• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • lipaj

Inget går min väg!!! Mamma fick ej ta semester på mitt bröllop så nu måste vi hitta nytt datum, kyrka. Båten vi tänkte hyra har semester i juli..... Men jag har ju hittat en underbar man!!! Lyllos dig som bara har 1 mån kvar!! ha en underbar dag!!

• bongen80

undrar hur lagligt det är att neka någon semester när ens dotter ska gifta sig, låter inte riktigt i mina öron....

är det bara vid eget bröllop de inte kan neka eller gäller det närstående också? vet att begravning (av närstående) o 50-årskalas (eget kalas givetivis) är typiska grejer då man har rätt att vara ledig.

• bongen80

oj där blev det fel, hann ju inte skriva nånting...

vad kul att bara ha en månad kvar!! vi har nästan 4 mån kvar o det känns som en hel evighet ibland

• Blivande mrs walker

Vi gifter oss helgen efter påskafton, så jag tänker att vi också kan vara med här.
    Nu börjar det kännas krisigt, massa småshit som man borde fixa (löpare, gästbok, festprogram, bordsplacering osv)
    Känns fortfarande inte verkligt att jag kommer att vara gift elfter bröllopet. Helgalet faktiskt.

• Pidis

lipaj skrev 2009-03-12 08:23:07 följande:
    Inget går min väg!!! Mamma fick ej ta semester på mitt bröllop så nu måste vi hitta nytt datum, kyrka. Båten vi tänkte hyra har semester i juli..... Men jag har ju hittat en underbar man!!! Lyllos dig som bara har 1 mån kvar!! ha en underbar dag!!

Vad konstigt.
    INte roligt med en sån arbetsgivare.
    Min var lite sur att jag ville ha 2 veckor i samband med påsken men han fick bita ihop.
    Har ni några andra datum som kan funka då??

Lycka till

• Pidis

Blivande mrs walker skrev 2009-03-12 09:31:20 följande:
    Vi gifter oss helgen efter påskafton, så jag tänker att vi också kan vara med här.Nu börjar det kännas krisigt, massa småshit som man borde fixa (löpare, gästbok, festprogram, bordsplacering osv)Känns fortfarande inte verkligt att jag kommer att vara gift elfter bröllopet. Helgalet faktiskt.

Vad kul.
    Jag har precis kopierat upp alla festhäftena. Nu är det bara själva vikandet, häftandet och dekorerandet kvar på dem.
    Sen så sitter jag med gäst presentationen nu.
    Inte lätt att veta vad man ska skriva om alla.
    Vi hade bröllops möte med värdparet i helgen som var och då fick vi vikt alla servetterna samt fyllt alla rispåsarna.

HUr långt har ni kommit med allt??

• Blivande mrs walker

Vi skulle ha bröllopsmöte med föräldrar och de syskon som bor nära nu imorgon, men då visade det sig att våra mammor skulle träffas och göra något hemligt, så nu får vi kanske skjuta på det...
    Festhäftet ska vi nog, åtminstone delvis, överlämna åt syskon.
    Vika servetter har vi inte kommit i närheten av, vi har fortfarande inte köpt alla dukar, servetter mm
    Igår pratade jag med vigselförättaren och bokade möte två veckor innan vigseln för att bestämma ceremonin, och det känns i alla fall bra.
    Men det är så mycket jag hade tänkt göra själv när jag var en glad ung student, men så fick jag jobb och nu sitter jag här på kontoret och hinner ingenting.

• Sååå lurade

Vi gifter oss också den 18april och jag börjar bli riktig nervös faktiskt, men mycket är förberett, det som tar mest tid är att göra klart festhäftet och skriva om alla. Vi har ju OSA den 20 mars också så vi vet ju inte riktigt om alla kommer än...
    Däremot ar alla utsidor klara till festhäftet, vigselprogrammet, och faktiskt också tackkorten med addreserade kuvert... ja jag vet är lite galen...
    Våra servetter är också färdigavikta i påsar och bara väntar har knytit rosetter på våra bröllpsbubblor osv.

Vi ska ju laga all mat själva så allt som går att handla i förväg har vi köpt, bara lite kompliment från systemet bara eftersom man bara kan lämna tillbaka varor inom 3 veckor... ringen är beställd och kommer nästa fredag, å är så spänd...

• Sååå lurade

har ni haft möhippo/svensexor än? tror ni det blir? Min M2B ska ha svensexa imorgon och jag har fixat barnvakt och kommer ha en hel lördag för mig själv. ska bara ägna mig åt bröllopspyssel och pyssla om mig själv. Längtar.. jäklar vad irriterad jag blir om de får för sig att kidnappa mig på samma dag...

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning