• Mlle M

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Jag är ocksa HäR nu Gemma!!! ha, ha, ännu ett underfundigt namn!!

Sitter och surfar runt efter en lämplig var-resa pa kontoret da jag har minimalt att göra....trist...ja, att vara lite sysslös, inte planera resa!!

Vi har enats om att det kanske skulle vara ännu härligare med lite avkopplande sol, inte nagon storstad därför är det just nu Marrakesh och Sardinien som verkar intressantast. Verkar just nu inte sa lätt att fa ihop biljetter till nagotdera av ställena. Tyvärr!

Imorgon kommer en väninna pa besök fran London, vi skall ha en riktig tjej-helg. Min söta gulliga pojkvän har hjälpt mig att fixa bord pa en av inne-restaurangerna da jag gick bet, han är för gullig som engagerade deras PR byra som självklart kunde fixa fram det omöjliga..... Kommer kanske känna mig lite som Hugh Grant i filmen Notting Hill när han representerar Horse & Hound men det hoppas jag det är värt!! I övrigt skall vi bara umgas, min väninna är ett riktigt shopping och champagne-fan sa jag gissar att kommer att föresla saväl butik-rundor som bar-besök!!

Min sambo reser till Asien imorgon och kommer inte hem förrän pa Onsdag nästa vecka, eller är det Torsdag....hmmm....maste kolla. Ikväll skall jag tillaga nagot enkelt men gott, har planerat oxfile med sötpotatis men där tar fantasin slut.

• Mlle M

Hej pa Er,
    min helg med min Engelska vännina var helt prefekt, i fredags var vi pa den hippa restaurangen som min pojkvän tillslut lyckades fixa bord at mig pa genom att använda sig av lite "otillatna" knep i form av deras PR-byra. Det var verkligen fantastiskt gott och roliga manniskor, vi drack Champagne och hade allmänt roligt, blev ohoptryckta med andra gäster men dom vara alla jättegulliga och det var sa himla roligt att dra pa sig den lilla svarta igen. Kvällen till ära hade jag svarta Rene Caovilla skor med en ansenligt hög klack- fy, tusan vad jag blivit dalig pa att ga i hörklackat, har varit alldeles för lite övning sista manaderna! Därefter begav vi oss till nattklubben som skulle vara sa otroligt cool och omsusad..... vi blev nog lite besvikna, - det var verkligen inget speciellt. Vi beslutade oss för att aka tillbaka till hotellet och dricka te istallet. - Hälp vad man känner sig gammal när man tar sadana beslut!!!

Dagen därpa fördrevs med lite shopping och god lunch med nagra vänner, IGEN sa lyckades vi med bedriften bra restaurang och lagom "inne" eftersom jag ju ville visa min vännina staden fran sin bästa sida. En mycket lustig incident inträfade da jag bjudit med en av min pojkväns vänner, tillika marsalk pa bröllopet, pa lunchen. Helt plötsligt utanför restaurangen springer vi pa min pojkväns mamma som var i staden för shooping och tja, var det opera manne?!, Hon tittade mycket underligt pa mig och funderade nog för en sekund om vi hade nagon slags affär, mina tva väninnor var som bortblasta.

I Lördags kväll frossade vi hemma i pasta fran Ciprianis och allehanda andra italienska delikatesser tillsammans med en god Chianti. I söndags blev det promenad och en stadig tysk lunch följt av mycket te-drickande och tjejsnack!! Det var verkligen jättemysigt att ha en "girlie" weekend!!

Min pojkvän är fortfarande i Indien, hmm...nu börjar det kännas lite trist och tomt hemma......

Igar satte jag ny fart med bröllopsplanerandet men puh...vad fort tiden har gatt, vi har verkligen MASSOR kvar att fixa med.

• Mlle M

Izunia: Stackare, inte sa roligt!! Men vad händer om Du gör som Gemma föreslog ovan, letar andra jobb och faktiskt säger sonika upp dig om Du fastnar för nagot Du hellre vill inom samma branch.

Gemma: Din helg lät helt underbar, förstar att du försöker njuta av varje minut i Kina nu när flytten börjar närma dig. Vilken rolig iakttagelse pa lekplatsen, jag tycker ocksa man ser skillnad pa olika mammor. Helt klart är som franska oftast nagot otaliga och ganska gnällig medans dom oftast har en aura av "chic" över sig. Undrar just vad man själv kan bli för typ, hjälp, later som att det kan bli koss-varianten som svensk i Tyskland.

Ikväll har jag ännu en session med personlig träning, maste skynda pa nu när bröllopet närmar sig med stormsteg!!!!

• Mlle M

Hej pa Er,

Det var ett tag sedan sist, har hunnit med skidakning i Kitzbuhel samt en tripp till Berlin. Daremellan har jag varit hemma och jobbat lite ocksa men om sanningen skall fram inte sa varst mycket eftersom jag fick en dunderförkylning efter skidakningen och faktiskt belv sängliggande i tva dagar.

Berlin var som alltid SUPER, tror jag börjar fa en en ny stad högt upp pa favvolistan. Blev inte nagon shopping att tala om denna gang men jag var ju faktiskt där senast i Januari sa det kan vara skoj att göra nagot annat än hänga i affärerna. Ok, jo, jag köote en t-shirt med coolt tryck att ha till kavaj men det var inte nagon storre investering a 14 euros!

Fredagskvällen at vi middag pa det välkända Borchard men börjar nu lessna, vi var där i Januari ocksa jovisst, maten är bra men det är otroligt dalig service och stället är fullt av wannabee-typer som alla springer runt och poserar! I lördags hamnade vi pa en Japansk restaurang som serverade Japansk Kushi, kanner Ni till detta? Jag hade aldrig förut testat men det var fantastiskt gott. Man hade sma lador framför sig med olika saser och tillbehören dvs matbitarna skulle doppas exakt i rätt lada!! Restaurangen är en kedja där de tva övriga restaurangerna ligger i Japan, www.kushinoya.jp/berlin/index.html

Vi bodde pa hotell Bleibtreu, verkligen att rekommendera, kanske inte fantastiskt luxuöst men hippt och coolt med den deli och blomsterbutik. www.bleibtreu.com/

Hmm...bröllopet närmar sig med stormsteg och jag har inte alls hunnit med allt som var tänkt att hinna enligt planen.

I helgen har vi inget för oss sa vi tänkte passa pa att aka och titta pa ringar, har ingen aaaning om vad jag vill ha.

Hjälp, musikband har jag ju inte heller fixat eftersom dom jag ville boka var väldigt reducerade denna kväll pga resor, bara tre stycken och bandkillen själv sa att han inte rekommenderade detta. HJÄLP!! Mycket som skall hinnas med pa tva manader!

• Mlle M

Förhoppningsis: aah, vad avis jag blir hästpolo är jätteskoj att titta pa. Otroligt graciöst och vackra hästar, spännande! Själv sa "skolkade" jag fran en av vara skidhelger tidigare i vinter för att titta pa hästpolo i snön, fick stor utskällning av min sambo varför jag hellre valde att sta i snön och frysa än att hänga med pa skidakningen men hästar ar ju sa otroligt vackra djur! Men äsch, det var det värt!

• Mlle M

Gemma: Bade familjen med saval Monster som man och ja, Birkin ocksa kommer fa det jättetoppen i Skane! Ser fram emot att läsa om Era eskapader da kinesiska massagekrypinn kommer att bytas mot lerpromenader i den Skanska myllan.
    Vad spännande med Ur o Skur-dagiset , tror jag missat det i dina inlägg. Maste erkänna att jag annars slukar din mamma-approach och tycker att om man kan ordna det sa "coolt som Gemma" sa skulle det kännas riktigt mysigt och spännande med en utökad familj. Jag bävar annars för att bli den bekväma omständiga ( Har ett antal sadana mammor i min bekantsskapskrets om än inte sa manga) där allt blir saaa jobbit för dom med barn och dom kan ibland fa det att lata som om vi andra än sa länge barnlösa inte har en aaaning om hur besvärligt och komplicerat allt blir.

Äntligen äntligen känns det som var här i mellersta Europa! Har just med stor vanda tittat i almanackan och konstaterat hur veckorna bokstavligen rinner iväg och hjälp bröllopet närmar sig med stormsteg.

Helgen är oplanerad HURRA, dvs inga resor eller nagot sadant, vi skall kika pa vigselringar och pa Söndagen träffa min sambos vän som skall spela piano till fördrinken och diskutera lite musikstycken vi kan tänkas vilja att han spelar. Igar kväll satt vi 1 1/2 timme hos min blivandes katolska präst där jag fick skriva under att jag förstar att han är av en annan religion och att vi bada skall fa utlopp för vara religioner etc etc. Alla hade varnat mig att det skulle komma ett papper om att vara evt blivande barn skulle uppfostras i den katolska läran men det dök inte upp puh...... Vi gifter oss ju som Ni vet i den svenska kyrkan men min sambo vill för familjens skull att den katolska kyrkan skall godkänna var vigsel och inte bara staten. Vi blev ocksa inbjudna att delta i ett seminarium for blivande brudpar men tror tyvärr inte vi kommer att ga da tiden känns alltför knapp annars hade jag inte haft nagot emot det da det kunde vara intressant att lyssna och träffa de andra deltagarna även om jag ju inte är katolik varför prästen inte tyckte att detta moment var ett maste i vart fall!

• Mlle M

Gemma: Njae jag har väl egentligen inte det, min förlovningsring är en traditionell solitär pa klo-fäste i platinum. Hade tänkt mig en vigselring med mindre sma stenar i en skena som gnistrar lite men oj, vad svart. Skall stenarna ga runt om? Skall dom ocksa vara briljantslipade? skall det vara en tunn eller tjockare ring? Har surfat runt lite pa olika sidor för inspiration, hittade en fin ring pa Bohlins hemsida ringen "Monte Carlo" ( vore ju passande eftersom vi träffades just där) men ja, den butiken finns ju i Stockholm.

• Mlle M

Izunia: nej, det verkar klurigt det där med band, jag har fatt en kedja av namn dvs rekommendationer fran den musiker som inte kunde till en annan musiker etc etc. Jag bli alldeles villradig.... Vi vill ha ett band som är lite fart o fläkt över eftersom vi kommer att ha annan musikunderhallning tidigare pa dagen. Vi kommer ha en trubadur med pa baten som spelar visor när vi aker genom skärgarden och sedan kommer en vän till min blivande spela piano till fördrinken därför känns det som om bandet skall vara mer dans och fart!!

Hurra äntligen är det var!!! Idag har jag tunna balerina-skor med lädersula och oj, vad vintern helt plötsligt känns langt borta.

• Mlle M

Hej pa Er,

Lite trött o sliten efter en helg som gatt i bröllopsplanerandets tecken!

Grämer mig över att jag fortfarande dras med den envisa förkylningen, kan inte träna och känner mig allmänt blek o trist. Imorgon har jag tänkt köra en detox kur under 7 dagar, vet att det inte är idealiskt när kroppen inte är 100, men har helt enkelt snart inte tid att vänta längre...

I helgen valde vi och köpte ringar, maste nog vara rekordsnabbt, jag googlade lite hemma innan vi akte pa morgonen och vips, tre butiker senare slog vi till. Ringen är superfin, diamanter hela vägen runt vilket jag först inte planerade ringen är "Dedicata a Venezia platinum wedding band with pavé diamonds" www.bvlgari.com

Just nu känns det som om manga av de "administrativa" sakerna är klara sa det känns skönt att titta mer pa roliga saker som färger o blommor. Tyvärr är vi fortfarande inte eniga om det förbaskade äktenskapsordet och det börjar kännas riktigt surt eftersom de tva advokaterna bollar detta avtal fram och tillbaka och det blir dyrare och dyrare....Bada verkar lägga mycket presitge i vems ursprungsförslag som skall användas och modifierat och jag och min sambo börjar bli mer trötta pa det hela och hela omradet känns ganska infekterat och grinigt..

Hurra hurra eftersom var musik är fixad. Stort tack Izunia!!

Solen skiner idag och det är 16 grader varmt, jag har inte alls nagon lust att sitta pa ett trakigt kontor!!

• Mlle M

Izunia: Din cykelepisod är helt underbar!! Hur sannolikt kan det vara att cykeltjuven är ute och cyklar pa samma gata, inte särskilt stor Nu maste Din mamma verkligen ta hand om sin cykel väl och varda den ömt, känns som om det det var "meant to be"! Jag ringer Dig ikväll eller imorgon.

Vädret är fantasiskt idag och jag vill inget hellre än att sitta med en kaffe i solen......

Har precis börjat en diet,hmm.....idag far jag bara äta en grönsaks-soppa och hur mycket frukt jag vill, utom bananer, men tänkte inte riktigt pa att det var pask och kanske inte det smartaste att starta 7 dagars detox, men jag vet ju inte annars när jag skall hinna!!! Grrr....tiden bara flyger fram.

Lapinette: Vad mysigt med Europa-bil-resa under pasken. Vad underbart att resa till Champagne!! Paskdekorationerna i Frankrike och Luxemburg är ju sa fina!!

Förhoppingsis: Saknar "Stockholms after-workande" när jag läser om Dina kvällar- verkar sa skoj! Men som tur är skall jag ju vara enhel del i Stockholm den närmaste tiden sa skall väl ocksa hinna insupa den speciella känslan av after-work i ett varfint-Stockholm.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna