Fru Fräken: Stort lycka till med flytten! Gör ni allt själva eller har ni flyttfirma? Det här var nog den lättaste flytten, fyra timmar av sortering (vi har ju inte så mycket), sen två timmars packning av flyttfirman. Vi har fortfarande ingen bostad men det ordnar sig säkert på något sätt.
Nästa gång blir det andra bullar... då ska vi sortera bohag från FYRA flyttar, kartonger som staplats på hög, vi har ett stort Shurgaardförråd fullt, plus hela garaget hos mina föräldrar! Helt sjukt vad mycket saker vi har köpt, som värsta hoarders-människorna.
Idag åkte jag till tygmarknaden och hämtade upp de sista monsterplaggen, känns för närvarande som om allt jag gör är "för sista gången". Träffar jag någon är det "för sista gången"; och det vill man ju inte så jag bokar in omträffar nästa vecka, och är följaktligen uppbokad in till minsta millisekund, känns det igen? Försöker i alla fall ha ett normalt liv så långt det går, för vi gillar ju att vara här sååå mycket. Idag var VD:s fru här (igen), hon har en liten crush på monstret (tre söner är en av anledningarna) och monstret var på sitt mest bedårande humör, satt med oss vid matbordet i en hel timme och pladdrade och sjöng och gjorde olika skojfriska rörelser, medan hon petade i sig haricots verts och pannbiffar som jag snabbt hade svängt ihop. Idag var hon övertrött men kunde absolut inte sova för allt är så spännande och ovisst nu, jag märker hur jag mer och mer börjar leva genom min dotter, det är nästan scary, men så sjukt bekvämt att ha som ett filter framför sig hela tiden. Samma sak när vi går på kafé, jag låter henne ragga upp alla mina samtalspartners och hon är med på leken och brukar alltid "gå rundan" så fort vi anlänt. Sen brukar hon alltid bli bortrövad förr eller senare, ibland utom synhåll. Känner att jag måste passa mig lite i Sverige för hon är så lättsnodd och där tycks det ju lura psychon i varenda buske, åtminstone om man får tro kvällstidningarna.
Vi gick en låååång promenad i French concession för det var i alla fall lite glipor av sol här och där, köpte VAlrhona-choklad i en vinbutik, sen storhandlade vi med hemleverans... också för sista gången. På hemvägen gick vi inom en väninna för att hämta en madrass för jag sover så bedrövligt, som prinsessan på ärten fast med ikeasängens stålfjädrar rätt upp i höftbenen istället för ärter. De jäklarna gör mycket tunnare madrasser här, till samma resesäng. Kånkade sedan hem med en rätt rejäl madrass + dunkudde i Bugaboon, dottern fick sitta på ryggen i Ergon. Kände mig som en "migrant worker" från Guanxi-provinsen eller nåt. Men vi var glada och sjöng och gjorde hoppsasteg hela vägen hem och det gör ju inte Guanxi-människorna för de har inget att jubla över.
Min dotter fick också den mest mikroskopiska lekdejten nånsin hos madrass-väninnan (det där lät värre än det var menat), tio minuter med otroligt stora och skojiga leksaker, två ayier och brölande kinespop. Exakt så som monstret vill ha sitt liv, jämt. Följaktligen blev hon rasande när jag tog den skära mjukkaninen ur hennes famn och pallrade upp henne på ryggen men sånt är livet. När man har hemleveranser att passa.
Ikväll är mannen på avskedsmiddag för sig själv, på jobbet. Och i morgon kommer ayin och jag tänker jobba lite på morgonen, sen har vi precis ingenting planerat. Tänkte nog träna och få mig en massage. På söndag blir det champagnebrunch på 36 våningen (den sista, igen) med åtminstone manhattanparet, på måndag är jag manhattanväninnans, på tisdag blir det jobb och lekdejt, på onsdag... åker vi. Känns galet, galet, galet. Hur blir era helger?
Slutligen: Ett riktigt snaskelisnaskigt DVD-tips - privileged. Tänk Dirty sexy money möter Gilmore Girls.
Kram, G