• zua

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Hej på er alla fina tjejer!

Dyker in lite snabbt. Här kommer ingen bebbe ;) Jag vet att det är vanligt att gå övertiden men shit va det är frustrerande, varje dag nu känns som en månad. Men som sagt snart är det dags. Är så NERVÖS!!

Hoppas att allt är bra med er!!

Stor kram

• zua

Hej tjejer! För precis en vecka sedan föddes vår prins, de var en tuff men magisk resa! Även om jag har hört de tidigare vågade jag inte tro att jag skulle känna desamma..Men förlossning var de absolut häftigaste jag varit med om! Även om den var oerhört smärtsam och långdragen. Han är så fin. Han sover hela nätterna igenom men jag måste väcka honom då han ska ammas, vi får väl se hur länge han är så här snäll. Just nu svävar vi på moln. Min underbara mamma har även tagit ledigt i 3 mån för att hjälpa oss.

Förlåt för detta ego inlägg! Hoppas att allt är bra med er. I veckan ska jag försöka läsa igenom era inlägg så att jag är lite mer uppdaterad med allt som har hänt i era liv. Vi har som sagt haft fullt hus med alla besök och de kommer nog fortsätta så i 2 veckor till.

Kram på er så länge
    Zua

• zua

Hej på er alla fina tjejer! Har som sagt bara hummat igenom tråden, och har säkert missat en massa. Men jag har iallfall förstått att Gemma är tillbaks i Sverige.Välkommen hem!! Hur känns det? Din dotter är helt bedårande.

Lapinette fortsätter att pimpla champagne och åker på underbara resor. Dig kan man lita på ;)

Izunia baby, lika härligt energisk som vanligt med lilla stora tjejen som bara blir sötare och sötare, såg bilderna på FB.

Mll M som snart ska gifta sig, jippiee!Är helt hundra på att ert brölllop kommer att vara helt fantastiskt. Och du kommer att vara helt smashing!

Förhoppning- Vad är det jag läser..?? Läskigt värre! Hoppas att allt är bra med dig trots omständigheterna.

Kul att Fru fräken och E11a skriver här. Välkomna!

Själv njuter jag av att vara mamma till en helt fantastisk liten pojke. Vi har varit nästan lika sociala som tidigare. Vår lilla son är så van vid ljud och att ha folk runt sig hela tiden att han blir lite kinkig när det är tyst. Jag/vi har tagit med honom på press/ modevisning, fest, middagar och luncher på stan. Allt går med lite planering. Visst vi kanske inte är kvar till fem på morgonen ;) Även om vi bara tittar förbi i några timmar är det bättre än ingenting. Jag måste understryka att vi får en massa hjälp. Och att han fortfarande sover väldigt mycket.Vi är väl medvetna om att det kan vända väldigt snabbt. Vi kanske inte känns så viktigt i sammanhanget men dock ändå skönt är att jag är tillbaks i samma form som tidigare ( fast med större bröst och jag har ju redan väldigt stora bröst ingen silikon här inte).Jag tror det tog lite över en vecka. Livet är sig ganska likt fast mycket, mycket bättre. Allt känns snudden till magiskt sen våran son kom in i vårat liv.

Stor kram till er alla.

• zua

Grattis på er bröllopsdag ggr 3, Lapinette och Fru F och Lapinette grattis på födelsedagen lite så här i efterskott. Vilken härlig födelsedag du fick.

Izunia och Gemma - Min man vill helst inte att jag lägger upp några bilder på sonen men han gick med på att jag fick lägga upp en bild på FB ( den ni såg)...Ska med tiden försöka övertyga honom, så att jag kan lägga upp lite fler bilder.

Izunia - Ja, visst är det ett fint namn ..Skönt att höra att vi har lika bra smak ;) Men det visste jag redan.

Fru Fräken- Tack snälla! Jag håller helt med dig. Det är ju som sagt lättare nu när han inte är så krävande. Vi får väl se vad jag säger om ett par månader ;)

Gemma - Det är inte så att vi springer på grejer varje dag. Mitt motto är att försöka ta de lugnt ena dagen och göra något den andra. Det är lite varannan dag roligt, varannan dag bara lilla familjen.

Men idag hade jag lång lunch med tjejerna och lillen låg så sött och sov i sin vagn och alla sköna power tjejer avbetade det ena samtalsämnet efter de andra. Vi försöker luncha 1 gång i veckan. Det som är så kul att luncha med dessa tjejer är att det är en blandning av mammor, singel tjejer och tjejer som är i ett förhållande. Jag kan bara inte med folk som bara hänger med mammor bara för att de har fått barn eller par som bara hänger med andra par bara för att.

Ikväll ska vi faktiskt bara ta det lugnt och äta en god middag. Vilket ska bli väldigt skönt!

Kram på er

• zua

Izunia - Vilken bra present! Det är klart att du ska lägga upp bilder på buketten, så vi får tycka till.

Som sagt tycker jag att både Izunia och Gemma är riktigt bra mammaförebilder! Men dessa mammor som alla pratar om som bara sitter hemma och häckar. Jag känner inga sådan mammor. De mammor som jag har i mitt liv är väldigt sociala i den utsträckning de går.

Förhoppningsis- Jag kom på en sak när jag läste ditt inägg, att ingen av mina vänner vet att jag har fortsatt att titta in på BT efter vårt bröllop( eller rättare sagt den här tråden). Har faktiskt ingen riktig förklaring till varför jag inte har berättat..? Men som när jag sprang på dig Förhoppning, så var de ingen som frågade hur jag kände dig...hade de frågat hade jag självklart berättat hur vi känner till varandra.

Idag gick vi upp tidigt och åt frukost i Gamla stan och tog en promenad med mannen till jobbet. Och nu väntar en hemma fixar dag och senare ikväll har vi familjen som kommer över på middag.

Hur ser era helger ut?

• zua

Gemma - Nu är det ju så att långt ifrån alla mina vänner som har barn. Och bara för att man inte har hamnat i en depression , är det inget som säger att det inte kan komma senare( hoppas inte). Jag och mina närmaste, både familj och vänner delar både tråkigheter och glädje och ibland bara tystnad. Och ibland orkar man bara inte ses. Men att vara social i min värld innefattar inte bara en massa glamour. Hur tråkigt vore det eller rättare sagt ointressant är det med folk som är glada hela tiden och som inte kan visa sig sårbara.

• zua

Gemma - Stort grattis!! Vet du hur långt gången du är? Det är klart att du kommer att fortsätta att vara fab..The one and only Gemma.

Kram

• zua

Gemma - Jag mådde väldigt illa under min graviditet tror att jag kräktest mer el mindre 7-9 ggr per dag i ca: 5 mån tid. Men som sagt man glömmer fort ;)

Vad trevligt att du och Fru fräken har funnit varandra! BT är den enda erfarenhet jag har från nätet.( FB räknas inte då det är människor jag känner på ett el annat sett.) Och det är väl dig och förhoppning jag har träffat i verkligheten och växlat några ord med. Men vi har eventuella planer på att ta oss ner till era trakter i sommar, då får vi ta och styra upp något..Du,Izunia och Fru fräken och jag??

• zua

Bra att du fått schakt på ditt illamående. Och hoppas att de går över snart.

• zua

Lapinette - Jag ska inte sticka under stol med att varje gång jag tittar in på BT, har jag alltid en gnutta hopp om att det ska stå att det har gått vägen för dig/er på barnfronten. Men på ett el annat sätt kommer du att bli mamma och en underbar sådan.

Izunia- Du är så vacker! Du klär verkligen i kornblått. Och buketten var väldigt fin också.

Gemma - Hur gullig är din dotter på en skala! Hon låter ju helt outstanding.

Gemma & Izunia - Jag ska försöka att ta mig ner. Det vore verkligen så härligt att få träffa er!! Och jag blir gärna matad med en massa bakelser!

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna