resa pa kontoret da jag har minimalt att göra....trist...ja, att vara lite sysslös, inte planera resa!!

Vi har enats om att det kanske skulle vara ännu härligare med lite avkopplande sol, inte nagon storstad därför är det just nu Marrakesh och Sardinien som verkar intressantast. Verkar just nu inte sa lätt att fa ihop biljetter till nagotdera av ställena. Tyvärr!

Imorgon kommer en väninna pa besök fran London, vi skall ha en riktig tjej-helg. Min söta gulliga pojkvän har hjälpt mig att fixa bord pa en av inne-restaurangerna da jag gick bet, han är för gullig som engagerade deras PR byra som självklart kunde fixa fram det omöjliga..... Kommer kanske känna mig lite som Hugh Grant i filmen Notting Hill när han representerar Horse & Hound men det hoppas jag det är värt!! I övrigt skall vi bara umgas, min väninna är ett riktigt shopping och champagne-fan sa jag gissar att kommer att föresla saväl butik-rundor som bar-besök!!

Min sambo reser till Asien imorgon och kommer inte hem förrän pa Onsdag nästa vecka, eller är det Torsdag....hmmm....maste kolla. Ikväll skall jag tillaga nagot enkelt men gott, har planerat oxfile med sötpotatis men där tar fantasin slut.

• FruFräken

Nu hittade jag er!

Har haft en konstig vecka med stressmage och dunderförkyld dotter, men nu är vi på rätt köl igen. Idag blir det lugnt och soft, sushilunch med en väninna och sedan helrenovering av mig ikväll, dvs toning av håret, raka benen och lägga ansiktsmask. Mannen och jag ska på fest med coctailtema-stuk tillsammans på lördag, utan den lilla, och då vill jag ge en annan illusion än den trötta småbarnsmamma jag är. Få se om jag lyckas i mitt uppsåt

Ååååh, evig vinter. När kommer våren??? Är så less på att forcera snövallar och huttra i mössa. Men vårfåglarna sjunger i alla fall. Det är på rätt väg.

/FruFräken (optimistkonsult)

• Gemma

Fru Fräken: Inte kommer den hit i alla fall... våren alltså. I morgon ska vi åka upp i bergen, jag, manhattanväninnan och våra två jämnåriga döttrar. Det lär finnas snö där! Kommer nog sakna mammas broddar (jag svär, broddar är fantastiskt!) när vi stapplar fram med bebisarna fastsurrade på våra ryggar. Vi måste resa lätt nämligen så vagn och liknande är out of the question, det blir bara varsin liten kabinväska, bärsele och så bilbarnstolarna för vi ska åka en timmes bil, efter tåget.

Bara att ha en förkyld dotter kan ge upphov till stressmage. Låter ljuvligt med helrenovering, jag känner igen det där med att sminka över tröttheten och ge sken av att vara... eh... helt normal.

Mlle M: Som vanligt låter ditt liv som en modern askungesaga, minus elaka inslag. Oxfilé åt jag till lunch och det är... man tröttnar aldrig. Eller hur? Kan ni inte åka till Korsika då? Marrakech låter sådär avkopplande tycker jag. Möjligtvis Sardinien. Eller malta, är inte det bra?

Men Hallåååå! Nu får ni andra sluta sneaka omkring ute i kulisserna.

Kram, G

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna