• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • Pidis

Blivande mrs walker skrev 2009-04-01 09:00:41 följande:
    Pidis: jo, sjukdomar är ju svåra att styra över. Hoppas att det inte är något allvarligt.När jag kom ehm efter jobbet igår upptäckte jag att min fästman suttit uppe halva natten och gjort bordsplacering. Den var asbra, med färgmarkeringar, listor och allt.Och idag ska vi träffa vår vigselförrättare, det blir roligt.

Så kul att ha en karl som engagerar sig så Skulle aldrig min ha gjort.

Vad spännande att träffa VF. Då vet ni snart hur viseln blir.
    Har ni valt psalmer? Ska ni ha solosång?

Ha en bra dag

• Blivande mrs walker

Pidis: Det gäller bara att jobba heltid och göra mycket på fritiden, så man aldrig är hemma och hinner göra något åt bröllopet. Då får han till sist panik och blir tokeffektiv.

Vi ska gifta oss borgerligt så vi har redan planerat vigseln i stort. Vi ska ha korta versionen, väldigt litet vigsel och väldigt mycket fest. Vi går in till en kompis som spelar på en liten tramporgel och sjunger "the chapel of love", men annars blir det nog ingen musik.

• Sååå lurade

Å vad spännadne med Secret box. det ska jag göra på tisdag också. ska bli roligt att se HUR snygg man kan bli

Vi måste nog ringa vår vigselförättare snart, har inte hört ett ord och det är ju två veckor kvar idag. och du Pidis har ju bara en vecka... spännande.

Jag fick en möhippa till. Det var ju lite strul med mina vänner så min mammagrupp överaskad emig efter jobbet i tisdags. Fick ett kuvert av min chef där det stod att att jag skulle springa över torget till det spa som ligger där. Där fick jag en bunt glassiga tidningar ett glas vin och softa i relaxen en timme. sen var det dags för en klassisk ansiktsbehandling och efter det fick jag ett nytt kort med nya instruktioner. Då skulle jag in i restaurangen som ligger i samma byggnad (ett hotell) Där satt mina mammor och väntar på att få bjuda mig på middag också. Kom inte hem förren halv 12 på kvällen. Jäklar vad den här veckan blev tung...

Nu sitter jag och försöker göra klart festhäftet, men jag börjar tappa orken för nu är det mest gäster som jag inte vet så mycket om kvar...

Vad underbart att sambon fixa med bordsplaceringen B MRS Walker. Blev det bra? Det är ju lite svårt att göra den helt sjlälv. Jag vet ju inte riktigt allt om alla sambons vänner med respektive...

Hur har er vecka/helg varit?

• Blivande mrs walker

Jag var ganska säker på möhippa till helgen och väntade mig hela tiden att bli kidnappad. Jag vet att det kommer att komma, så det blir kanske till påsk då?
    Min fästman har fixat bordsplaceringen jättebra, jag bytte plats på några av mina vänner sedan men överlag var bordsplaceringen helt genial.
    Annars har jag jobbat hela helgen och det enda bröllopiga jag hunnit med var att prova ett nagellack (som inte var snyggt). Jo, vi har bokat bröllopsresa i veckan också, vi ska till Florens på måndagen efter bröllopet.
    Och vigselförrättarsamtalet blev inte av, hon hade blivit matförgiftad och fick ställa in det så vi har det på måndag istället.
    Såå lurade: Men träffade du alltså inte vännerna som ahde ordnat möhippan? Eller var de med på spa:t och restaurangen också? Annars låter det hemskt trevligt.

• Sååå lurade

Hm, förstod inte riktigt frågan. men för att förtydliga alla eventuella frågor så. Det var ett annat gäng (min mammagrupp) som ordnade den "lilla" möhippan för mig i tisdags. Eftersom mer än hälften av dessa tjejer inte kunde vara med förra lördagen så valde att DE tillsammans kulle göra nåt för mig. Jag var helt själv på spa i en timme och fick sitta och fundera vem som ordnat allt innan jag fick en behandling. Sen kom alla till restaurangen efter jobb etc för att överasska mig. Superskönt men lite svårt att slappna av som man ska på SPA när man inte vet vad som ska hända... Blev du klokare?

Blivande mrs walker skrev 2009-04-05 17:31:42 följande:

Såå lurade: Men träffade du alltså inte vännerna som ahde ordnat möhippan? Eller var de med på spa:t och restaurangen också? Annars låter det hemskt trevligt.
  • Blivande mrs walker

aha okej, jag blandade ihop det och troddde att det var din och din blivandes mammor som satt där, glömde det där med att det var en mammagrupp

• Pidis

Hej hopp
    Snacka om att det börjar bli fjärilar i magen. Fattar inte riktigt att det ska hända I alla fall inte så snart.
    Haft så lång tid på oss och nu är det liksom runt knuten.

Såååå lurad: Vad bra att du är nöjd med båda dina hippor. )fasiken ville också ha två)

Blivande mrs walker: Din kommer snart ska du se.

Vi hade svärmor här igår (svärfar jobbade) och vi pratade och grillade hade jätte mysigt. Hon tyckte det var trevlit att träffa oss på tu man hand nu så här innan bröllopet. Vi träffas ju inte så mycket mer nu innan förutom på repetitionen imorgon.

Ååååå hittade ett par skor till. Som jag kan ha sen på kvällen. Har köpt ett par som jag bara älskar och kostade 40:- men då de är lite spetsiga framtill så vet jag att jag inte kan ha dem hela dagen. Så hittade ett par andra igår kostade 280:- så inte så saftigt. Men dem är toppen sköna. Såna man kan ha i sommar också.

Ha en bra dag. (jag ska tvätta)  Kramiz

• Pidis

Hej.

Vad hände igår??
    JO min sömmerska ringer och säger att hon har influensan. KUL {#lang_emotions_frown}

MEn det löste sig som så att hon kom och öppnade. Jag och min m2b fick gå in själva, hämta klänningen och min brors kostym sen gå ut och sen fick hon gå in igen och låsa. Snakcka om att man blir svettig.

Ska idag prova den så allt sitter bra. Känns dock lite oroligt. Men håll tummarna för mig.

Herre gud alltså. bara 4 dagar kvar nu ju.

• Sååå lurade

Spännade bara 4dar kvar och strul med sömmerska. Här var det kaos i måndags. Kyrkan hade tappat bort vår bokning, trubaduren hade skrivit fredag i sin kalender och vår lokal hade nästan missat vår bokning. De har renoverat lokalen och de hade glömt bort vår fest nästa helg, vilket resulterade i att de har panikstädat vår lokal i helgen. Men jäklar vad rent det blev

Men jag kräktes nästan av allt strul innan det löste sig. Tur man bor på liten ort så att kyrkan inte är konstant upptagen...

Pidis skrev 2009-04-07 07:20:51 följande:
    Hej.Vad hände igår??JO min sömmerska ringer och säger att hon har influensan. KUL
    MEn det löste sig som så att hon kom och öppnade. Jag och min m2b fick gå in själva, hämta klänningen och min brors kostym sen gå ut och sen fick hon gå in igen och låsa. Snakcka om att man blir svettig.
    Ska idag prova den så allt sitter bra. Känns dock lite oroligt. Men håll tummarna för mig. Herre gud alltså. bara 4 dagar kvar nu ju.
  • Sååå lurade

Föresten, Nu har jag också gjort min SB, jäklar vad kul det var, ska få se bilderna idag och välja ut till ett album. Men hur ska man kunna välja ut 15st av 150. Fick se massor av fina bilder... Det var en jättegullig tjej som tog bilderna och ett album med 15bilder kosta bara 1500kr. Då är det hos en proffsfotograf. Är supernöjd...

Men jag har ett annat problem. Är så osäker om jag valt rätt färg på blommorna. Är så rädd att de vita blommorna ser gula ut mot min jättevita klänning. Har värsta ångesten och funderar febrilt på vilken färg jag annars skulle kunna tänka mig. ett alternativ är ljustblekrosa, men då vet jag inte om de blommor jag valt finns i den färgen.... Ahhhh jag bryter ihop... Har ju svart vitt och silver som tema så jag kan tyvärr välja vilken färg som helst... Måste åka och diskutera med min florist...

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning