• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • Sååå lurade

Smaksens med tårta, de låter jättefina.

Jo här blev det möhippa. Igår morse blev man uppjagad ur sängen kl 08.00 av några vackra utklädda vänner. alla resor gjordes med ögonbindel i bil. Stopp 1. Hemma hos min toastmaster där bjöds det på frukost, jag fick öppna paket och gissa vad som var från vem... jag klara alla Sen fick jag en påse med tygstuvbitar och 30min på mig att sy en klänning. Jag är väl ganska duktig med sömnad och kliknande och har vid ett tillfälle fått frågan av min kompis om man hinner sy in ett par byxor i benen på 30 min varav jag lite kaxigt svarar: Jag skulle hinna... Det fick jag nu äta upp. men med 80olika grälla tygbitar sydde jag nu ihop en vacker skapelse som jag fick ha hela dagen...

Nästa stopp, hos en glasblåsare där jag fick göra en skål. riktig fin och jag är stolt.

Sen blev det korvgrillning och mina vänner skulle måla en tavla av oss som brudpar där jag b eskrev hur vi kommer att se ut på bröllopsdagen. Jag är impad över mina vänner. Riktigt fin tavla...

Sen var nästa uppdrag att spela in en sång. Grannen är musiker och han hade riggat upp sin anläggning. Nu fattar jag varför de spelat Du e min man med Helen sjäholm så fort vi åkte bil : Den skulle jag sjunga... Fy det var pinigt och värre blir det när det spelas upp på bröllopsdagen...

Sista stoppet blir hos en kompis där jag får superskönmassage medans de lagar en buffé med alla mina favoriter. De hade nästan gjort en kopia av vår bröllopsbuffé, de känner tydligen mig väl Efter middagen med god mat och gott rödvin så blir det bad i badtunna och kvällen avslutas med att jag får demonstrera lite sexleksaker (och jag är inte speciellt blyg... ). Är jätte nöjd med min dag. Enda tråkiga i det hela var att det var många vänner som saknades och det är en av mina bästa vänners fel som byter datum på hippan ganska sent (och tydligen vägrade att ge sig) för att hon själv ska till NY. Det var några jag verkligen saknade där som min svägerska tex och jag har fått höra att det vara lite sura miner. Inget man vill höra. men jag var glad att det var 11st com faktiskt kunde vara med. I övrigt har helgen varit lugn. Nu ska jag försöka fixa till vår gästbok som ska ligga framme på Bröllopsfesten...

• Sååå lurade

hm, det var bara 8st tygbitar i min klänning, inte 80...

• Blivande mrs walker

Jag har layoutat festprogrammet i helgen, och min pojkvän hade svensexa.
    Halv sju på lördagsmorgonen rusade två män i rånarluvor in, satte en sovsäck för ögonen på honom och bar iväg honom i bara kalsongerna. Sedan har han fått hoppa från Älvsborgsbron, gå genom Lindome centrum med ett plakat där det stod "jag hatar IFK", låtsasskjuta efter designstudenter som var utklädda till djur för att uppmärksamma earth hour, bada bastu och dricka mycket och sedan full springa en halvmil genom skogen. Det verkar ha blivit ganska lyckat.

Jo, jag hittade en blomsterbåge också, på Lidl för 80 kr.

Sååå lurade: Din möhippa låter jätterolig, men avd tråkigt att det blev bråk mellan vännerna. Sy ihop en klänning på en halvtimme, oj!

• Sååå lurade

Låter som blivande makarna har haft kul.Men fy för att bli dagen av "rånare" i bara kalsonerna Jo jag hade också jätteroligt. Pratade med svägerskan nu på morgonen och det lät rätt lugnt ändå. så det var kanske inte så farligt ändå, jag hoppas det i alla fall...

Blomsterbåge på Lidl, ja man kan då hitta grejor på det mest oväntade ställen. Själv gjorde jag klar framsidan på vår gästbok igår. Köpte en svart bok med svart tyg och strök på vårt monogram som jag printat ut. Blev jättebra och nu ser gästboken ut precis som våra festhäften. Japp jag vet blivande mrs walker du skulle aldrig i livet ha ett monogram Vi har ju sets i fler trådar... Men jag blev i alla fall jättenöjd. Jag är galet noga med detaljer ibland och vill att allt ska matcha. Men sen kommer jag att lämna över gästboken till min granne som ska fixa till strukturen på den och pynta den lite. Jag gör allt annat själv så det vore kul att få bli lite överaskad...

Blivande mrs walker skrev 2009-03-30 10:21:30 följande:

Jag har layoutat festprogrammet i helgen, och min pojkvän hade svensexa.Halv sju på lördagsmorgonen rusade två män i rånarluvor in, satte en sovsäck för ögonen på honom och bar iväg honom i bara kalsongerna. Sedan har han fått hoppa från Älvsborgsbron, gå genom Lindome centrum med ett plakat där det stod "jag hatar IFK", låtsasskjuta efter designstudenter som var utklädda till djur för att uppmärksamma earth hour, bada bastu och dricka mycket och sedan full springa en halvmil genom skogen. Det verkar ha blivit ganska lyckat.Jo, jag hittade en blomsterbåge också, på Lidl för 80 kr.Sååå lurade: Din möhippa låter jätterolig, men avd tråkigt att det blev bråk mellan vännerna. Sy ihop en klänning på en halvtimme, oj!
  • Blivande mrs walker

Jo, monogram kan nog passa andra...
    Vilken bra idé att klä en bok med tyg ch stryka på en bild. Det kanske vi skulle göra också.

• Pidis

Låter ju som toppen helg för er

Alltså kan ni fatta (det gör inte jag) Vi gifter oss nästa vecka.
    Känns så overkligt.
    HAr såna jäkla mardrömmar nu så det är ju inte riktigt klokt

KOmmer på mer och mer man har glömt att fixa.
    Tex en STOR bordsplacerings lapp man kan sätta upp i lokalen.
    Hur gör ni med det???

• Blivande mrs walker

Jo, vi ska ha en stor skylt i lokalen och dessutom ska bordsplaceringen vara med i programmet. Vi har en skrivare på mitt jobb som kan skriva ut A3, så det går lätt att fixa.

• Sååå lurade

Samma här..
    Blivande mrs walker skrev 2009-03-31 10:56:18 följande:

Jo, vi ska ha en stor skylt i lokalen och dessutom ska bordsplaceringen vara med i programmet.
    Men sen tar jag ett stort vitt ark och placera ut mallar av bord i svart papper och numrerade prickar där varje person har ett eget nr. Det har vi gjort för att man snabbt ska kunna kasta om ifall vi får bortfall. Vi har ju lite osäkra kort pga av några graviditeter...
  • Pidis

Ja det är ju bra

Ska nog kopiera upp våran på ett stort A3 eller be syrran skriva. Hon textar så jäkla snyggt.

Jag tog bilder till en secret box i helgen och har en vän som redigerar dem.
    Fy fan vad snygg jag är *asg*
    Det var riktigt roligt.
    Hoppas bara att hon blir klar snart så jag hinner framkalla dem innan bröllopet.

Vi fick ett avbok igår. Hans jobbarkompis tjej hade blivit dålig så dem kommer inte.
    Mysko tycker jag Men dem har säkert en bra anledning.

• Blivande mrs walker

Pidis: jo, sjukdomar är ju svåra att styra över. Hoppas att det inte är något allvarligt.

När jag kom ehm efter jobbet igår upptäckte jag att min fästman suttit uppe halva natten och gjort bordsplacering. Den var asbra, med färgmarkeringar, listor och allt.

Och idag ska vi träffa vår vigselförrättare, det blir roligt.

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning