Inlägg från: Blivande mrs walker |Visa alla inlägg
  • Blivande mrs walker

1 månad kvar och nedräkning

Vi gifter oss helgen efter påskafton, så jag tänker att vi också kan vara med här.
    Nu börjar det kännas krisigt, massa småshit som man borde fixa (löpare, gästbok, festprogram, bordsplacering osv)
    Känns fortfarande inte verkligt att jag kommer att vara gift elfter bröllopet. Helgalet faktiskt.

• Blivande mrs walker

Vi skulle ha bröllopsmöte med föräldrar och de syskon som bor nära nu imorgon, men då visade det sig att våra mammor skulle träffas och göra något hemligt, så nu får vi kanske skjuta på det...
    Festhäftet ska vi nog, åtminstone delvis, överlämna åt syskon.
    Vika servetter har vi inte kommit i närheten av, vi har fortfarande inte köpt alla dukar, servetter mm
    Igår pratade jag med vigselförättaren och bokade möte två veckor innan vigseln för att bestämma ceremonin, och det känns i alla fall bra.
    Men det är så mycket jag hade tänkt göra själv när jag var en glad ung student, men så fick jag jobb och nu sitter jag här på kontoret och hinner ingenting.

• Blivande mrs walker

Pidis: Åh avd roligt, det är kalrt vi hade sagt ja till det!

Sååå lurade: Oj shit, du var då effektiv... Fixat tackkorten, wow!
    Jag har inte haft möhippa ännu, men vet att det kommer bli av eftersom jag skickat lista på alla tjejer till min tärna (hon har aldrig varit på bröllop eller möhippa förut, och behövde litet hjälp). Min fästmans svensexa blir den tjugoåttonde, jag är med på maillistan så jag har koll (maillistan heter förresten erik_must_die, lovar gott..)

• Blivande mrs walker

Det vi borde göra närmaste veckan är:
    Fixa tårtgubbe
    Åka till Ikea och köpa dukar, skålar etc
    Min fästman ska fålla dukarna
    Jag ska påminna mamma om att sy litet på klänningen, så jag kanske kan åka till henne och prova
    Jag ska fråga den vi har tänkt ska spela ingångsmusik om hon vill det
    Vi ska försöka få ihop någon tid då våra mammor kan titta på lokalen
    Bestämma oss för någon förrätt
    Bestämma något datum då vi kan åka och köpa alkohol
    Och säkert massor till

• Blivande mrs walker

Jo just det, dessutom:
    Skriva beskrivningar av gästerna till festprogrammet
    Fråga de som inte svarat ännu om de kommer

• Blivande mrs walker

Såå lurade: Kanske du ändå ska ringa och höra med din kompis om hon kommer? Hon kanske bara har glömt datumet. Hos oss svarade nog en tredjedel efter sista OSA, men många av dem svarade ja ändå.

• Blivande mrs walker

vi har pratat med vigselförrätaren i telefon och bestämt träff två veckor innan bröllopet, det är tydligen så hon brukar göra.
    Vi ska ha en yttepytteceremoni så vi behöver egentligen inte gå igenom så mycket, så det känns inte så farligt med det.
    Ni kan ju titta på ceremonialternativen på internet och göra klart allt ni kan så länge.

• Blivande mrs walker

Min blivande svärfar ska också spela dragspel till valsen.

Man kan väl ha två gästböcker, men det är väl svårt nog för gästerna att komma på vad de ska skriva i en... Det blir kanske mycket upprepningar, eller att båda böckerna blir halvtomma

• Blivande mrs walker

040409: Vi har gett honom fria händer med det. Han väljer nog inget dumt.

Pidis: jag har ingen kol på vad som funkar emd säckpipa, så jag akn nog inte komma med några förslag... Men vad roligt att ni ska ha det.

• Blivande mrs walker

Sååå lurade: Jo, det är svårt det där med osäkra gäster. Jag tänker att det är bättre att ha med dem än ta bort dem, så de inte dyker upp och känner sig bortglömda. Vi ska ha separata bord, så det känns inte lika mycket som ett "glapp" om någon vid bordsänden saknas som om man har långbord.

Och idag ska vi visa våra mammor festlokalen (min pappa bor i Norrland och min fästmans har inte tid, så det blev bara mammorna) och provduka (så jag sitter med en stor kasse med tyg och lakan under skrivbordet här på jobbet), och sedan ska jag åka till mamma och prova klänningen som hon sytt om!

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning