• Izunia

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

Dagen började segt och jag var tvungen att börja städa. Lättare sagt än gjort, då de flesta saker inte bara kan packas ihop utan ska användas innan vi åker hem. Vi bestämde oss idag att vi ska åka hem imorgon trots allt. Vi gör en längre hemresa men vi kommer att vara hemma tidigare än planerat ändå. Det blir en liten road trip och jag tror absolut att det blir bekvämare för miss J.
    Mina händer är supertorra då jag har skrubbat hela köket inklusive en spis som min man försummat efter matlagning...Tog precis upp tvätten och hängde på tork och har imorgon en maskin sängkläder att tvätta. När alla våra saker är ihoppackade så ska det bara dammsugas och våttorkas. Sen bor vi inte här längre. Jätteskönt att komma hem, men gud så sorgligt att åka härifrån.

Redan dag ett hemma är fullspäckad med aktiviteter. Fika, shopping, 1000 ärenden.. jag är redan trött. Nya bromsklossar, hämta upp en hoppstol som jag köpt och framför allt ny bilbarnstol. Miss J är så stor nu att jag knappt kan spänna fast henne i babyskyddet med overallen på.
    Vi har så många barnsaker som miss J inte längre använder. Jag vill inte sälja dem än då jag inte vet om det blir fler barn för oss. Mannen vill sälja allt vi inte använder då han är supernöjd men den lilla prinsessa vi har! =) Det är jag också. Men vem vet. Fast då påpekade mannen ganska smart (vilket jag aldrig annars skulle säga om hans idéer) att vi kan köpa nytt! Och visst vill man ha nytt om man får en ny bebis!!
    Så det blir nog att vi säljer babyskyddet och gymmet och allt annat vi har.

Ikväll kom mannens vän på besök och vi gick till favoritrestaurangen och åt. Det blev en klassisk medium-rare serloin stek och ett glas cabernet shiraz för mig. Samma som alltid med andra ord. Servitörerna kom givetvis springande för att hälsa på miss J då hon är jättepopis där. Vi är ju lite småstamisar. När vi skulle gå kom den unge servitören för att säga adjö till sin favorittjej! =) Det blir man ju så glad av. Jag har märkt framförallt under tiden här i Österrike, så glad man blir när alla ens vänner älskar ens dotter. Inte bara ler åt henne då och då, utan verkligen vill plocka upp henne, leka, prata och skratta. Själv har jag ju aldrig varit en barnmänniska och har väl aldrig riktigt lagt tillräckligt med tid på mina vänners barn. Man har ju fått en helt annan uppfattning nu när man själv har fått barn. Men jag tror aldrig man blir mot andra barn som sitt eget. Vissa människor älskar alla barn. Jag gör det inte. Men jag älskar snälla barn!

Nä nu får jag koncentrera mig på programmet om amerikas uppfinnare... får se vad nån idiot har hittat på!

• Izunia

oj oj vad ni skrivit.. här är jag helt hjärndöd idag då vi kom hem vid 2 i natt.. och full rulle hela dan idag. Jag sover nästan nu...
    Får läsa mer ordentligt imorgon.

home sweet home... Lapinete det är skönt att vara hemma nu!

Mlle M Det är inte bra att boka ett så stort band med så få musiker när de själva inte rekommenderar det!! Det betyder att de inte alls är bra soloartister!
    Vilken typ av band är ni ute efter? Vilken sorts musik?

ojoh nu måste jag socva...sova..

• Izunia

Vilket vackert vårväder det har varit! Iaf i lördags! Fredagen hade min mor födelsedag och det var familjemiddag med underhållning av 3 barn. 2 är min kusins, båda pojkar. En på 3 år och en på 5 månader. Miss J var ju lagom underhållen hela kvällen och somnade i sin resesäng direkt när jag la ner henne, som hon oftast brukar. Eftersom hon sov så gott ville jag ju inte rycka upp henne, så hon fick helt enkelt sova över hos mormor!

I lördags var det barnkalas och sedan hade jag festplaner med min barndomskompis och miss J skulle sova hos mormor igen då mannen jobbade. Det var ju heller inga problem och mormor bara bedjade att miss J skulle sova hos henne varje helg!! Så det är bara att planera fler utgångar för mig! Tur att jag har en otroligt otroligt snäll flicka som bara älskar människor! LIvet blir så mkt lättare.

dag skulle jag hänga upp mina vanliga gardiner då julgradinerna (mörkröda med medaljonger- inga tomtar!!) har hängt sen vi åkte till österrike. Jag hade tvättat dem när jag tog ner de i december men skulle bara stryka dem innan jag hängde upp dem nu...De hade ju krympt!!! Imorgon bär det av på stan för att hitta nya gardiner.

Zua måste ju ha fått barn nu...

• Izunia

Gemma: Precis som du!
    Jag har alltid innan jag skaffade barn sagt att man inte ska ruta in sitt liv helt efter barnet (mer än man måste så klart!!), och det har väl fungerat ganska bra. Vi reser mkt, fikar hela tiden och tar med henne till folk och fester etc. Hon har fasta rutiner med mat och sömn, men det fungerar ändå bra att hon följer vårt livsmönster.
    Tur för oss då att hon är snäll!

Detta var första heeela natten som miss J sovit borta. Mormor var ju barnvakt i december när vi var på 30 års fest, men jag gick ju hem och sov hos mamma då vid 04-05 tiden.

Gardiner gillar jag. Enkla. Mattor har vi bara en i vardagsrummet. Just det! En i Miss J´s rum också! Vad heter hon.. Karin..eh nån barndesigner. Tror mattan heter Tiny. söt.

• Izunia

Gemma Mannerståhl heter hon! Vi har den som är grön med en polis på.

Kom på att vi också har sovrumsmattor (jätteskönt på morgonen. hatar kalla golv då..) och såklart en dörrmatta! Det blev ju också många mattor. I vardagsrummet har vi en beige ryamatta. Supermysigt!

Köpte nya gardiner! De gamla var bruna paneler i linne... De nya är limegröna paneler med rutiga "hål". Känns somrigt just nu. Får hitta andra till senare.

Vi har paneler i svart och beige på ena sidan i vardagsrummet och enbart träpersienner på andra siden. Inget alls i stora hallsfönstret och träpersienner i mannens och miss J´s rum. Tjocka grå mörkläggningsgardiner i sovrummet som även håller värme och ljud borta, och limegröna sidengardiner på ena sidan av fönstret i vårt bruna gästrum.

Mlle M - inga problem!! Det kommer att bli så jättebra! Ring mig när du vill i veckan.
    Din ring är jättefin! Jag älskar sna ringar. Har själv en engelbertmodell som ser likadan ut fast i gult guld och bara stenar halva. Måste dock vrida den tillsammans med min enstensring.. men de glider inte så fasligt.

måste berätta en rolig sak som hände idag!
    Efter en tur på stan idag mötte jag upp mamma och vi gick runt och handlade lite. På vägen hem gick vi förbi mammas jobb för att hon skulle hämta upp sin cykel som hon inte ville dra med upp i stan - den var borta!! Mamma blev naturligtvis jätteledsen då hon hade parkerat cykeln hela veckan med ett dåligt lås. Låset var sönder, men man kunde stänga den så den såg låst ut. Någon hade väl gått och känt på alla lås och den lyckades han ju öppna!

Jag försökte trösta mamma med att jag skulle nog hitta en fin cykel till henne på blocket. 2 minuter senare när vi går ner för gatan, ser jag en cykel som nog fan ser likadan ut som mammas. Mannen cyklade tillsammans med en kvinna och vi börjar ropa att han ska stanna cykeln! Mannen vänder sig om och ser riktigt förvånad ut och vi springer efter. Folk på gatan stannar upp och tittar och mamma ropar att det är hennes cykel och drar tag i pakethållaren så att mannen hoppar av cykeln. Han påstår att det är hans och kvinnan han är med skriker att vi försöker ta hans cykel. Paret är båda ganska påverkade och mannen verkade väldigt flummig.

Vi synar cykeln och det är vår. Jag ringer polisen och kvinnan hotar att hon också ska ringa polisen. Det roliga är att mannen säger ju att cykeln var låst! haha.. jasså??!
    Till slut säger mamma att antinger försvinner han eller så kommer polisen och tar honom! Han blev ju rädd och började gå iväg och kvinnan också.

Vilka odds att vi ser cykeln bokstavligen 2 minuter senare på samma gata! hahah! Helt otroligt. Folket runt om tyckte också det var väldigt komiskt. Mamma blev ju väldans glad och lovar att nu ta bättre hand om sin cykel och ska smörja kedjan och köpa nytt lås imorgon!

• Izunia

Lapinette jag vinkar imorgon då! Trevlig resa!

Glad påsk allesamman!

• Izunia

Oj vad tråkigt med din vännina!! Vet de vad som är fel?? Hoppas verkligen inte att barnet kommer nu. Den får ha det lite mysigt i mammas mage lite till.. hon borde vbara i v. 28 nu och det klarar ju oftast bebisen att födas i, men det är ju kritiskt i början och utveckligen kommer att ta längre tid. Men bara barnet är friskt..

Vi ska också fixa balkongen. Sovrummet har blivit lagt på is tills jag får ett (nytt) jobb, men balkongen SKA vi fixa. Det blir vita "skinn"soffor och rullgardiner.

Jag är helt slut...har varit ute och igång hela dagen. Igår också. Borde väl lägga mig och titta på film nu..

Hoppas ni haft en trevlig påsk!

• Izunia

GRATTIS ZUA!! Vad underbart! Kände på mig att det var en liten pojke! Njut nu av denna tiden för de växer så fort!!! Klyschigt men sant! Vad gulligt av din mamma att ställa upp så. Det är guld värt. Min mamma bor jättenära och det är så praktiskt. Grattis igen och berätta mer när du har tid!

Förhoppningsis ja den är inglasad!

• Izunia

Välkommen till sverige Gemma! Vi smilar åt dig här på tråden iaf!

• Izunia

Mlle M vilket dilemma! Men vilken present!!! Är det liksom klassiskt snyggt eller alldeles för pråligt halsbandet? Vilken typ av klänning skulle du nu ha? Och vilka andra smycken och slöja?

Gemma och Fräken då får vi väl ta en mamma/monsters-fika i Malmö nån dag när ni kommit i ordning.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna