Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
Ett stort grattis till Zua!!!
Ett stort grattis till Zua!!!
Hello ladies,
Nu är jag åter till ett vårlikt men attans så kallt Stockholm. Vinkade till dig Gemma i lördags natt då vi passerade Limhamn och till dig Izunia i söndags morse när vi passerade Lund.
Har haft en superhärlig semester i ett varmt, soligt och härligt Europa. Stora överraskningen var värmen och den vackra staden Strasbourg. Drickupplevelserna och det otroligt fina hotellet i Champagne och sedan lite uteliv och shopping (inte för mig dock) i Amsterdam. En härlig mix!
Igår när vi kom hem var det bara att fylla vinkylarna och lägga champagnen (de går inte in i vinkylen) i klädkammaren. Hade 40 flaskor med oss hem varav hälften var vin och hälften champagne.
Ska försöka läsa ikapp och säger hej till E11a som har hittat in här!
Mlle M - ingen dålig gåva du fick. Du har ingen bild/länk där du kan visa oss?
Gemma - låter som ni har installerat er bra i Limhamn. Du får berätta hur villan såg ut, om det var något för er. Tittar ju själv på hus alt. större lägenhet konstant. Maken blir tokig för vi bor ju så bra just nu och har egentliga inga planer på att flytta ... men jag kan inte låta bli.
Izunia - hur har det gått med ditt jobb?
FruFräken - har du också hittat jobb i Malmö eller har du ett så pass flexibelt arbete att det inte spelar någon roll vart du befinner dig?
Insåg att den största fördelen med att bo i Skåne är att man slipper dessa tråkiga 5 timmar på E4an upp till Stockholm när man har varit ute i Europa med bil.
Gemma - instämmer med Mlle M, oavsett om du beskriver en för dig vanlig frukost hemma eller lyxmiddag i Shanghai så låter det som glamour för mig. Det är det där "lilla extra" som man lägger till i vardagslivet som gör det extra glamoröst. Du är verkligen en stjärna på att strö glamour över tillvaron. Sen säger jag bara Pomerol mmmmm.... absolut ett av mina favoritviner.
Mlle M - jag kan inte se ditt halsband. Vart har du lagt bilden?
Gällande bröllopsresa så tror jag att vilket ställe man än åker till så kommer det att kännas magiskt. Några dagars vila på ett vackert ställe där ni inte behöver göra allt för många knop. Vi var helt döda efter vårt bröllop. De första dagarna sov vi, kröp ut till poolen och tog promenader i staden på kvällarna. I slutet mot veckan började vi vakna upp ur vår koma och gjorde lite utflykter. Vi var i Sorrento/Amalfi.
Portofino är jättevackert! Gillar annars, utmed samma kust, Cinque Terre. Det är 5 byar som ligger på branta klippor ut mot havet och som har promenadstråk emellan sig .. man kan alltså vandra från by till by och ta tåget tillbaka. Inte lika lyxigt men oerhört romantiskt.
förhoppning - låter oerhört läskigt med hotbilden. Kan inte tänka mig hur det skulle kännas att behöva vara orolig hela tiden.
Här har du en till som inte vill ställa sig på vågen efter vår resa nere i Frankrike. Har inte gått ned till min idealvikt sen min utomkveds/nyårstripp så jag får nog ta i med hårdhandskarna om jag vill komma i bikiniform. Det är bara ett par kilo vi pratar om men jag känner mig "obekväm" med dem och speciellt då jag legat på idealvikt under hela hösten utan några helst problem.
Mlle M - närmast flygplats är Genova om ni ska till Portofino. Det tar ca 45 minuter beroende på trafik) att köra dit.
Vi gjorde som så många andra här. Tog en kortare semester (en vecka till Sorrento) efter bröllopet och sparade långresan till senare.
Mlle M - det är svindyrt i Portofino men väldigt vackert. Har bara varit där (2 ggr) över dagen och jag minns att enbart parkera bilen där var ett rån.
Gemma - som vanligt underbar morgonläsning när man kommer till jobbet. Skönt att bärgningsmannen kunde fixa bilen åt dig.
Kryssning har inte heller känts som min melodi men har ändrat lite uppfattning efter min mamma samt väninna med 3 barn varit ute på dessa äventyr ett flertal gånger. Man kommer till nya städer och får se nya saker vilket är något jag och maken gillar när vi är ute och reser. Har sällan semester där vi är på samma plats hela tiden utan det blir oftast bilsemestrar för vår del. Då hinner vi inte tröttna. Vi är faktiskt överens gällande stilen på semester men det är för det mesta jag som planerar den .
Är just nu lite orolig för vår Kaliforniensemester i sommar. Vi får se åt vilket håll det barkar med svininfluensan men Kalifornien ligger klart i farozonen.
Gemma - det låter som ni har det bra och det glädjer mig!
E11a - jag följer virusets framfart noggrannt och som du redan vet är det även hos försiktighetsåtgärder vidtagna gällande vår planerade Kalifornienresa i juli. De andra tjejerna, på restråden som ska till USA, verkar betydligt lugnare än mig men jag vill verkligen inte åka dit om man måste gå omkring och vara orolig och inte bör vistas i stora folkmängder. Då missar man halva poängen med resan till USA och kan lika gärna åka till nord Norge och vandra i bergen. Men som sagt, vi får se de närmaste veckorna hur illa det verkar.
Gemma - varför ska ni bo i hus? Det verkar som om du trivs bättre i lägenhet.
Ikväll är det Valborg. En högtid som jag helst firar ute på landet med vårsånger på kyrktrappen och fyrverkerier och majbrasa framför slottet. För 7 år sedan ringde min make mig för första gången och bjöd ut mig. Jag tyckte han var tossig som ville gå ut och äta på Valborg och sa att jag skulle ringa tillbaka när jag var i stan. Självfallet trodde han att det enbart var en ursäkt för att slippa träffa honom MEN jag ringde! Jäkligt nervös och efter att ha pratat med min väninna som stöttade. Jag är glad att jag ringde .
I år ska vi frångå traditionen (med körsång och brasa på landet) och fira Valborg hemma hos min bror som bjudit över oss. Ska bli trevligt! Vad ska ni göra ikväll?