• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Lapinette

Idag blir det jobb och så förmodligen en promenad hem då jag insåg att det är en vikarie på danspasset ikväll. Ett namn jag absolut inte känner igen så jag tänker inte gå dit och pina mig en timma för någon som inte alls är lika bra som den ordinarie ledaren. Är för kräsen för att klara av sådant och går endast på pass som jag vet är bra. Så det får bli en promenad istället och ett stopp på Birger Jarlsgatan för att köpa nya handtag till byrån jag målat om. Kanske även ett stopp på Plan Ett för att köpa en korg (också till byrån).

Annars så blev det fläskfilé med äpplen och Calvados igår kväll. Maken tyckte det var gott och mumsade friskt i sig allt. Serverade den med råris och en grönsallad med basilika.

• Izunia

Någon som vet om Zua fått en bebis än?

• förhoppningsis

Vet inte hur det gått på babyfronten men det finns inga ledtrådar på hennes FB heller.

Har nu suttit i 1-2 timmar och försökt komma på hur jag ska kunna klara mig ur det hemska återkravet från CSN jag har fått. Jag måste betala tillbaka varenda öre lån + bidrag jag fick under 2007. Dessutom tror jag att de tom har mage att lägga på ränta på det. Inte roligt!! Bävar för att få deklarationen känner på mig att de vill ha en skvätt de med.

• Lapinette

förhoppning - trodde man betalade av CSN så länge man lever. Varför har du åkt på en stor klumpsumma? Sorry, har inga studielån förutom ett vanligt SEB för min tid på IHM.

• förhoppningsis

De kom på att jag råkade tjäna liiite för mycket under 2007, man får bara ha inkomster på upp till ca 50 000 per termin annars måste man betala tillbaka det man fått för mycket. Eftersom mina inkomster översteg summan rätt ordentligt så måste jag betala tillbaka allt.

Nu har jag bestämt mig för att jag är frisk! Så det så! Ont i halsen o en näsa som rinner ska inte hindra mig... ok jag fick frågan om jag kunde rycka ut och gå på bal på lördag och det är alltid kul så då kan jag ju inte vara sjuk - eller hur? Till på lördag är jag absolut helt kry igen, det har jag bestämt mig för. SÅ alla tips på dunderkurer emottages tacksamt. Te + sova + vitaminer + konstiga naturpiller mm....

• Izunia

Jag hatar också CSN. Känns inte alls kul att betala just nu,, Hur mkt måste du betala in på en gång?

• förhoppningsis

Izunia
    Jag måste betala in rätt exakt vart enda öre jag fick under 2007 dvs lån + bidrag + ränta. Har inte den exakta siffran här nu men en saftig slant är det garanterat!

• Izunia

fy f*n vad tråkigt... jag tycker lönesumman man får tjäna är löjlig. Jag menar... det är som sagt ett LÅN och inget annat. Man ska ju betala i vilket fall som helst. Hade man tjänat så mkt så hade man väl inte behövt ett lån eller????

• FruFräken

Förhoppningsis - fy vad surt att kravet kommer såhär i efterhand... då finns ju inte pengarna kvar!! Håller med om att taket för vad man får tjäna som student är orimligt. Lånet ska ju ändå betalas tillbaka. Och om jag minns rätt så får man ändå inga studiemedel om man inte tar tillräckligt med akademiska poäng (tex om studierna blivit lidande av för mycket jobb vid sidan av!). Så systemet blir ju självreglerande på så sätt.

Grönt i inredning - I like! Fast i mjuka nyanser, tack. Vi har äppelgrönt kakel i köket, och jag blir fortfarande - tre år efter renoveringen - glad av att se det varje morgon. Det är en härlig, Granny Smith-äppelgrön nyans. Annars är inredningen typiskt svenskt ljus, grå, vit och stillsam. Med lite inslag av ek.

• zua

Hej på er alla fina tjejer!

Dyker in lite snabbt. Här kommer ingen bebbe ;) Jag vet att det är vanligt att gå övertiden men shit va det är frustrerande, varje dag nu känns som en månad. Men som sagt snart är det dags. Är så NERVÖS!!

Hoppas att allt är bra med er!!

Stor kram

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna