Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
Förhoppningsis: Fy vad läskigt!!! Usch, jag lider med Dig; vad obehagligt, hoppas det är av övergaende karaktär.
Lapinette: Tack för informationen om flygplats, Portofino verkar fint jag kollade lite snabbt pa hotell igar, huh..vad dyrt, fanns nagot hotell som heter Splendid som tillhörde Orient Express märket, sag fantastiskt ut men det finns gränser.... Därutöver hittade jag mest mindre hotell i staden utan pool, hmmm.... Jag har mailat en italiensk vän som kommer fran den kusten fast längre söderut som bor i Monaco, kanske kan jag fa nagot tips om Portofino hotell, ( Har kikat här pa BT men hittade inte sa mycket) annars aterkommer jag till Dig Lapinette och hör mig för lite mer om Cinque Terre.
Eftersom fästmannen kom hem i morse hann jag snabbt presentera ideen om en safari a la E11a s fantastiska lodge. Hmmm....han var inte sa pigg pa ideen att betala dyra pengar för en lodge när han har en vän som faktiskt driver en safari lodge om än kanske inte fullt sa luxuös som erbjuder oss att bo gratis. Han har en poäng, vi far helt sonika planera in en resa och hälsa pa vännen. Ha, ha bröllopsresa till fästmannens gamla MBA kamrat som verkar vara av det mer grabbiga slaget i vildaste Afrika, det kan ju vara nagot
Nej, nu maste jag jobba lite ocksa men med 4 veckor kvar sa känner jag att det börjar bli svart att fokusera pa nagot annat. Kom just pa att jag gärna skulle vilja göra en tandblekning ocksa, har tyvärr inte nagon tandläkare ännu här sa jag bad min mamma försöka hitta en tandläkare i hemstaden som kunde göra en undersökning och blekning i samband med min nästa Sverige-vistelse! Det verkar inte vara det lättaste da det maste vara bade undersökningar och en det ena och än det andra. Oj, vad jag känner mig sista minuten med allt.....blir alldeles svettig när jag läser om allas goda planering här pa BT!!
Pa tal om svettig fick jag en Narcisso Rodgriguez nya parfym i present fran HK, skall testa den, är helt sald pa den gamla, kanske det kan bli min bröllopsparfym.
När jag ända talar om presenter har jag ocksa fatt ett kinesiskt oerhört stort guldsmycke. Gemma, känner Du till ett traditionellt guldsmycke kvinnor i Kina bär vid böllopet? Sadär lagom praligt med figurer och tre delar hmmmm.... Detta är en gava fran en av fästmannens kinesiska business-partners och jag gissar att det blir till att ha pa halsbandet en stund i alla fall!! Hjälp, nu far det inte bli fler olika halsband som skall bäras under bröllopet! Men det var ju otroligt gulligt och omtänksamt!!!