• Tx2

    Hur blev du hippad???

    Hade en toppendag i lördags! Så här kommer mitt långa inlägg.

    Började med att jag blev väckt av min blivande med bubbel o en instruktion med vad jag skulle göra på en halvtimme innan min transport kom. Fick en "fin" klänning, blinkande tiara o rosa boa att ta på. Min transport visade sig vara en limo, fick sällskap med några av tjejerna som bor i närheten av mig.
    Åkte till Göteborg där jag fick en orienteringskarta (min blivande är orienterare). Skulle ta mig till olika platser o hämta olika saker (samt träffa dem olika tjejerna). Sakerna gav hintar om vad som skulle ske under dagen (rosa basker, vit läkarrock, kvast/borste, murgrönakrans, scrubb o tvål, glittriga ljus o samarin). Dessvärre missade jag den sista kontrollen så dem fick ringa in dem sista tjejerna när jag hade tagit mig till målet.
    Målet var hemma hos en kompis där det serverades smarrig frukost. Efter frukosten traskade vi iväg till dekorationsmålning av porslin där jag skulle ha basker o rocken. Tjejerna fick måla koppar o fat som jag/vi får på bröllopet och jag fick måla en hjärtformad ask. Det var kul att se alla plocka fram sin kreativa ådra... Vet inte alls hur resultatet blir, vissa gick loss ordentligt med färgerna.
    Sedan blev det lunch på en kompis kontor. Mycket gott och jag fick träffa min lilla tvååriga brudnäbb (som jag trodde att jag skulle få leka med på lördagen). Hon gillade badgen jag hade på min blivande (alla tjejer hade en bild av mig istället på deras). Snacka om att hon gillar min blivande. Hon klämde ur sig ett "min bebias", hennes namn på honom när hon fick syn på hans bild. Får hoppas att det inte skapar något problem när jag gifter mig med honom...
    Efter det var det dax att utnyttja min kvast och då var jag iförd en stor uppblåsbar sumo-dräkt! Var curling på schemat, var grymt kul. Lite trixit när jag inte ens såg mina fötter
    Efter det var det dax för relax och romerskt bad med tvagning därav murgrönakransen (som inte riktigt gillade bastu-värmen) och bad-kittet. Var väldigt skönt, även det 8 gradiga vattnet.
    Sedan så åkte vi tillbaka till kompisen där vi hade ätit frukost och då var det middagsdax. Fick indiskt (vilket glitterljuskopparna och samarin) som jag tycker väldigt mycket om. Under kvällen fick jag ha på mig en ännu "vackrare" klänning än den jag haft under dagen.
    Under hela dagen hade jag fått gissa på minnessaker, lyckades komma på dem flesta. Fick lite quiz oxå. Och självklart inte helt torrt för min del. Avslutades med övernattning med några av mina bästabästa.
    Med andra ord en himla kul dag!
    Var så otroligt glad att så många ville vara med och att dem träffats och hade planerat den här dagen för mig. Ibland är livet bra!

Svar på tråden Hur blev du hippad???