• Lapinette

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

förhoppning - trodde man betalade av CSN så länge man lever. Varför har du åkt på en stor klumpsumma? Sorry, har inga studielån förutom ett vanligt SEB för min tid på IHM.

• Lapinette

Zua .... hoppas det händer snart och lycka till!!!

• Lapinette

Äntligen är det vår! Gemma du återvänder verkligen under helt rätt period. Nu är det nästan ett helt år till mörker och kyla.

Vill vara pigg, pigg, pigg! Men istället har jag huvudvärk, snurrig i skallen och är trött. Jag skyller på tidsomställningen som gjort att jag legat klarvaken när jag gått och lagt mig och istället för att sova har haft upprörande konversationer med maken. Båda har gällt ekonomi och egna misstag på internet, den ena SEB-emission och den andra ett hotell som vi trodde vi bokat i LA för halva priset men något blev fel så nu står vi utan bokning och priset har gått upp igen. Surt sa räven om rönnbären.

Förutom detta triviala som sömn och att vara arg på sig själv för idiotiska små ekonomiska saker så fick jag igår veta att min chef har cancer. Det slog ned som en bomb i vårt lilla och halvt familjeägda företag. På kontoret var det bara jag och chefens mamma som grät förtvivlat. Det har inte blivit mycket jobb gjort de här dagarna.

• Lapinette

Izunia - så det bär av hemmåt? Förstår att det känns skönt men samtidigt lite ledsamt att lämna St Anton.

Gemma - Förstår att det måste kännas ledsamt att lämna Shanghai som de senaste åren varit ert hem. Hur länge har du nu varit i Kina? Det känns inte alls som så länge sen du åkte... attans vad åren går fort.

förhoppning - inte illa med hästpolo? Vart går man och ser sånt?

Mlle - får fråga dig om tips den dagen det är dags att utforska Berlin. Vet att makens brors fru är intresserad och vi brukar göra gemensamma week-ends med dem på hösten. Så kanske Berlin i höst?

Själva tar vi bilen och drar ned i Europa om en dryg vecka. Det blir Strasbourg, Luxembourg, Champagne och ett stopp i Amsterdam på vägen hem.

• Lapinette

Frufräken - har kanske missat det men varför flyttar ni? Är det nytt jobb söderöver eller har ni släkt där?

I Stockholm skiner solen och det är fredag. Jag har min nya bruna skinnjacka på mig idag . Japp, jag köpte en tillslut efter att ha gått och klämt och kännt sen i höstas. Dock blev det en annan, inte den jag klämt på. Nå väl, kort skinnjacka och en ny färgstark rosa sjal. Det är vår!

Efter att ha haft "nada" att göra på jobbet i en vecka så drösade det in arbeten igår. Skoj men lite stressigt då jag bara har 4 arbetsdagar kvar till semestern. Har ju dessutom blivit lite "slö" under denna lugna period så det tar lite tid att få upp ångan igen och dra på med den höga växeln.

• Lapinette

Gemma - förstår precis hur du känner även om vår lilla flytt bara innebar den korta distansen Cannes - Stockholm. Hade inte alls så mycket vänner där nere som du har i Kina och bodde ju bara halvtid men känslan av att suga ut allt det goda så mycket som möjligt och tanken på att det är sista gången känns så väl igen. För oss innebar de sista veckorna att springa på våra favoritrestauranger... och gå upp x antal kilon, innan vi begav oss hemåt. Jag stod apatisk sista dagen när flyttgubbarna kom och packade ned vårt hem och tårarna rann när jag satt mig i bilen. Usch, är så dålig på att dra upp rötterna och gå vidare.

Du är för gullig (gällande komplimangen)!

• Lapinette

Mlle M - känner igen mig i beskrivningen blek och trist. Fast vem är inte det efter en lång vinter? Ska kanske lägga med trött i beskrivningen. Som vanligt innan semester så stressar jag som en tok. Har haft det jättelugnt (för lugnt) i två veckor och så i torsdags kom allt jobb på en gång. Sliter nu som en galning så jag kan gå på semester på torsdag med gott samvete.

Jättefin och klassisk ring du har valt!

Izunia - trist med för små gardiner. Du får berätta vad det blev för ny variant. Vi har valt att inte ha några gardiner i vardagsrummet då våra fönster går från ena sidan till andra och vi vill verkligen gillar den delen av lägenheten. I alla andra rum har vi självfallet gardiner.

Gällande mattor så är vår vardagsrumsmatta (superhärlig att gå på) det senaste nytillskottet i vår lägenhet. Den går i ljusbeige, samma färg som soffan. Har faktiskt en matta i köket men mest för att dölja de fula märken maken gjorde när han drog fram kylen. Där ligger en svart Pappelina och döljer skråmorna. Sen har vi faktiskt en varsin blå matta i sovrummet. Skönt att sätta fötterna på när man vaknar ... ja och så en hallmatta förstås! Jösses, jag som inte är så förtjust i mattor.

Gemma - er nya lägenhet låter inte fy skam! Skönt att boendet har fixat sig så kan ni i lugn och ro ge er ut och leta hus. Hur många dagar har ni kvar i Shanghai?

• Lapinette

Izunia - vilken cykelhistoria med lyckligt slut!

Ska väl också erkänna att min vigselring är i liknande modell fast enbart stenar halva vägen. Valde den då den passade så bra ihop med den andra ringen som fick sitta på det fingret. Förlovningsringen har jag på höger hand. Har dock fortfarande momors otroligt breda vigselring + en diamant som vi köpte i Sydafrika som ska bli något vackert. Funderar på att sätta den på vigselfingret men ringen (mormors) är så himla bred.

Japp, ytterligare ett i-landsproblem. Känner annars igen mig i ditt shoppingproblem förhoppning. I förra veckan tog jag en sväng på stan och kom hem med en sjal! Fast jag fick en jättefin Boss-klänning av maken i påskpresent så lite vårshopping har det blivit... dock inte för mina pengar .

Nu bara två arbetsdagar kvar sen sätter vi oss i bilen och drar söderöver. Vinkar när vi passer dig Izunia (senast så var det på er bröllopsdag), på vår resa från Cannes.

• Lapinette

Är bara snabbt inne och önskar alla en Glad Påsk. Imorgon bär det av ned till Europa och vi är inte åter förrän om ca 10 dagar. Hoppas flytten gick smärtfritt och bra för er Gemma! KRAM

• Lapinette

Tittar in lite snabbt utmed vår tripp i Frankrike. Trodde vi skulle möta våren men mötte istället sommaren i Strasbourg, 25 grader varmt och folk som gick sommarklädda. Underbart och vilken härlig stad! Blev verkligen förtjust. Har varit där tidigare men oftast bara över dagen. Denna gång stannade vi 2 nätter och hann flanera en hel del. Supermysig!

Är nu hos svärmor i Lorraine och åker imorgon vidare till Champagne.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna