• Mlle M

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Förhoppningsis: Fy vad läskigt!!! Usch, jag lider med Dig; vad obehagligt, hoppas det är av övergaende karaktär.

Lapinette: Tack för informationen om flygplats, Portofino verkar fint jag kollade lite snabbt pa hotell igar, huh..vad dyrt, fanns nagot hotell som heter Splendid som tillhörde Orient Express märket, sag fantastiskt ut men det finns gränser.... Därutöver hittade jag mest mindre hotell i staden utan pool, hmmm.... Jag har mailat en italiensk vän som kommer fran den kusten fast längre söderut som bor i Monaco, kanske kan jag fa nagot tips om Portofino hotell, ( Har kikat här pa BT men hittade inte sa mycket) annars aterkommer jag till Dig Lapinette och hör mig för lite mer om Cinque Terre.

Eftersom fästmannen kom hem i morse hann jag snabbt presentera ideen om en safari a la E11a s fantastiska lodge. Hmmm....han var inte sa pigg pa ideen att betala dyra pengar för en lodge när han har en vän som faktiskt driver en safari lodge om än kanske inte fullt sa luxuös som erbjuder oss att bo gratis. Han har en poäng, vi far helt sonika planera in en resa och hälsa pa vännen. Ha, ha bröllopsresa till fästmannens gamla MBA kamrat som verkar vara av det mer grabbiga slaget i vildaste Afrika, det kan ju vara nagot

Nej, nu maste jag jobba lite ocksa men med 4 veckor kvar sa känner jag att det börjar bli svart att fokusera pa nagot annat. Kom just pa att jag gärna skulle vilja göra en tandblekning ocksa, har tyvärr inte nagon tandläkare ännu här sa jag bad min mamma försöka hitta en tandläkare i hemstaden som kunde göra en undersökning och blekning i samband med min nästa Sverige-vistelse! Det verkar inte vara det lättaste da det maste vara bade undersökningar och en det ena och än det andra. Oj, vad jag känner mig sista minuten med allt.....blir alldeles svettig när jag läser om allas goda planering här pa BT!!

Pa tal om svettig fick jag en Narcisso Rodgriguez nya parfym i present fran HK, skall testa den, är helt sald pa den gamla, kanske det kan bli min bröllopsparfym.

När jag ända talar om presenter har jag ocksa fatt ett kinesiskt oerhört stort guldsmycke. Gemma, känner Du till ett traditionellt guldsmycke kvinnor i Kina bär vid böllopet? Sadär lagom praligt med figurer och tre delar hmmmm.... Detta är en gava fran en av fästmannens kinesiska business-partners och jag gissar att det blir till att ha pa halsbandet en stund i alla fall!! Hjälp, nu far det inte bli fler olika halsband som skall bäras under bröllopet! Men det var ju otroligt gulligt och omtänksamt!!!

• Mlle M

Izunia: Jag VEEET, känns som lite julgransvarning redan. Väninnan som guligt nog vill köpa en tiara kommer fran Sydamerika och är av det mer impulsiva sydländska slaget och skulle nog faktiskt ta illa vid sig om jag pa mitt "svenska" planerande bride-to-be sätt vill ha en bild, när jag undrar lite far jag svaret; "It will be beautiful!!!"....Hon har inte heller lyckats boka sina biljetter till Stockholm ännu och varje gang jag pepekar detta säger hon "Don´t worry darling, we will be there in time" Hmm..betryggande eller hur? Men det är lite charmigt ocksa tycker jag och gavan kommer ju fran hjärtat och hon är en mycket god vän!!

• Mlle M

Hej pa Er alla,

har varit lite hektiskt den senaste tiden med alla brollopsbestyr men jag tittar in har en snabbis!!

Just hemkommen fran nagra underbara sol och semesterdagar i Spanien, jo, man far stressa in sadant eftersom jag ville ha lite farg till brollopet. Lanade goda vanners lagenhet och reste tillsammans med min mamma. Blev manga timmar vid poolkanten, lite shopping och underbara middagar pa vannernas fantastiska terass. Har faktiskt fortfarande enhel del utestaende vad galler sjalva brollopet men ar daremot ganska val-planerad kring brollopsresan vad galler tunikor och bikinis etc. Medelhavets klimat inspirerade mer till brollopsrese-outfits an aterstaende planering kring sjalva brollopet som sadant!!!

Puh, forra veckan blev vi antligen klara med det forbaskade aktenskapsforordet, hjalp, hur kunde det ta sa lang tid och bli sa dyrt?!

Jag har gjort tandblekning och forsokt motionera duktigt; fixat lite solbranna men haret ser verkligen risigt ut men det skall fixas nasta vecka hos min sota frisor vaninna i Danmark nar jag ar pa genomresa hemat till Sverige.

Idag skall jag forsoka hitta ett resmal for alla dessa nya tunikor och bikinis; vi funderar pa Frankrike eller Italien. gulp.... den 31 Maj!

Tart-damen ringde migigar och undrade om jag bestamt mig for fyllning i tartan eeeh....nej det maste jag tydligen gora idag sa det blir till att lasa om tartfyllningar och kanna smaklokarna vattnas i munnen. Tydligen kan battre planerande brollopspar som bor i narheten ocksa provsmaka och ta hem ett antal bitar, waow.... for mig blir det till att lasa och forsoka gissa mig till smakupplevelsen!!

Nu maste jag brollops-stressa vidare,

hade tankt att ha en sloja men har inte hittat nagon, var i Marbella pa en Pronovias-butik och hittade en superfin sloja a 350 euros och 2 manaders leveranstid, eh...kans lite dyrt och tva manaders leveranstid finns det ju inte tid for.

• Mlle M

Hej,

Forhoppningsis: Stackars Dig, verkar laskigt med dina "arbetsrelaterade" hot. Usch, tycker det ar starkt av Dig att forsoka leva som vanligt. Jag skulle nog bara vilja lasa in mig i en garderob och bli hel-nojig. Om det kan vara till nagon trost hade jag ocksa cellforrandringar vid en test for 7-8 ar sedan. Doktorn var jattenoga att de togs bort omedelbart och jag var minst sagt skakis eftersom hon verkade vilja gora en ny kontroll redan efter nagra manader. Men tack och lov har jag aldrig haft nagra nya sadana efterat men jag vill lova att jag hade super-angest kring detta.

Gemma: Vad gullig du ar som vill byta liv; ha,ha och jag vill garna byta med Dig ocksa verkar sa mysigt med en liten familj och att bo hemmai Svedala igen.

Idag har jag varit ute pa lang-promenad och forsokt att forbattra den spanska solbrannan lite. Skall precis satta mig ner och brollopsfixa: skicka bukettbilder till floristen, oj, vad skall jag egentligen ha? Hade tankt mig lite bleka rosor. Vi star infor luxusproblemet Cap Ferrat eller kusten vid Portofino ( Rapallo) hmm...har hittat tva bra hotelldeals for bada orterna.Har bestamt oss for att flyga hem fran Stockholm dagen efter brollopet och darefter ta bilen ner till Sydeuropa da vi inte riktigt fick ihop det med flygresor. Blev sa rorigt med enkel biljett fran Stockholm etc etc. Det tar oss ju faktiskt bara ca 8 timmar och det kan vara mysigt. Funderar pa att ta en avstickare till Piemonte igen eftersom det var en sadan hojdare forra aret!

Verkar som om det kanske loser sig med en lang brudsloja i alla fall eftersom jag fick ett superbra tips har pa BT om en svensk internetbutik.

E11: Nej, jag har inte riktigt bestamt mig kring smycke annu, men parlor skulle nog vara finast men tror faktiskt att fastet pa mitt parlhalsband ar lite trasigt och jag hinner knappast att fa det lagat...... Hur lange har Du bott i London? Jag bodde dar i sex ar och tja, det fortsatter att forbli min absoluta favvo-stad sa jag instammer helt med vad Gemma skrev, det ar nagot speciellt och man kan aldrig helt slappa det!

Nu maste jag skynda mig med min Rapallo vs Cap Ferrat research, min blivande ar ute pa en tur med sin mountainbike i det fina vadret EFTER var tre timmar langa promenad och jag lovade ha lite mer for och nackdelar klara. Bada har vi ju bott pa Rivieran och det kanns lite som att semestra pa mammas bakgard med Cap Ferrat samtidigt ar det ju alldeles underbart dar!!

• Mlle M

Nu har vi beslutat oss, - det blir Frankrike pa brollopsresan. Det kandes helt enkelt bast sa aven om valet var svart, tillslut lyckades jag hitta rum i Portofino men svindyrt sadant! Kanns ocksa som om jag garna aker till Portofino och bor dar en eller tva natter bara for att vara dar och se om det verkligen ar sa fantastiskt men att lagga ut en mindre formogehet direkt efter brollopet kanns en smula oklokt for att inte saga dumt!

Vi skall istallet vandra i gamla fotspar pa Rivieran och ooh...vad mysigt det kommer att bli. Kommer ju inte heller att bli nagra overraskningar eftersom vi bada ar ganska val bevandrade och redan borjat prata om vad vi skall bestalla pa favvo-restaurangerna. Typ " Jag skall ha tonfisken pa La Petite Maison" "vi skulle ta apero pa Zebra Square i Monaco ngn kvall" ....

Talade precis med en vaninna i Stockholm och undrade om hon tyckte vi var helt tossiga som aker pa brollopsresa i gamla trygga fotspar men hon sa "ah nej, sa romantiskt det var ju dar ni traffades och allt borjade!" Ja, och sa var det ju sa detta blir en liten defilieringsresa for att fira oss och vem kunde tro efter forsta kvallen och manga champagne glas senare under det stokiga Monaco Grand Prix att vi skulle bli tillsammans och an mindre atervanda pa brollopsresa.

• Mlle M

Forhoppningsis: Jag vill minnas att dom fros bort dom; hmmm....men jag ar inte helt hundra. Jag hade bara lokalbedovning och minns att det var en ganska enkel men dock inte sa angenam process. Jag blodde ganska mycket efterat och fick sitta kvar pa sjukhuset nagon timme tills dess att det slutade men darefter madde jag helt ok.

Izunia: Japp, det lutar at att det blir en lang sloja, hittade en jattefin fran danska market Lilly sa nu haller jag bara tummarna att butiken kan hinna fa hem den i tid till brollopet. Som back upp har min mamma lanat en av hennes vaninnors sloja som enligt telefonuppgift skall vara mkt vacker men kort. Hmm... vi far se, jag vill ju helt ha en lang.

E11: Jag langtar verkligen tillbaka till London efter dina beskrivningar, tror nog att vi handlat i samma butiker eftersom jag ocksa bodde i dina trakter. Har dock varit tillbaka tva tillfallen sedan jag flyttade och London har ju onekligen blivit billigare.......

Imorgon maste jag lamna in en order pa Champagne till var bat-transport. Nagon som har ett bra tips?? Ar lite sur eftersom baten tydligen bytt agare sa istallet for att kopa pa "rakning" fran batens bar meste vi nu specialbestalla vilket innebar att vi MASTE kopa allt som blir over. Ar det nagon som vet om man kan lamna tillbaka pa Systemet utan kvitto? Kvittot lar val batfirman behalla......
    Vi vill ha riktig champagne men har ingen storre lust att betala for nagon av prestige-markena eftersom det nog kommer ga at enhel del.... Har hittat nagra marken runt 230 kr flaskan och vet att jag smakade en sadan for ngra veckor sedan hos mina foraldrar men tar garna emot fler tips.

Ikvall tycks blivande mannen tagit time-out fran brollopsplaneringen med ursakten: " all that is left to do seems easier to do in Swedish" hmm....jo men annars forstar han svenska ganska val. Asch, strunt samma, han har varit valdigt engagerad fram till nu och vem skulle inte hellre ligga o slappa framfor tvn an luslasa systembolagets hemsida samt titta pa massa ros-sorter som alla har sa fantastiskt vackra namn men utan att ha en aaaning om vad som kan tankas bli snyggt.

Hjalp- Om tva veckor ar vi pa vag pa brollopsresa - som nygifta! Underbart!

• Mlle M

Tittar in lite snabbt da det ju ar brada dagar for min del.....

Grattis Gemma!!! Vad kul!!!

Det mesta ar under kontroll men har drabbats av en supersnuva och hosta, typiskt. Aterstar lite pyssel med bordplaceringen samt att kopa underklader men vill ju sa garna hinna njuta av Sverige och hanga pa cafe och traffa vaninnor ocksa..... Idag ar det lunch med foraldrarna pa agendan, - BADA vara foraldrapar, kanns lite pirrigt! Sedan maste jag shoppa underklader och present till min vaninna som skall sjunga i kyrkan. Har kopt en jattegulligt Tiffany-armband till min tarna men hmm....vet inte vad jag skall hitta till vaninnan tillika solisten i kyrkan.

Traffade make-up artisten / hartjejen igar och kanner mig helt lugn, - vad roligt det skall bli.

Nu maste jag springa.......

• Mlle M

hejsan,

kikar in med en snabb rapport- japp, nu ar jag gift och det var helt helt underbart. Pa brollopsresa o googlar efter en restaurtang ( darav datoriserandet!) Aterkommer med en Laaang utforlig rapport nasta vecka.

Izunia: Ha, ha vad kul att du fatt kika lite pa bilderna.... Andi var super, alla var sa imponerade och det blev bra fart pa festen!!!

• Mlle M

Oj vet inte riktigt var jag skall borja men det var en helt helt fantastisk dag och ja, inte bara en dag eftersom det kanns som om vi fortfarande firar lite brollop da det alltjamt dimper ner sma gratulationskort och presenter!

Som Ni vet sa spenderade jag dryga veckan innan brollopet i Stockholm och det var verkligen super-mysigt. Fixade naglar, var ute och at med vanner, ja, kandes som lite mini-semester aven om kvallarna blev langa och sena, - inte sa mycket av barhang som praktikaliteter sasom bordsplacering och annat.

Vi borjade helgen med en BBQ i ett fantastiskt forsommar-vader, restaurangen hade verkligen fixat manga olika tillbehor och dukat upp pa verandan dar vi nog var ca 50 personer som redan anlant och paborjat "firandet". En underlig unik kansla nar folk anlande att vi pa nagot satt visste att allt detta var for oss. Kvallen blev inte sa sen utan vi var nog i sang strax efter midnatt. ( Varre var det kvallen dessforinnan da nagra vanner som just anlant fran Frankrike at en sen middag pa Sturehof och vi skulle kika forbi for en efterratt....hmmm...nu blev det mer vin an efterratt men det var otroligt trevligt)

Pa lordagsmorgonen kl 7 kom min vaninna som rest in anda fran Dubai forbi och gjorde en spa-behandling ( ja, hon har ju ett spa dar och ar en fena pa att fa folk att se vackra ut) Hon lyckades kladda olja i mitt har som inte skulle fa tvattas sa jag fick gora en snabb hartvatt och bad taxichaufforen att satta A/C'n pa hogsta blas eftersom jag inte garna ville komma till frisoren med blott har! Frukost hann jag val inte direkt med men min mamma stack in en croissant och en skinkmacka i taxin nar jag akte sa ja, det fick bli sa!

Hos frisoren tillika make-up tjejen borjade det roliga..... min blivande make ringde namligen fortvivlat och sa att han glomt sina frack-byxor hemma! Helt otroligt. Han fick snallt vanta till kl 10 da den snalla hotellpersonalen satte honom i en taxi och skickade honom till herrbutiken Erik Skoglund. Nagon timme senare dok han upp hos oss ( mig och tarnan) iford sina nyinkopta byxor dessutom pa ett stralande humor da den gulliga personalen hade oppnat en flaska champagne at honom eftersom dom nog tyckte det var en smula komiskt med en brudgum utan byxor!!!

Vi begav oss sedan vidare till fotografen och det blev ocksa en smula komiskt eftersom taxi-chaufforen inte kunde vagen utan snirklade varv efter varv runt gamla stan, tillslut fick vi be honom pa skarpen att kora in i nagon grand eftersom vi var ganska sena till var fotografering. Han forstod inte speciellt mycket men jag tror att nar jag iford brudklanning bad att fa ga istallet sa fattade han galoppen och stannade sin taxi!!

Vi sprang till fotografen som direkt tog oss med pa en fantastisk odyssee av platser i gamla stan; vi var pa hustak, vi klattrade i trappor och min blivande man akte ledstang!!!

Vigeln i kyrkan kanns som ett anda stort tocken, och hjalp vad det gick fort...och plotsligt var det over!!!

Vi vandrade med var inhyrda spelman i taten genom gamla stan till Riddarholmskajen och den vantande baten, sa otroligt vackert det var. Pa baten vantade Champagne och wraps och resan var helt underbar. I foren satt spelmannen och sjong svenska visor medan vi gled fram genom ett fantastiskt forsommarvackert Stockholm.

Val framme vid vart mal sa stod personalen pa bryggan och tog emot och vi hade lite snabb fotografering innan det blev dags for fordrink och efterfoljande middag.

Maten var helt underbar & vinerna likasa och alla tal....jattefina!!!

Kvallen blev sen och min man dansade sonder vasten pa sin frack och gjorde nagon slags stage diving sa att han pastar sig fortfarande ha ont i ett kna. Tyvarr var vi val en mindre skala dansanta da manga drog sig tillbaka lite tidigare men jag gissar det ar sadant man far rakna med, men iofs sa tror jag inte nagon gick fore kl 01, vilket kan val vara ok.

Anyway, det var en helt underbar kvall och vi dansade och dansade.

Izunia: Alla blev hel-fralsta over Andis talang och spelande!!! Vilken bra ide att hyra in honom!!

Innan laggdags vilket var vid 3.30 sa kande vi lite MASTE och tog ett bad i den till vart rum tillhorande utomhus jacuzzin. Sa otroligt mysigt att bara sitta dar nar allt blev lugn och stilla och se solen borja ga upp.

Sondagen var ett helt kapitel for sig, ganska slitna men pa stralande humor oppnade vi paket for brinnande livet och sa farval till alla gaster innan vi sjalva begav oss till Arlanda. Val framme kunde konstateras att min man glomt att kopa flygbiljett hem.... hmm.... inte sa manga alternativ an att handla den svin-dyra enkla biljetten med Lufthansa eftersom vi skulle resa vidare pa brollopsresan samma kvall. Jag hade ju en biljett med det hjalpte ju foga....inte sa kul att resa pa brollopsresa sjalv direkt!!

Ja, jag skulle kunna skriva hur langt som helst men ja, det var verkligen helt underbart! Visst min klanning satt inte alls sa bra eftersom min tarna inte alls snorde korsettlivet pa samma satt som min mamma gjort vid alla provningar sa jag har en ganska osedlig urringning men asch, det ar inte sa mycket att gora at sahar i efterhand. Dagen var ju den absolut mest fantastiska dagen i livet och det andar sig ju inte pga lite klad-fel ( Dessutom finns ju photoshop sahar om man vill andra pa lite fakta i efterhand....)

Brollopsresan var ocksa helt fantastisk men det skriver jag om en annan dag!!

• Mlle M

Izunia: Tiaran var modell "middle-east - low key" dvs otroligt vacker och uppenbarligen klassificerad "enkel" enligt hennes juvelerarkompis i Dubai men eeeh...jo, den var fin och jag hade den pa mig men jag hade nog inte valt den sjalv!

Jo, min sko fastnade faktiskt i fallen pa klanningen under slutet av valsen och bokstavligen satt fast dar inne sa jag fick kliva ur skon, det gjorde fxxx-ont men det loste sig fort med radiga vaninnor som sag till att jag drack "medicin" i form av snaps!

• Mlle M

Lapinette: Fru kanns fortfarande jattekonstigt att vara!! Av tillfallighet motte vi en fd skolkamrat till min man i en butik i Monaco under var brollopsresa och han introducerade mig som sin fru...oj, vad jag blev forbryllad och kunde knappt komma pa mitt eget fornamn!!!

• Mlle M

Lapinette: Vi bodde pa Cap Ferrat, Royal Riviera www.royal-riviera.com/en/ - ett fantastiskt hotell. Vi var dar i knappa veckan....alldeles for kort! Jag langtar redan tillbaka och jag bodde ju ocksa i grannskapet i ett par ar och inget kan mata sig med ljuset, maten och enkelheten pa nagot satt..... Sedan kan det ju tillaggas att jag for allt i varlden inte saknar fransk byrakrati eller sura otrevliga "ingenting-ar-mojligt" attityder ( men sadana finns ju lite varstans). Men som brollopsresemal nar man sitter vid poolkanten o ater hummer och sorplar rose kan man glomma alla duster man haft med franska telefonbolag eller sura expediter som vagrar lata en betala pa Lafayette for att det ar 30 sekunder efter stangningstid!! Jag langtar tillbaka "en masse" nu efter var resa!!!

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna